valg af kanin valg af kanin
Er der nogle der kan give et godt råd, til en sød, dejlig og kælen kanin?
Det er første gang, at jeg anskaffer mig en kanin, og har derfor ikke særlig meget erfaring.
Jeg har overvejet en dværgvædder eller en dværgvædder fuchs.
Jeg håber, at i kan give mig nogle gode råd.
Jeg ser frem til at høre fra jer.
Mvh. Kaninelskeren<3<3<3
apr 2010
Følger: 48 Følgere: 35 Gnavere: 3 Emner: 18 Svar: 203
apr 2010
mar 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
sep 2012
Følger: 149 Følgere: 298 Gnavere: 4 Emner: 128 Svar: 1.341
Kaniner er også dejlige dyr
Som der er skrevet kommer kaninens temperament meget tit an på dens familie og hvordan den behandles og trives.
men jeg vil anbefale dig Hollænder eller Dværgvædder.
De er gode børnekaniner og egner sig stortset alle til hop ihvertefald hyggehop.
Om det er en hun eller han vil jeg sige kan være lige meget for hunkaniner bliver tit sure i brunst (nogle gør ikke) hvor hanner meget tit nemt bliver parresyge også strinter de.
Det er dog mest Dværgvædder af de tog racer jeg har set det os.
Held og Lykke med din nye kanin, du er altid velkommen til at skrive ved spørgsmål eller kigge forbi, jeg avler både Dværgvædder og Hollænder, og skal have to Siameser blå dværgvæddere parret her sidst i maj (både hop,kæl udstilling) og en Blå dværgvædder med en blå/blå kappetegnet dværgvædder.
sep 2012
dec 2012
Følger: 12 Følgere: 21 Gnavere: 7 Svar: 530
Find dig en god opdrætter og tag ud og mød forældrene dyrene inden du reserverer en unge så du er bare lidt sikker på at der er godt temperament bag
Hvor bor du henne af i landet? Kan evt guide dig til nogen hvis du ønsker dværgvædder
apr 2010
Årh damn, alle er bare så velformulerende. Mine kommentarer er så enkle og triste, haha..
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Gnavere: 16 Emner: 81 Svar: 821
Der har jeg fået min Jerry fra (hun avler dværgvædder i Japaner), og han er virkelig en kælegris og en helt fantastisk dreng, som bare vil gøre alt for opmærksomhed, har også hørt fra mange andre med kaniner derfra at de har samme oplevelse af at have virkelig sociale og kælne kaniner
Hvorom alting er, så er en rigtig stor del af det at vælge den rigtige kanin, faktisk at vælge den rigtige opdrætter
sep 2012
sep 2012
Jeg avler.
Jeg går meget op forældrenes temperament og hvis de er til udstilling så farve og til hop at de matcher hinanden super godt
Det er ikke alle de kuld jeg laver du vil kunne se faderen på men det kuld med fairytale og Carlo har jeg begge
sep 2012
sep 2012
Jeg mener bare at alle kaniner har forskelligt temperament, og vil ikke mene at en Fuchs er mere puttekanin end Dværgvædderen
Og hvis man anskaffer sig en Fuchs skal man også være klar på god pelspleje det er et bonus ved dværgvædderen at den har "normalt" pels
apr 2010
Men ja de er dejlige
apr 2010
apr 2010
apr 2010
apr 2010
Emneskifte alligevel..
apr 2010
Men godnaaaat! Skal ud til min hest tidligt imorgen, så må hellere sove..
mar 2013
Ved i om der ligger et sted (ikke så langt derfra) hvor jeg kunne få mig en sød kanin?
mar 2013
Eller måske et andet sted
sep 2012
Jeg bor ikke så langt væk fra dem min hjemmeside www.staldhyben.weebly.com
Har ikke fået opdateret så kuldene der nu er planlagt står herinde godt nok Smilla med en anden han og Kadi skal også parres men det bliver ikke dværgvædder
aug 2012
Følger: 1 Gnavere: 1 Emner: 5 Svar: 30
apr 2010
Jeg har som sagt selv kanin derfra og har god kontakt til opdrætter, og hun er rigtig sød og går rigtig meget op i sine kaniner. Jerry er den mest kælne og sociale kanin jeg nogensinde har haft, og jeg har haft min del igennem årene.
TS: Så ja, jeg vil helt klart sige at du bør tage ud og snakke med dem ude ved Højs kaninland, hvis du har interesse i en kælen og social kanin
sep 2012
sep 2012
apr 2010
TS: Endnu en gang, vil jeg gerne sige at Højs kaninland er et rigtig godt og seriøst sted, som går rigtig meget op i sine kaniner, og som virkelig har nogle skønne og sociale dyr, og avler kun på de bedste temperaementer, så hvis jeg var dig ville jeg tage ud til dem og kigge og evt. blive skrevet på venteliste til et kuld
sep 2012
TS: jeg er lige så seriøs. Jeg bor bare længere væk.
dec 2012
Følger: 12 Følgere: 21 Gnavere: 7 Svar: 530
At Hyben er blevet afvist kan have sine grunde og det ville jeg nok også have gjort!
sep 2012
Jeg siger ikke det gør hende til en dårlig avler men den måde hun gjorde det og det hun sagde.
