962 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

liv B
liv B
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

valg af kanin valg af kanin

Er der nogle der kan give et godt råd, til en sød, dejlig og kælen kanin?
Det er første gang, at jeg anskaffer mig en kanin, og har derfor ikke særlig meget erfaring.
Jeg har overvejet en dværgvædder eller en dværgvædder fuchs.
Jeg håber, at i kan give mig nogle gode råd.
Jeg ser frem til at høre fra jer.

Mvh. Kaninelskeren<3<3<3

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.
  • Løs vandhand skal fastgøres 499 kr.
  • Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Skridsikker måtte 800 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  valg af kanin
  • #1   30. mar 2013 En dværgvædder HAN (-:

• #2   30. mar 2013 Men de fleste kaniner kan blive kælne. Det kræver bare, at de er avlet ordenligt - og bliver passet rigtigt.

• liv B
    liv B Tilmeldt:
    mar 2013

#3   30. mar 2013 mange tak for tippet!!

• #4   30. mar 2013 Hej Liv smiley
    Kaniner er også dejlige dyr smiley

Som der er skrevet kommer kaninens temperament meget tit an på dens familie og hvordan den behandles og trives.
    men jeg vil anbefale dig Hollænder eller Dværgvædder.
    De er gode børnekaniner og egner sig stortset alle til hop ihvertefald hyggehop.

Om det er en hun eller han vil jeg sige kan være lige meget for hunkaniner bliver tit sure i brunst (nogle gør ikke) hvor hanner meget tit nemt bliver parresyge også strinter de.
    Det er dog mest Dværgvædder af de tog racer jeg har set det os.

Held og Lykke med din nye kanin, du er altid velkommen til at skrive ved spørgsmål eller kigge forbi, jeg avler både Dværgvædder og Hollænder, og skal have to Siameser blå dværgvæddere parret her sidst i maj (både hop,kæl udstilling) og en Blå dværgvædder med en blå/blå kappetegnet dværgvædder. smiley

• #6   30. mar 2013 Jens: Det bestemt langt fra altid det hjælper! smiley

• #7   30. mar 2013 Dværgvædder smiley

Find dig en god opdrætter og tag ud og mød forældrene dyrene inden du reserverer en unge så du er bare lidt sikker på at der er godt temperament bag smiley

Hvor bor du henne af i landet? Kan evt guide dig til nogen hvis du ønsker dværgvædder smiley

• #8   30. mar 2013 Jeg har en dværgvædder fuchs/cashmere - hvis du er parat til, en masse pelspleje er de hyggelige. (-;

Årh damn, alle er bare så velformulerende. Mine kommentarer er så enkle og triste, haha..

• #9   30. mar 2013 Nu ved jeg ikke om du har nogen krav med hensyn til hvad det skal være for farver og racer, men du kan evt. tage et kig på denne side: (link fjernet)

Der har jeg fået min Jerry fra (hun avler dværgvædder i Japaner), og han er virkelig en kælegris og en helt fantastisk dreng, som bare vil gøre alt for opmærksomhed, har også hørt fra mange andre med kaniner derfra at de har samme oplevelse af at have virkelig sociale og kælne kaniner smiley

Hvorom alting er, så er en rigtig stor del af det at vælge den rigtige kanin, faktisk at vælge den rigtige opdrætter smiley og så derudover sætte sig ind i hvad det vil sige at have kanin og hvordan de skal håndterres, for rigtig mange ''aggresive'' kaniner kunne være undgået hvis folk havde sat sig ind i håndterringen og håndterret kaninen ordentligt fra start af smiley Jeg tager af og til kaniner og marsvin ind til videreformidling og mange af de kaniner jeg har fået ind, er blevet ''asociale'' grundet forkert håndterring, og det tager meget tid og kræfter at få rettet op på den slags inden kaninen kommer til et nyt hjem.

• #10   31. mar 2013 Anbefaler klart ikke Højs kaninland..

