{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Øremærkning? *Kanin* {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Ja nu har jeg søgt og spurt til råds nogle gange privat, og har fået forskellige svar.
Ville det være synd at øremærke en kanin på 3 år?
Jeg ville mene det var synd når de er så gamle.
Men nogle siger man skal gøre det inden de er over 10 uger også har andre sagt det er lige meget at man kan øremærke dem når man vil.
Hende jeg gerne vil have på udstilling er Smilla, hun er flot blå, men grundet (som er meget lille nu) dobbelthage tror jeg hun ville blive nullet, men ville gerne prøve smiley

Hvad syntes i? smiley
Kom med alle jeres råd og meninger men hold det venligst i en pæn tone! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øremærkning? *Kanin*
  • #1   2. apr 2013 Jeg fortrækker altid at tattovere kaniner inden de bliver 10 uger. Har en enkelt gang tatoveret en der var ældre da avlerens egen tatovering forsvandt og den skullebudstilles. Der havde jeg frosne flasker med vand som jeg holdt på øret først så det var godt "bedøvet" og kaninen sprællede ikke mere end ungerbe gør når man tatovere dem. Så det kan godt lade sig gøre.

• #2   2. apr 2013 Okay, Filur og hans søskende var ældre end 10 uger da du øretatoverede dem?

• #3   2. apr 2013 Prøv at spørg inde på Dk siden på FB

• #4   2. apr 2013 Jeg bliver nødt til at spørge, om du selv har avlet kaninen?

Hvis ikke, bør du ikke tatoverer den.

Generelt synes jeg din forespørgsel lugter lidt af 'bare for sjovs skyld'.. Og så skal du heller ikke øre mærke den!

Hvis der havde været en reel grund, f.eks at den var af udstillingskvalitet, så havde det været en anden snak.

Det bliver sgu' et nej tak herfra til øre(tortur-ering) smiley - Men jeg vil da foreslå, at du får den bedømt som kælekanin, for så skal den ikke tatoveres.

Held og lykke herfra smiley

• #5   2. apr 2013 Jeg vil mene hun er for gammel, men det er jo din kanin, så det styre du jo selv i sidste ende smiley

Men hvorfor skal hun øremærkes, når hun ikke kan udstilles? smiley

• #6   2. apr 2013 Det er jo lige netop derfor jeg gerne vil have hende rigtigt udstillet, fordi hun er udstillingsegnet og rigtigt flot! smiley
    Det jeg snakkede om var hendes dobbelthage som stortset ikke er en dobbelthage mere smiley
    Jeg har ikke selv avlet hende men hvis det var har jeg fået lov af avler at øremærke hende med mit avlernummer da hun ikke selv kan det smiley

• #7   2. apr 2013 Nej! Det skal du ikke gøre.
    Hendes øre er alt for tykke og det vil derfor ikke være rart for hende + du kan resikere det ikke bliver pænt smiley
    Find en unge der er tatoveret eller avl en unge på hende. smiley

• #8   2. apr 2013 Nej de var ikke ældre end 10 uger. Spørg du DK (hvilke hende gjorde som jeg tatoverde for dengang) så siger de at man godt må /kan de anbefaler bare at det bliver gjort inden de er de der 10 uger.

Kommentér på:
Øremærkning? *Kanin*

Annonce