{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.125 visninger | Oprettet:

Cæcilie J
Cæcilie J
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

Nogle spørgsmål om Ilder. {{forumTopicSubject}}

Hej. Min kæreste og jeg har lige fået to Ildere, som vi har købt af en kammerat. De er 100% tamme.

Har fået af vide at de kan med hunde, men jeg har en lille hvalp på 10 uger. Jeg er ikke helt tryg ved at de går sammen endnu, da Liam (min hvalp) kan være lidt fræk og meget legesyg, og er lidt bange for at de bider ham? kan de finde på det? og hvis de gør det, giver de så hurtigt slip, eller slipper de ikke sådan lige?

Lige pt. står de inde i stuen, men synes ikke de har verdens dejligeste lugt, så vil rigtig gerne have de kunne være inde i vores udstue. men lige pt. er det rimelig koldt. Kan de tåle kulde? og kan de tåle lidt træk om sommeren, sådan de kan være udenfor om dagen, også at jeg kan tage dem ind om natten?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle spørgsmål om Ilder.
  • #1   10. apr 2013 Ja de kan godt finde på og bide hunden (og det er ikke sikkert de gir slip med det samme) så start med at lade dem hilse gennem tremmer, og ja ildere de har en bestemt lugt kan man ikke holde den ud så skal man ikke ha ilder, og de kan ligesom alle andre dyr ikke tåle træk, og de kan ikke særlig godt med kulde hvertfald ikke hvis det ikke er tilvandt, men hvorfor vælge ilder hvis det ikke skal være et selvskabsdyr? som i er sammen med?

er de kastereret? hvad går de i og hvad er der i deres bakker?

• #3   10. apr 2013 det er ikke altid de hvæser før de bider, sorry fun læste ikke du skrev dine smiley min ene gør nemlig IKKE

• Cæcilie J
    Cæcilie J Tilmeldt:
    apr 2013

#5   10. apr 2013 De går rundt i vores lejlighed 2-3 gange om dagen, og vi snakker med dem tit.. vi lukker bare Liam et andet sted mens de er ude.
    Liam hilsner tit på dem gemmen trammerne, og det går godt indtil videre.

Problemet er også lidt, at vi ikke har sådan en særlig stor stue, og vi skal have et større spisebord, også er der ikke plads. Vi har heller ikke plads i vores gang.

Plejer man kan have ilder inde i stuen?

De er kastereret. De går i et rimelig stort dur. De går i kattebakker, med kattegrus. Der er tæpper inde ved dem.

og er det deres tis der har sådan en syrlig lugt?

• #6   10. apr 2013 må man spørge hvorfor i har valgt ildere hvis i ikke har plads?

Hvad og hvor ofte vasker i deres tæpper?
    hvor ofte ordner i bakkerne?

det er deres aff der kan være starm

• Cæcilie J
    Cæcilie J Tilmeldt:
    apr 2013

#7   10. apr 2013 Det er min kæreste der har købt dem, og han har intet imod deres lugt eller andet. problemet for ham er pladsen.

Tror måske bare jeg vænne mig til lugten.
    men om sommeren kan de vel godt være ude i udestuen? det er også et sted vi er meget tit.
    og ingen tvivl, de får masser af opmærksomhed. og jeg har slet ikke fortrudt at vi har købt dem ..

• #8   10. apr 2013 ja hvis det ikke er for varmt derude om sommeren,

jeg vil nok anbefale jer at skrifte deres sengetøj ofte og vaske det i let duftende skyllemiddel, og derudover bruge træpiller det gør alverdens smiley hvad gir i som foder da det også har noget og sige i deres lugt smiley

hva for et bur har de tænker om der kunne findes noget smartere?

• Cæcilie J
    Cæcilie J Tilmeldt:
    apr 2013

#9   10. apr 2013 Vi skal have skiftet deres tæpper. vi har kun haft dem i 2 dage..

vi ordner bakkerne hver dag.

• #10   10. apr 2013 Jeg undre mig lidt over at man vælger at have en 10 ugers hvalp og så få ildere samtidig.
    Som regel fraråder man at anskaffe 2 hvalpe samtidig, og lige nu har i jo sådan set anskaffet jer 3 hvalpe samtidig, omend ilderne er trænet på forhånd.

