Rabbit Royale? Rabbit Royale?
Nu har jeg ved flere emner set folk fodre deres kaniner med RR
Er det er godt foder til "huskanin" - mine hermeliner er blot til kæl, men derfor skal de stadig have godt foder.
Pt får de piller og rigeligt med enghø samt gulerødder og andre grønsager. og når sæsonen byder græs og mælkebøtter
Men er nu faldet over http://www.lux-shoppen.dk/rabbit-royale-p-251.html#.UWQpWlfA4lQ
og tænkte, det kunne være man skulle skifte, foderet er nok væsentlig bedre end det de får nu.
Jeg har ikke fidus til det foder de har bla. i maxizoo med fanzy billeder af børn og deres kaniner/marsvin/hamster
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 101 Gnavere: 10 Emner: 144 Svar: 2.804
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 34 Gnavere: 12 Emner: 12 Svar: 313
Så tvivlede ikke på, at de ville elske RR.. Meeen næææh nej, det ville de ikke spise, de ville have deres kaninpiller xD
nov 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 3 Emner: 11 Svar: 204
mar 2013
Følger: 1 Svar: 177
Men sorterer de ikke, så er RR et ganske udemærket produkt.
Men personligt ville jeg nok stadig vælge en kaninpille løsning, men det skal selvf. Være af en hvis kvalitet (kan ikke bedømmes udfra prisen). desværre kommer de billige af slagsen ofte kun i mega poser. Der desværre vil nå at blive alt for gammelt, nærmest inden man er nået halvvejs igennem posen. Så har man ikke mange kaniner, så må man vælge et lidt dyre produkt (I forhold til de helt billige) som Cuni Fit (som dog stadig er billigere end RR) eller meget dyrere såsom Oxbow og Genesis.
De to sidste vil næppe ruinere en, så længe man kun har 1-3 kaniner, men det er da til den gode side.
Men vælger du andre kaninpiller, så tjek lige Fedtindholdet, dette skal helst ikke overskride 2,5%, motioner du kaninen en del kan 3% godt accepteres.
Proteinindholdet bør heller ikke overskride 16%
Og så bør der ikke være hverken salt eller nogen sukker former i fodret (det er her du for alvor vil løber ind i problemer. man kan desværre blive nød til at acceptere små mængder af dette)
mar 2013
Det du plejer at fodre med er sikkert mere fed, har højere indhold af sukker og Salt. Er kaninerne først blevet glade for dette mekka af smagsindtryk, så kan man glemme alt om at servere et sundere alternativ.
jan 2012
Følger: 147 Følgere: 143 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.187
Men min ene kanin har det med at sortere meget, så han får kaninpiller..
Jeg er meget enig med de andre. RR er udmærket foder, så længe kaninen spiser op..
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 12 Svar: 111
Mikkel: Tak for infoen
Kaninerne får en lille håndfuld piller (ca. 10 gr) + lidt i en godbidbold. Resten står på hø og gulerødder, urter og andre grønsager
Synes det er lækkert at lære noget nyt (det er mange år siden jeg sidst havde kanin)
apr 2010
Følger: 94 Følgere: 82 Gnavere: 1 Emner: 82 Svar: 1.278
Men synes RR er fantastisk!
apr 2010
mar 2013
For har dog aldrig hørt om en kanin der gik fra standard "sunde" piller og som slet ikke vil røre noget af RR. Som regel skyldtes det at fodret de fik før var mere "slik" agtig aka det var proppet med salt, fedt, sukker eller indholdt store mængder af Lucerne.
Jeg har dog hørt tilfælde med Oxbow, men der er så også tre meget gode grunde til dette
Eller også har du bare har nogle usandsynlige sundhedsfanatiske kaniner
RR er altså ikke Meister Lamper (Noget mine ikke ville røre om så det galt deres liv )
apr 2010
Det sjove var bare, at de ikke bare kastede sig over det som de gør med ALT andet, de er vant til at få rigtig mange mærkelige ting, tit får de også nogen af min aftensmad (er planteæder
mar 2013
Men Måske de bare ikke kunne lide lugten.
Jeg har oplevet noget lignende selv. Mine plejejede altid at æde alt hvad jeg serverede til dem, indtil den dag jeg serverede Meister for dem. Det nægtede de simpelthen pure at æde noget som helst af, de havde knap og nok rørt dem en eneste gang, men spiste blot udenom dem. Hvilket jeg aldrig havde oplevet før ved et fodderskifte.
Men forskellen hos mig og dig, ligger forklaring nok i at kaninerne nok syntes mit foder var "underkrydret" det burde de ikke syntes med RR
Rabbit Royale?