1.145 visninger
|
Oprettet:
Kan det passe at den ikke må få grønt(kanin) {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige købt en kanin og hun har aldrig fået grønt.
Egeren sagde at hvis den fx fik en hel gulerod så fik den ondt i maven og døde efter 14 dage ca.
dec 2011
Følger: 30 Følgere: 28 Gnavere: 3 Emner: 74 Svar: 893
Men den dør altså ikke... Ja, undskyld jeg siger det, men sikke en dårlig ejer den kommer fra. Hvorfor gav gamle ejer ikke grønt?
jul 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Gnavere: 8 Emner: 50 Svar: 249
jul 2012
Følger: 14 Følgere: 13 Gnavere: 8 Emner: 50 Svar: 249
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 51
dec 2012
Følger: 4 Følgere: 5 Gnavere: 12 Emner: 9 Svar: 148
Du skal vænne hende til at få grønt. F.eks. gulerod: skær noget af en gulerod i små stykke og giv hende et stykke af den imens du leger med hende (sæt hende evt. ned og kald hende til dig, når hun så kommer hen til dig så får hun et stykke) På denne måde får du også hende gjort vant til dig og får hende gjort tillidsfuld..
Det den tidligere ejer har sagt er lidt overdrevet, men samtidigt også lidt rigtig. Hvis du bare ligger en hel gulerod ind til hende, så får hun dårlig mave og det er ikke godt for en kanin at have dårlig mave (især ikke hvis det ikke bliver opdaget) For så kan de nemlig stoppe til ved numsen og urinrøret, og opdager man ikke, kan de hverken tisse eller komme af med afføring og så kan de dø - men hun dør ikke af grønt. Du er bare nød til at tilpasse det i små mængder i starten.
Det er bedre at du giver for lidt, end for meget. Og grønt som f.eks. agurk eller salat, som indeholder meget vand, er der ingen kaniner som kan holde til for meget af..
Så bare start stille og roligt ud med at give hende meget små mængder grønt, og så hæv mængden lidt så stille, så skal hun nok klare det
Forresten så synes jeg da lige at du skal smide et billede op af hende, så vi andre kan nyde hende
dec 2011
mar 2013
Følger: 1 Svar: 177
Som alt andet med kaniner, så skal den langsomt tilvænnes til at spise grønt, og det kan man sagtens starte med fra dag 1 man tager den hjem, og så vidt jeg husker kan man faktisk allerede starte med det i den 5uge.
Fuldvoksne Kaniner har godt af at få en hel del grønt, også gerne over 50g/kg. Men den skal som sagt vendes til det.
dec 2011
Jeg synes også at unger bør have chancen for at få lidt grønt. Selvføglelig ikke vildt meget! Men en mælkebøtte eller 2 dør de nok ikke af
dec 2012
Følger: 12 Følgere: 21 Gnavere: 7 Svar: 530
Men start med en kvart gulerod da det kan ødelægge maven når den ikke er vant til det
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
dec 2011
Kan det passe at den ikke må få grønt(kanin)