Som ikke ilder ejere, og med en kæreste der slet ikke kan med lugten, kan jeg kun nikke genkendende til det med en markant lugt.
    Personligt har jeg ikke et problem med den, men det er bare sådan de lugter, og nogen mennesker kan slet ikke holde den ud (har som sagt en kæreste der ikke er voldsomt begejstret for lugten)

• Cæcilie J
    Cæcilie J Tilmeldt:
    apr 2013

#12   10. apr 2013 Ja. ang. foder er der også et spørgsmål.
    Ham vi købte dem af, gav dem kattemad? kan man sagtens give dem det?

• Cæcilie J
    Cæcilie J Tilmeldt:
    apr 2013

#13   10. apr 2013 Ildererne er 2 år. så de er ikke som "hvalpe" ..
    Vi købte ilderne mens Liam var hvalp, sådan han kunne vænne sig til dem. som sagt, har mine ilder ikke noget imod hunde, og vil meget gerne snakke med ham. men han er for vild til det endnu.

• #14   10. apr 2013 og 2 ilder hvalpe er MEGET nemmere end 1 ilderhvalp smiley

Hvilken slags foder får de mærke?

Fun ja jeg har alle dage brugt træpiller og sundhedsmæssigt er der ikke noget i det og så suger det lugt og fugt rigtig godt smiley

men prøv og vask tæpperne i enten eddike eller let duftende skyllemiddel (skal ikke bruges op til en udstilling hvis man vil det)

• Cæcilie J
    Cæcilie J Tilmeldt:
    apr 2013

#15   10. apr 2013 De får whiskas. smiley

Men vi har jo lige fået dem. Så tror vi vil gære buret fuldstændigt rent, nye tæpper og det hele. det tror jeg også gør meget af det. også skal jeg bare vænne mig til lugten, for vil helt sikkert gerne have at de har det godt. Også må vi finde et godt sted inde i stuen til dem. så kan jeg se hvordan det bliver når vi får et større spisebord.

Mange tak for de gode råd. Ville bare gerne vide om de kunne tåle træk, for synes vores udstue ville være et rigtig godt sted til dem. men om sommeren er der jo meget varmt, og er vinteren er det meget koldt. så der kan de ikke stå. Vi skal nok finde en god løsning.

• #16   10. apr 2013 Skift foder OMGÅENDE, det er slet ikke godt for dem de kan risikere at få insolinoma fordi der er sukker i whiskas og de kan dø af sygdommen det kan de dø af, derudover er kiloprisen helt hen i skoven, i kan prøve med hills, taste of the wild, aplaws, og ja mange andre,

• #17   10. apr 2013 Jeg er godt nok katteejer, men de har da næsten samme fodringsbehov. Jeg bruger Orijen eller Applaws til min kat fordi det er super højt i kødindhold og ikke indeholder korn, korn med gluten kan give hudproblemer ved mange rovdyr, derfor bør man simpelthen undgå dem. Min kat havde skæl i pelsen da jeg købte hende, hos opdrætteren fik hun RC som der er masser af korn i, da jeg skiftede foder forsvandt det fuldstændigt.
    Kunne forstille mig de to typer foder er fint til ilder også, den er jo også "mere" rovdyr end en hund og mere på linje med en kat. Specielt varianten med laks er min kat glad for, den stinker helt vildt af fisk*SS* Begge tørfodertyper kan købes via zooplus til en rimelig penge.

• #18   11. apr 2013 Jeg kender mange ilder ejere der bruger det her http://www.zooplus.dk/shop/smaadyr/dyreart/fritter/foder/186819

Jeg bruger Arion til min kat og mit pindsvin og er godt tilfreds (ved ikke om det kan bruges til ildere, men det tror jeg da, hvis de kan tåle kattemad). Jeg har også haft brugt Royal Canin, men det blev for dyrt i længden.

• #19   11. apr 2013 "katte ville vælge Whiskas" Jeg mener faktisk det slogan kom, fordi der er noget i som katte kan blive afhængige af.

• #20   11. apr 2013 NEJ man skal ikke bruge det ilder foder kattemad er bedre

Kommentér på:
Nogle spørgsmål om Ilder.

Annonce