Det er bare undre mig er at vi snakkede rigtig godt sammen jeg var ude og se forældrene og hun sagde at hun glædede sig til at jeg skulle have en unge. Så spørger hun om jeg har flere kaniner også siger jeg ja også skriver hun så vil jeg ikke sælge en kanin til dig.
Det kan selvfølgelig godt være fordi jeg er under 18 men det måtte hun da have sagt inden..
apr 2010
sep 2012
Men er da bare glad for jeg ikke fik en kanin fra hende så
jeg sælger også kun mine dyr hvis jeg føler det er det rette hjem, fx nysgerrig afviste jeg et par stykker, så ja det er ihvertfald ikke fordi jeg ikke kan passe kaniner tværtimod
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Gnavere: 3 Emner: 4 Svar: 300
Hvis vedkommende ikke har haft en god mavefornemmelse med dig, ikke har følt at du ville kunne give kaninen det hjem hun forventede eller lign. er det vel fair nok, at afvise dig som køber...?
Det kan jeg da absolut kun respektere sælger for
apr 2010
TS: Jeg kan godt se at det kan være svært at tage stilling til hvor man skal købe fra, baseret på hvad andre synes, for der vil næsten altid være forskellige holdninger til de forskellige steder, men jeg vil råde dig til at tage ud og kigge på de steder du har i tankerne, og så danne dig din egen mening, og træffe beslutningen på det grundlag i stedet.
Find et sted hvor kaninerne kommer hen til jer når i kommer ud til dem, og hvor de virker oplagte og friske. Derudover skal du vælge et sted, hvor opdrætter er sød og imødekommende, og interesseret i at holde kontakt. Det giver en sikkerhed, også hvis du skulle få spørgsmål eller brug for hjælp efter du har fået kaninerne hjem. Du kan også altid spørge ind til opdrætteren og deres omgang med kaninerne.
Det vigtigste er at du finder et sted du føler dig tryg ved, og hvor du har en god fornemmelse af kaninerne, og hvor de virker til at være søde og sociale, samt nemme at håndterre. Husk på at forældredyrenes temperament er en god indikator for hvad du kan forvente dig af ungerne
sep 2012
Men du siger du har en kanin fra hende og andre kaniner?
Da hun nemlig også skrev til mig at hendes kaniner ikke ville kunne tåle synet af andre?
apr 2010
Jeg forstår ikke dit spørgsmål. Ja, jeg har andre kaniner end Jerry. Du kan se mine 3 faste beboer på min profil, og derudover har jeg af og til kaniner til omplacering, som folk ikke selv gider at tage sig af mere. Det var på ingen måde et problem for hende da jeg fortalte hende det, og derimod synes hun at det var dejligt at Jerry skulle til et hjem med en masse erfaring og interesse i dyrene, så igen... Det er nok ikke kun derfor du blev fravalgt.
TS: Jeg kan godt se at det kan være svært at tage stilling til hvor man skal købe fra, baseret på hvad andre synes, for der vil næsten altid være forskellige holdninger til de forskellige steder, men jeg vil råde dig til at tage ud og kigge på de steder du har i tankerne, og så danne dig din egen mening, og træffe beslutningen på det grundlag i stedet.
Find et sted hvor kaninerne kommer hen til jer når i kommer ud til dem, og hvor de virker oplagte og friske. Derudover skal du vælge et sted, hvor opdrætter er sød og imødekommende, og interesseret i at holde kontakt. Det giver en sikkerhed, også hvis du skulle få spørgsmål eller brug for hjælp efter du har fået kaninerne hjem. Du kan også altid spørge ind til opdrætteren og deres omgang med kaninerne.
Det vigtigste er at du finder et sted du føler dig tryg ved, og hvor du har en god fornemmelse af kaninerne, og hvor de virker til at være søde og sociale, samt nemme at håndterre. Husk på at forældredyrenes temperament er en god indikator for hvad du kan forvente dig af ungerne.
sep 2012
for resepektere hvis hun ikke ville sælge til mig, men ikke at hun lyver.
apr 2010
Det vigtigste er at du finder et sted du føler dig tryg ved, og hvor du har en god fornemmelse af kaninerne, og hvor de virker til at være søde og sociale, samt nemme at håndterre. Husk på at forældredyrenes temperament er en god indikator for hvad du kan forvente dig af ungerne.
sep 2012
mar 2013
Jeg vil gerne spørge om der er nogle der har kaniner, fra Højs kanninland.
Og så vil jeg også gerne spørge jer, er det værd, at køre helt til Lolland, for at købe en kanin der?
håber at i kan hjælpe mig.
Liv
sep 2012
mar 2013
Det gør dem tværtimod til gode avlere/opdrættere. Jeg synes at det er godt, at de tænker sig godt om, inden de overlader, deres kaniner til fremmede.
Jeg er af den opfattelse, at de er venlige og imødekommende, og jeg tror, at højs kaninland, er et helt udemærket sted, at købe sin kanin. Faktisk køber jeg nok selv min kanin der.
Jeg synes at du skal passe på med, at fraråde en avler/opdrætter, du kunne komme til, at såre folk, der har købt sin kanin der.
sep 2012
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Gnavere: 3 Emner: 4 Svar: 300
(bare lige i stedet for et anonymt "like")
apr 2010
valg af kanin