• #12   31. mar 2013 Liv, vil du have Dværgvædder?
    Jeg avler.
    Jeg går meget op forældrenes temperament og hvis de er til udstilling så farve og til hop at de matcher hinanden super godt smiley
    Det er ikke alle de kuld jeg laver du vil kunne se faderen på men det kuld med fairytale og Carlo har jeg begge smiley

• #14   31. mar 2013 Det vil jeg så ikke mene M-E smiley

• #17   31. mar 2013 Jeg mener bare, Carlo han er ret livlig men kan sagens putte hvor Smilla og toffifee er mere puttekaniner og Fairytale er livlig.
    Jeg mener bare at alle kaniner har forskelligt temperament, og vil ikke mene at en Fuchs er mere puttekanin end Dværgvædderen smiley

Og hvis man anskaffer sig en Fuchs skal man også være klar på god pelspleje det er et bonus ved dværgvædderen at den har "normalt" pels smiley

• #19   31. mar 2013 Altså min fuchs Indi er ihvertfald IKKE en putte nusse kanin, haha! smiley
    Men ja de er dejlige smiley

• #21   31. mar 2013 Min lille Zollie (alm dværgvædder) er det største pussenusse dyr! Men Indi.. Hun er en krokodille! o-:

• #22   31. mar 2013 Men sådan er de jo alle forskellige..

• #24   31. mar 2013 Årh, jeg har faktisk aldrig haft en hollænder! o-:

• #26   31. mar 2013 Haha nurh, nuttet er hun ihvertfald!
    Emneskifte alligevel..

• #28   31. mar 2013 Haha :-DD
    Men godnaaaat! Skal ud til min hest tidligt imorgen, så må hellere sove..

• liv B
    liv B Tilmeldt:
    mar 2013

#30   31. mar 2013 Jeg bor i Espergærde.
    Ved i om der ligger et sted (ikke så langt derfra) hvor jeg kunne få mig en sød kanin?
    smiley :-) smiley

• liv B
    liv B Tilmeldt:
    mar 2013

#31   31. mar 2013 vil i anbefale www.kastaniegaards-kaninavl.dk el. www.højs kaninland.dk?
    Eller måske et andet sted

• #32   31. mar 2013 Kender ikke det første link men vil ikke anbefale højskaninland ihvertfald smiley
    Jeg bor ikke så langt væk fra dem min hjemmeside www.staldhyben.weebly.com
    Har ikke fået opdateret så kuldene der nu er planlagt står herinde godt nok Smilla med en anden han og Kadi skal også parres men det bliver ikke dværgvædder smiley hvis du ikke helt har forstået det skriver du bare smiley

• #33   31. mar 2013 Fransk vædder og løvevædder er mine favoritter til når jeg skal ha fler

• #34   31. mar 2013 Stald Hyben: Jeg vil da gerne vide hvad du har imod Højs kaninland?

Jeg har som sagt selv kanin derfra og har god kontakt til opdrætter, og hun er rigtig sød og går rigtig meget op i sine kaniner. Jerry er den mest kælne og sociale kanin jeg nogensinde har haft, og jeg har haft min del igennem årene.

TS: Så ja, jeg vil helt klart sige at du bør tage ud og snakke med dem ude ved Højs kaninland, hvis du har interesse i en kælen og social kanin smiley

• #35   31. mar 2013 RR: Fordi jeg selv skulle have kanin fra hende, men da jeg fortalte jeg var hopper og udstiller og havde flere kaniner end den blev jeg afvist.

• #36   31. mar 2013 Så hun sælger ikke kaniner til folk der har mere end den kanin hun sælger dem.

• #37   31. mar 2013 Stald Hyben: Det passer så ikke, for jeg har flere kaniner end Jerry, og det var på ingen måde et problem. Faktisk var hun glad for at høre at jeg havde styr på det at have kaniner, og at jeg vidste hvad jeg havde med at gøre, så jeg vil mene at der må ligge noget andet til grund for at hun ikke har haft lyst til at sælge til dig. Kunne det tænkes at det måske var grundet at du er mindreårig? Jeg ville heller ikke selv sælge til en person under 18 år uden at have haft kontakt af flere gange med forældrene.

TS: Endnu en gang, vil jeg gerne sige at Højs kaninland er et rigtig godt og seriøst sted, som går rigtig meget op i sine kaniner, og som virkelig har nogle skønne og sociale dyr, og avler kun på de bedste temperaementer, så hvis jeg var dig ville jeg tage ud til dem og kigge og evt. blive skrevet på venteliste til et kuld smiley

• #38   31. mar 2013 Sikkert men mener stadig ikke det er et sted jeg ville købe kaniner.

TS: jeg er lige så seriøs. Jeg bor bare længere væk.

