Kastration af opflasknings unge(Kanin) {{forumTopicSubject}}
Jeg har hørt at kastrerede kaniner fælder mere end fertile kaniner, og de fælder året rundt - Passer det??.
Ville i kastrere en opflasknings kanin, der er rimelig sart i maven??
Som får forstoppelse af fældning?
Jeg har en han kanin fra D 13 juni 2012. Jeg har længe gået med tanken om at få ham kastreret, og har nu endelig bestilt en tid til Dr. dyr.
Men her for tiden har der været lidt problemer med hans mave.
Han har både haft forstoppelse og tynd mave 2 gange på en uge. Forstoppelsen har været på grund af fæld, og tynd mave fik han af ananas saften. Indtil nu har jeg slet ikke tænkt på at hans "sarte" mave kan skyldes at han er opflasket(han har fået rå mælk, men kun i et par uger).
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Men sart mave havde han ikke - får han forstoppelse ved hver fældning?
jan 2012
Følger: 148 Følgere: 144 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.189
Han er ikke engang et år endnu..
jan 2012
Men vil prøve det med sokken :).
jan 2012
Men nu må vi se. Har informeret dyrlægen om det, og hun vil lige tjekke ham grundigt igennem før operationen.. Så må hun vel sige om der er for stor risiko til at kastrere ham..
Det jo ikke noget værdig kanin liv, hvis han skal rende rundt med mave pine og forstoppelse på grund af mine valg...
Han er slet ikke så forstyrret, når man tænker på han deler rum med 3 fertile hun kaniner. Han strinter engang i mellem, og det er det.
Og kommer det til stykket så indordner jeg mig bare efter det :).
Simse: Fælder din han mere end han gjorde da han var fertil?
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Jeg børster ham ikke, men hvis jeg gjorde tror jeg ikke at han ville fælde ret meget.
Kastration af opflasknings unge(Kanin)