Kanin og sele {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg håber der måske er nogen der har et godt råd til hvordan man får sin kanin i sele
Indrømmet, vi er måske lidt sent ude rent aldersmæssigt (Ca. 8-9 måneder gammel), men vi har i dag fået vores første sele - og det gider hun bare ikke
Bare man ligger den oven på hende, så løber hun væk, hvilket hun ikke plejer hvis man ligger en pude, en bamse, en trøje eller noget oven på hende for sjov. Giver man hende tid til at snuse til den, jamen, så går hun helt amok på den og begynder at hvæse - hvilket jeg ALDRIG har hørt hende gøre før, så det er ret sjovt
Men noget kunne tyde på, at det kan hun i hvert fald ikke lide Har endda prøvet mens hun sidder og spiser et eller andet.
Så er der et trick til sådan noget, eller har vi bare været for længe om at få hende i en sele ?
På forhånd tak.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Gnavere: 9 Emner: 15 Svar: 115
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 47 Svar: 56
Denne. Vi tænkte vi bare ville give det et skud, og så var det en der lige var der da vi bestilte mad.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Gnavere: 9 Emner: 15 Svar: 115
nogle grøntsager, frugt eller andet som hun er vild med.
ved ikke om kaninen må være inde?
men prøv når du sidder med kaninen, eller i løbegørden eller hvor du ellers er med din kanin, at tage den med.
hvis kaninen at den ikke er farlig;-)
lig den foran kaninen, snak roligt til den.
okt 2012
Følger: 1 Følgere: 3 Emner: 47 Svar: 56
Men det var ligesom om hun bare gik helt i chok da hun så den. Hun gad ikke spise gulerødder eller andet, løb væk fra den, angreb den osv.
Meget sjovt...
Men vi fik den dog på langt om længe. Det var dog umiddelbart ikke noget der pleasede hende, og hun fik den faktisk næsten selv skubbet af.
Så måske det bare kræver lidt tid og øvelse. Det skal jeg ikke kunne sige
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
Har du prøvet en H-sele.
Se evt. www.kaninhop.dk under Bygholmselen
Kanin og sele