1.015 visninger
|
Oprettet:
Kaninhop - hvordan? {{forumTopicSubject}}
Hej Det skal lige siges at jeg er helt ny i det med kaninhop så ved praktisk talt intet om det.
Det er ikke noget jeg som sådan har tænkt mig at gøre et stort nummer ud af - dvs at jeg ikke vil gå til konkurrencer osv. Men jeg synes at det lyder som en god aktivering og motivering af en kanin - hvis det altså viser sig at han kan lide det. Men hvordan griber jeg det bedst an? altså hvordan starter jeg osv.
Er lige nu ved at vænne ham til selen, så han er klar til sommer, og det går rigtig godt.
sep 2012
Følger: 149 Følgere: 298 Gnavere: 4 Emner: 128 Svar: 1.341
Når du føler han har lært det forskellige i selen (gå,stop,drej osv.) så kan du begynde at springe med ham på enkelt spring med 1 pind,og gerne nå op til han kan springe 2 pinde så kan du sætte en bane op på 3 spring og sætte højden på 1-2 pinde også efterhånden som han kan det sætte det højere
Selvfølgelig over en periode,også træne ham hver 14.dag og et par gange tager han selvfølgelig ikke skade af at træne noget mere;)
Jeg vil anbefale dig du bruger rigtige kaninhop.
pindene skal kunne falde ned, og aldrig hop på fliser
Du er altid velkommen hvis du har spørgsmål at skrive en privat besked
apr 2012
Følger: 1 Gnavere: 2 Emner: 11 Svar: 12
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 476
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
apr 2012
Følger: 1 Gnavere: 2 Emner: 11 Svar: 12
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
Hun bor i Kjellerup og hopper selv. Hun er medlem af Silkeborg Kaninavlerforening.
Måske kan du få nogle gode ideer fra Lotte.
apr 2010
Følger: 758 Følgere: 744 Gnavere: 6 Emner: 68 Svar: 899
Kaninhop - hvordan?