Hvad skal jeg gøre? hun-kanin hvæser og bider Hvad skal jeg gøre? hun-kanin hvæser og bider
Min hun kanin hvæste af mig i går, og har én gang bidt min lillebror. I går aftes tog jeg hende med hjem til mig, for at jeg kan give hende mere opmærksomhed (mine kaniner står ikke hos mig, da jeg ikke må have dyr i min lejlighed) lige nu har jeg taget gittert af buret, så hun selv kan hoppe ud, men hun ligger sig bare og slapper af og det skal hun også have lov til. Nu er det blevet sådan at jeg ikke tør at snakke med hende, når hun er inde i buret. Jeg tør heller ikke at tage hende ud af buret. Når jeg hverken tør snakke med hende, eller tage hende ud kan jeg ikke give hende den opmærksomhed som hun skal have. Da jeg købte hende var hun meget sky og ikke håndtam. Hun er købt i Plantorama i Vejle. Hun er stadig lidt sky og ikke helt håndtam, men hun er dog meget nysgerrig, sund og rask.
Skal jeg gå af med hende eller give det en chance?
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Gnavere: 3 Emner: 9 Svar: 50
min hunkanin gjorde det også her for nogle uger siden, hun var i sin første brunst. jeg blev selv meget bange for hende. men det kunne hun jo selvfølgelig mærke. jeg lod hende bare være i fred, min kanin er kælekanin er går frit i lejligheden. så snakkede kun med hende når hun selv søgte kontakt, efter et par dage var hun sig selv igen og nu deler hun kun kys ud og kan gøre alt som jeg plejer
apr 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Gnavere: 3 Emner: 25 Svar: 66
men hun kigger meget efter meget når jeg går rundt i lejligheden, så må hun på en eller anden måde også være interesseret i mig.
apr 2010
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Gnavere: 3 Emner: 9 Svar: 50
apr 2010
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.350
mar 2013
Følger: 1 Svar: 177
For mange kaniner er flytning en utrolig stressende oplevelse, derfor er det nødvendigt at de får tid til at afklimstisere, samt vende sig til de nye lugte og lyde. Det gør de bedst i deres bur den første stykke tid.
Derefter kan man lukke dem ud og lade dem hoppe lidt rundt. Alt efter temperament kan der godt gå nogle dage inden de tør bevæge sig rundt på hele arealet, samt opholde sig længer tid væk fra buret.
En god ting er at sidde et stykke fra buret, evt ligge ned og så lade kaninen komme hen til en. Man kan så på et tidspunkt sidde med nogle snacks som den så kan spise af ens håndflader.
Så man tager nogle små men sikre skridt, på den måde sikre man at kabinen er tryk ved omgivelserne og en, før man begynder og kæle og løfte den.
nov 2011
Følger: 7 Følgere: 8 Gnavere: 3 Emner: 103 Svar: 1.330
apr 2010
apr 2010
apr 2010
apr 2010
okt 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 6 Emner: 12 Svar: 182
- Giv hende tid til at falde til. Hvis hun er stresset over flytningen og tilmed måske er i brunst kan det være at det hele løber op og forstyrrer hende så meget at hun bliver aggressiv overfor dig. Når hun begynder at søge kontakt selv, kan du altid begynde på arbejdet med at gøre hende helt tam.
apr 2010
okt 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 6 Emner: 12 Svar: 182
Jeg kan se at du har en annonce med hende, om at du gerne vil af med hende. Jeg synes bestemt ikke du skal gå af med hende, da det er en fase som alle hunkaniner skal igennem på et eller andet tidspunkt i deres liv, i mindre eller større omfang. Giv hende lidt tid, og vær ikke bange for hende.
Kaniner er ikke dumme, og forstår også godt hvis du giver tegn til hende om at hun nu er gået over stregen. Et bestemt "NEJ" kan for en kort tid godt sætte selv en brunstig hunkanin på plads, således at du i det mindste kan nærme dig hende, uden at hun angriber dig, eller fylde madskålen op uden at hun bider.
Hvis der ellers er noget du gerne vil spørge om kan du altid skrive en PB til mig - jeg har selv haft mange kaniner, og har også haft et opdræt på et tidspunkt.
apr 2010
Men skal jeg få hende hjem hurtigst muligt eller beholde hende hos mig i en måned eller sådan noget. Min boligforening er nogle rigtig strenge nogle. De går ikke med til noget som helst.
apr 2010
Hvad skal jeg gøre? hun-kanin hvæser og bider