{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
856 visninger | Oprettet:

Kastration af opflasknings unge(Kanin) {{forumTopicSubject}}

Jeg har hørt at kastrerede kaniner fælder mere end fertile kaniner, og de fælder året rundt - Passer det??.

Ville i kastrere en opflasknings kanin, der er rimelig sart i maven??
Som får forstoppelse af fældning?

Jeg har en han kanin fra D 13 juni 2012. Jeg har længe gået med tanken om at få ham kastreret, og har nu endelig bestilt en tid til Dr. dyr.

Men her for tiden har der været lidt problemer med hans mave.
Han har både haft forstoppelse og tynd mave 2 gange på en uge. Forstoppelsen har været på grund af fæld, og tynd mave fik han af ananas saften. Indtil nu har jeg slet ikke tænkt på at hans "sarte" mave kan skyldes at han er opflasket(han har fået rå mælk, men kun i et par uger).

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kastration af opflasknings unge(Kanin)
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #1   15. apr 2013 Min Gangster er jo opflasket af mig, og blev neutraliseret inden han blev 1 år gammel.

Men sart mave havde han ikke - får han forstoppelse ved hver fældning?

• #2   15. apr 2013 Det er første gang han får forstoppelse. Men han fælder så også pænt meget!
    Han er ikke engang et år endnu..

• #4   15. apr 2013 Jeg børster ham allerede 1 gang om dagen, så slemt er det(og han er endda korthåret) :(..

Men vil prøve det med sokken :).

• #5   15. apr 2013 Det er virkelig overdrevet så meget han fælder.Det er også derfor jeg er bange for det bare bliver værre.. Jeg gider ærlig talt ikke børste ham hverdag, hele året rundt.. Så kunne jeg lige så godt have købt en teddy hehe :D.

Men nu må vi se. Har informeret dyrlægen om det, og hun vil lige tjekke ham grundigt igennem før operationen.. Så må hun vel sige om der er for stor risiko til at kastrere ham..

Det jo ikke noget værdig kanin liv, hvis han skal rende rundt med mave pine og forstoppelse på grund af mine valg...
    Han er slet ikke så forstyrret, når man tænker på han deler rum med 3 fertile hun kaniner. Han strinter engang i mellem, og det er det.
    Og kommer det til stykket så indordner jeg mig bare efter det :).

Simse: Fælder din han mere end han gjorde da han var fertil?

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #6   15. apr 2013 Det ved jeg ikke om han gør. Han fælder rigtig meget, men som jeg husker det har han altid gjort det. (han er jo 4½ år gammel, så kan slet ikke huske hvordan hans pels var førhen - men langhåret er han)

Jeg børster ham ikke, men hvis jeg gjorde tror jeg ikke at han ville fælde ret meget.

Kommentér på:
Kastration af opflasknings unge(Kanin)

Annonce