• #39   31. mar 2013 Har kun hørt godt om begge dem du nævner.
    At Hyben er blevet afvist kan have sine grunde og det ville jeg nok også have gjort!

• #40   31. mar 2013 LGF: så du ville afvise mig ??
    Jeg siger ikke det gør hende til en dårlig avler men den måde hun gjorde det og det hun sagde.
    Det er bare undre mig er at vi snakkede rigtig godt sammen jeg var ude og se forældrene og hun sagde at hun glædede sig til at jeg skulle have en unge. Så spørger hun om jeg har flere kaniner også siger jeg ja også skriver hun så vil jeg ikke sælge en kanin til dig.
    Det kan selvfølgelig godt være fordi jeg er under 18 men det måtte hun da have sagt inden..

• #41   31. mar 2013 Stald Hyben: Det er jo lidt svært for os andre at tage stilling til, når vi kun hører sagen fra din side af. Jeg vil stadig vove at påstå at hun har taget beslutningen ud fra hvilke hjem hun gerne vil have sine dyr ud til. Som før nævnt ville jeg heller ALDRIG sælge til mindreårige (læs: alle under 18 år) uden grundig kontakt med forældre. Derudover har jeg også før afvist købere til mine dyr. Det er så for det meste omplaceringsdyr, men der gælder de samme regler. Jeg vil have dyrene får ordentlige hjem, som kan tilbyde dem hvad de har brug for, og føler jeg ikke hjemmet kan det, så afviser jeg. Jeg synes faktisk at det er et tegn på useriøsitet hvis ikke man bruger hovedet når man vælger hjem til sine dyr - og deriblandt gælder også ikke at sælge til mindreårige uden at have god kontakt med forældrene inden.

• #42   31. mar 2013 Hun havde selvfølgelig snakket med min mor smiley
    Men er da bare glad for jeg ikke fik en kanin fra hende så smiley

jeg sælger også kun mine dyr hvis jeg føler det er det rette hjem, fx nysgerrig afviste jeg et par stykker, så ja det er ihvertfald ikke fordi jeg ikke kan passe kaniner tværtimod smiley

• #43   31. mar 2013 Jeg har også afvist købere, og gør det sikkert igen....

Hvis vedkommende ikke har haft en god mavefornemmelse med dig, ikke har følt at du ville kunne give kaninen det hjem hun forventede eller lign. er det vel fair nok, at afvise dig som køber...?

Det kan jeg da absolut kun respektere sælger for

• #44   31. mar 2013 Stald Hyben: Det er jo bare godt at du er glad for at du ikke fik en kanin derfra så, men jeg synes stadig ikke du kan tillade dig at fraråde andre at besøge stedet, bare fordi du er prinsesse fornærmet. De er nogle søde og rare mennesker, og som virkelig gør rigtig meget for deres dyr.

TS: Jeg kan godt se at det kan være svært at tage stilling til hvor man skal købe fra, baseret på hvad andre synes, for der vil næsten altid være forskellige holdninger til de forskellige steder, men jeg vil råde dig til at tage ud og kigge på de steder du har i tankerne, og så danne dig din egen mening, og træffe beslutningen på det grundlag i stedet.
    Find et sted hvor kaninerne kommer hen til jer når i kommer ud til dem, og hvor de virker oplagte og friske. Derudover skal du vælge et sted, hvor opdrætter er sød og imødekommende, og interesseret i at holde kontakt. Det giver en sikkerhed, også hvis du skulle få spørgsmål eller brug for hjælp efter du har fået kaninerne hjem. Du kan også altid spørge ind til opdrætteren og deres omgang med kaninerne.

Det vigtigste er at du finder et sted du føler dig tryg ved, og hvor du har en god fornemmelse af kaninerne, og hvor de virker til at være søde og sociale, samt nemme at håndterre. Husk på at forældredyrenes temperament er en god indikator for hvad du kan forvente dig af ungerne smiley

• #45   31. mar 2013 RR: Er bestemt ikke tøsefornærmet smiley
    Men du siger du har en kanin fra hende og andre kaniner?
    Da hun nemlig også skrev til mig at hendes kaniner ikke ville kunne tåle synet af andre? smiley

• #46   31. mar 2013 Stald Hyben: Synes bare det lyder meget sådan. Siden du vælger at fraråde hende til andre udelukkende ud fra at hun ikke har ville sælge en kanin til dig, men uden at kende noget til hverken hende personligt eller hendes kaniner for den sags skyld.
    Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Ja, jeg har andre kaniner end Jerry. Du kan se mine 3 faste beboer på min profil, og derudover har jeg af og til kaniner til omplacering, som folk ikke selv gider at tage sig af mere. Det var på ingen måde et problem for hende da jeg fortalte hende det, og derimod synes hun at det var dejligt at Jerry skulle til et hjem med en masse erfaring og interesse i dyrene, så igen... Det er nok ikke kun derfor du blev fravalgt.

