{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
594 visninger | Oprettet:

Aldersgrænse for kæledyr? {{forumTopicSubject}}

Hej, hvor gammel synes i et barn burde være før han/hun skal have kæledyr?

Hos min gode ven, har deres børn først fået lov som 10årige til at få hamster. Men, hvad med jer? Hvornår synes i at i Kan se at et barn er klar til kæledyr?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aldersgrænse for kæledyr?
  • #1   23. apr 2013 Rent lovmæssigt skal man være 16 før man må købe et kæledyr uden sine forældres accept..

Rent juridisk kan man ikke eje noget før man er 18 år og myndig

• #2   23. apr 2013 18 år.

• #3   23. apr 2013 Jeg fik da min første kanin da jeg var 6.. Synes ikke alder betyder så sindssygt meget, så længe man er moden nok til at tage sig ordenligt af dem og har sine forældres opbakning. smiley

• #4   23. apr 2013 Jeg fik kaniner som 4 årig, Kælehøns som 6 årig, fugle som 7 årig og så da jeg blev 14 begyndte jeg at holde hamstere.

Men mine søskende fik ørkenrotter som var helt håndtamme som 8 årig (jeg købte dem til dem, men var hele tiden klar på at de ville blive mine når de mistede interessen) Deres interesse holdte i 2 måneder.

• #5   23. apr 2013 18 år. Under er det forældre der er medejer da mange børn mister interessen hurtigt og ikke tænker over og glemmer mad og vand dagligt er vigtigt..

• #6   23. apr 2013 Jeg fik mit første marsvin da jeg var 9-10 år tror jeg.
    På det tidspunkt var jeg ikke særlig god til at passe den, men nu har jeg fået kæledyr igen, og de bliver passet hver dag med nyt mad, vand og kærlighed!
    Og jeg er 13 nu. Så jeg vil nok sige man skal være mindst 12 alt efter hvor ansvarlig man er:)

• #7   23. apr 2013 Det kommer også meget an på barnet personlighed og ansvarbevisthed. Nogle er det tidligt, andre kommer det ved senere, også er der dem det aldrig kommer til heller ikke som voksne -.-

• #8   23. apr 2013 Selvfølgelig, skal forældre have overansvaret for dyrene har det godt!
    Men, hvornår mon et barn er gammelt nok til IKKE at miste interessen, kort tid efter anskaffelsen?:

• #9   23. apr 2013 Jeg synes ikke at man kan sætte en alder på det. Nogen bliver aldrig ansvarlige og modne nok til at tage sig af et kæledyr. Jeg har haft hund og høns hele livet, men fik to kaniner som 6 årig, der "kun" var mine - min mor var selvfølgelig også lidt med i det, men det var mig der passede dem. Og jeg mistede ikke interesse. Har heller aldrig glemt at fodre/rense/give frisk vand. Så det er et ret svært spørgsmål, men også et godt et! smiley

• #10   23. apr 2013 Celina: Neej, sådan tænker jeg også nu. Nu hvor i har skrevet alle disse forskellige aldre, kan jeg se at det er noget man selv kan gøre op med, på en måde! smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #11   23. apr 2013 Er forældrene 100 % med indeover jamen så har alderen på børnene ingen betydning her.
    Den yngste der har fået hamster herfra var 2 år. Hun skulle i følge sin mor lære at håndtere dyr, og at de også har grænser, og sådan.

• #12   23. apr 2013 Ok, tak for svar Simse smiley

• #13   23. apr 2013 det kommer 110% an på forældrene.

Er de indstillet på at det er dem der står med det fulde ansvar - økonomisk, juridisk og etisk - så er det helt op til dem hvornår de synes deres barn/børn skal have kæledyr.
    Er forældrene ikke indstillet på det.. ja så skal man være 18 år og flyttet hjemmefra.

• #14   23. apr 2013 Ok, tak for det prof. svar!:-)

• #16   23. apr 2013 Okay! :_)

• #17   23. apr 2013 Jeg fik min første kanin som 3-årig, og som barn er det da lidt let at miste interessen, jeg havde mange op og nedture.
    Den rigtige alder er svær at finde, for mange børn/unge ændrer interesse ved teenagealderen smiley

Så afhænger det jo også af hvor gammel dyret bliver smiley

Personligt har jeg udlånt en af mine kaniner til en pige på min vej, hun ville rigtig gerne have en kanin, men måtte ikke for forældrene da moren var bange for hun skulle miste interessen og ansvaret blev hendes. Men nu har de haft ham i ca. 2 år og jeg tror aldrig jeg får ham igen, hele familien er nemlig faldet for ham smiley
    Aftalen var at hvis hun mister interessen får jeg ham tilbage

• #18   23. apr 2013 Smart, måde det du har gjort med at udlåne, så forældre kunne se at børnene ikke lige mistede interessen - MEN hvis så børnene mistede den, så kom den tilbage til en erfaren Kanin-ejer istedet for at ende på et internat eller dyrehandler smiley

• #20   23. apr 2013 Lyder godt Team Potedask !:)

Herhjemme går vi også meget op i det helt rigtige hø, foder og vi muger ud hver anden dag. - Hygiejne betyder også en del herhjemme:-)

• #21   23. apr 2013 Synes det kommer meget på forældre opbakning og hvor ansvarlig barnet er. Altså, jeg har en veninde som har en kanin som hun ikke rigtig passer - hver gang jeg er hjemme hos hende skifter jeg altid dens bur. Jeg har selv 12 dyr, og da jeg fik mit første (en hamster) var jeg omkring 8 år. Mine forældre har altid sagt at hvis jeg mister interessen og ikke passer dem, så bliver de solgt. Har aldrig mistet interessen og har altid været god til at passe dem selv. Dog er mine forældre selvfølgelig meget 'med', det er dem som har betalt selve dyrene og burene, og de betaler også dyrlægeregninger. Foder, hø, savsmuld og diverse udstyr betaler jeg selv for.

Så ja, jeg synes specielt at det kommer meget an på barnet - som jeg sagde før, min veninde (som også er 15 år) gider ikke passe sin ene kanin, og jeg elsker at passe mine 4 kaniner og mine 8 andre dyr. Sådan er vi så forskellige .. smiley

• #22   23. apr 2013 Børn kan få kæledyr når forældrene gider tage ansvaret og evt arbejdet ved at have kæledyr- det er ALDRIG børnenes ansvar!

Når det så er sagt så har min datter på 9 haft kaninsiden hun var 5 år. Hun har haft hest siden hun var 4 år og katte har hun/ vi altid haft.
    Hun er SÅ pligtopfyldende og jeg VED at hendes kaniner har det som blommen i et æg.

Min søn på 10 har hønsehold som han selv passer. Han tjener penge ved at sælge æg.

Min mindste dreng (på 4) ønsker sig et dyr der er hans. Jeg overvejer lidt om han skal have et når han fylder 5 til efteråret, men det må tiden vise.

Jeg syntes det er vigtigt at børn vokser op med dyr. Det lære dem ansvarlighed og empati som er vigtigt i deres voksenliv.
    Men igen, det endelige ansvar er forældrenes!

• #23   23. apr 2013 Tenna A: Det lyder godt - Og ja, det er jo forældrenes ansvar!
    Men ja, tror ikke du er alene om at børn har godt af, at vokse op med dyr!:)

• #24   23. apr 2013 Emmaaa: Ja, alle mennesker er forskellige.:)

• #25   23. apr 2013 Det kommer an på hvor meget hjælp man får fra forældrene smiley

• #26   24. apr 2013 18 år.

Kommentér på:
Aldersgrænse for kæledyr?

Annonce