TS: Jeg kan godt se at det kan være svært at tage stilling til hvor man skal købe fra, baseret på hvad andre synes, for der vil næsten altid være forskellige holdninger til de forskellige steder, men jeg vil råde dig til at tage ud og kigge på de steder du har i tankerne, og så danne dig din egen mening, og træffe beslutningen på det grundlag i stedet.
    Find et sted hvor kaninerne kommer hen til jer når i kommer ud til dem, og hvor de virker oplagte og friske. Derudover skal du vælge et sted, hvor opdrætter er sød og imødekommende, og interesseret i at holde kontakt. Det giver en sikkerhed, også hvis du skulle få spørgsmål eller brug for hjælp efter du har fået kaninerne hjem. Du kan også altid spørge ind til opdrætteren og deres omgang med kaninerne.

Det vigtigste er at du finder et sted du føler dig tryg ved, og hvor du har en god fornemmelse af kaninerne, og hvor de virker til at være søde og sociale, samt nemme at håndterre. Husk på at forældredyrenes temperament er en god indikator for hvad du kan forvente dig af ungerne.

• #47   31. mar 2013 Så vil jeg da tage kontakt til hende igen og høre hvad det er for noget.
    for resepektere hvis hun ikke ville sælge til mig, men ikke at hun lyver.

• #48   31. mar 2013 Stald Hyben: Hvad du gør er jo din sag. Havde det været mig, var jeg nok bare kommet videre, men sådan er vi jo så forskellige.

Det vigtigste er at du finder et sted du føler dig tryg ved, og hvor du har en god fornemmelse af kaninerne, og hvor de virker til at være søde og sociale, samt nemme at håndterre. Husk på at forældredyrenes temperament er en god indikator for hvad du kan forvente dig af ungerne.

• #49   31. mar 2013 RR:Vil bare gerne have det på det rene om hun havde en mening med det smiley

• liv B
    liv B Tilmeldt:
    mar 2013

#50   2. apr 2013 Jeg havde lidt droppet Højs kaninland, på grund af afstanden, (jeg bor på Sjælland og det ligger på Lolland)
    Jeg vil gerne spørge om der er nogle der har kaniner, fra Højs kanninland.
    Og så vil jeg også gerne spørge jer, er det værd, at køre helt til Lolland, for at købe en kanin der?
    håber at i kan hjælpe mig.

Liv

• #51   2. apr 2013 Liv: det vil de jo nok mene smiley

• liv B
    liv B Tilmeldt:
    mar 2013

#52   2. apr 2013 STALD HYBEN: Jeg synes ikke, at du skal fraråde en opdrætter/avler, på grund af, at de afviste dig.Jeg synes ikke, at det gør Højs kaninland til dårlige avlere/opdrættere, at de afvise folk, der ikke giver et godt indtryk/ikke egner sig til, at passe deres kaniner.
    Det gør dem tværtimod til gode avlere/opdrættere. Jeg synes at det er godt, at de tænker sig godt om, inden de overlader, deres kaniner til fremmede.
    Jeg er af den opfattelse, at de er venlige og imødekommende, og jeg tror, at højs kaninland, er et helt udemærket sted, at købe sin kanin. Faktisk køber jeg nok selv min kanin der.
    Jeg synes at du skal passe på med, at fraråde en avler/opdrætter, du kunne komme til, at såre folk, der har købt sin kanin der.

• #53   2. apr 2013 Øh hvad ?? Jeg skrev at selvfølgelig vil de det? Det står jo til dig.

• #54   2. apr 2013 Liv B - *synes godt om*

(bare lige i stedet for et anonymt "like")

• #55   3. apr 2013 Ja, det er det helt sikkert. Som før nævnt er Jerry den mest sociale og kærlige kanin jeg nogensinde har haft i alle de år jeg har haft kaniner.

Kommentér på:
valg af kanin

Annonce