2.261 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Sterilisere hunkanin - skal/skal ikke Sterilisere hunkanin - skal/skal ikke

Hej (:

Ved godt der er skrevet mange indlæg om dette men er virkelig i tvivl

Min kanin er lige kommet over sin første brunst. Den varede en hel måned og hun var sur hele tiden, ville ikke snakke eller være i nærheden af os og rev og bed hvis vi kom for tæt på. Nu er hun heldigvis blevet den kælne kærlige kanin hun var inden brunsten. tilgengæld holdt hun helt op med at skide og tisse i på gulvet og i sofaen mens hun var i brunst, dette er hun så begyndt på igen

Har hørt at det kan hjælpe på teritorieafmærkning og bør vel også gøre at hun ikke får de her perioder hvor hun bare er hidsig hele tiden. Men hvor meget ændre de sig når de bliver steriliseret? kan jeg risikere at hun bare bliver sur hele tiden i stedet for kun en gang imellem og hvor stor er risikoen ved operation ved så forholdsvis lille et dyr?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sterilisere hunkanin - skal/skal ikke
  • > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #1   18. mar 2013 Jeg har skrevet om neutralisering af kaniner her:
    (link fjernet)

• #2   18. mar 2013 Mange tak (:

• #3   18. mar 2013 Skal hun ikke bruges til avl ville jeg helt sikkert gøre det smiley
    Dyrlægerne er meget dygtige og det plejer t gå godt.

• #4   18. mar 2013 Der er ingen garanti for at en sterilisering vil gøre hende roligere smiley Samtidig synes jeg personligt at det er en rigtig stor risiko at løbe, at putte en kanin i narkose.

• #5   18. mar 2013 Jeg har to hun kaniner som skal steriliseres på næste onsdag ( den 27), og der er flere grunde til at jeg har valgt at det skal være sådan og de fleste af dem kan du læse om på simses side. Der er altid en vis risiko ved at lægge dyr i narkose, og den er bestemt større ved kaniner fordi mange dyrlæge ikke har erfaring inden for kaniner, men hvis du tager dig tid til at finde den rigtige dyrlæge og er villig til at betale hvad det vil koste, så kan du sagtens få det gjort med ro i maven. Det bliver heldigvis mere og mere almindeligt at få kaniner steriliseret.

Som lykkeline siger så er der ingen garanti for at det vil hjælpe, men for mit vedkommende gør det ingen forskel. Hvis mine kaniner ikke ændre sig det mindste efter sterilisationen så står jeg præcis som inden operationen, bare ca. 4.000 kr fattigere. Og skal jeg være ærlig så så betalte jeg gerne de 4.000 kr. selv hvis jeg med sikkerhed vidste at det IKKE ville hjælpe. Alene de sundhedsmæssige fordele mener jeg er pengene værd.

Men ja hver sin mening, og man skal gøre hvad man selv føler er det bedste. Mine kaniner bliver ikke det mindste sure i deres brunst perioder. Aiko kan jeg slet ikke mærke forskel på og Raion er først for nyligt begyndt at vise ændring i sin adfærd. Hun stresser og markere ALT en million gange, og hun kan slet ikke finde ro. Selvom hun ikke bliver sur og stadig vil snakkes med, så piner det mig at se hende så stresset og ikke mindst så drænet for energi, en hel uge efter hendes brunst perioder. Jeg er på ingen måde i tvivl om at jeg gør det rigtige, og selvom jeg kunne bruge pengene på meget sjovere ting, så betaler jeg dem gerne. smiley

• #6   18. mar 2013 Kender dilemmaet.
    Jeg har selv mistet en del kaniner i til narkosen, selv hos meget dygtige dyrlæger med kaninerfaring, der gjorde alt efter bogen.

Min fertile hunkanin, vil jeg egentlig rigtig gerne have steriliseret, men jeg tør simpelthen ikke.
    Hun hun bliver snart et år. Jeg havde mange problemer med at hun stressede og pludselig farede i hovedet på min anden kanin (kastrat, de går begge løs i min lejlighed). Jeg forhørte mig både her, hos dyrlæge og andre steder. Alle mente at den adfærd var kommet for at blive, og eneste løsning var sterilisation.

Af frygt har jeg ikke fået det gjort endnu. Men modsat, hvad alle mente, så er hun nu helt væk fra den stressede og dominante adfærd, der er faktisk ingen problemer mere. Så krydser fingre for, at hun fortsætter den gode stil, så hun kan slippe for kniven smiley

• #7   18. mar 2013 Veo: En del kaniner? smiley hvor mange er det?

• #8   18. mar 2013 3 af mine egne, en der skulle steriliseres, en der skulle kastreres og en der bare skulle roliges for at få taget en blodprøve smiley

Og så tror jeg, at vi har mistet 5 på mit arbejde pga. narkose smiley

Jeg har dog også gode oplevelser med det, men det dårlige overskygger selvfølgelig de gode.

• #9   18. mar 2013 Åh ja, jeg husker godt at have læst historien om din Neo smiley

Ja de dårlige oplevelser overskygger altid de gode, og netop derfor tror jeg også man skal gøre det man selv har det bedst med. Det kan måske godt virke lidt egoistisk, men det mener jeg ærlig talt også at man har ret til at være i nogen situationer smiley Jeg har heldigvis en god mave fornemmelse om på næste onsdag og min dyrlæge, men jeg kunne ikke drømme om at få det gjort hos min gamle dyrlæge. smiley

• #10   18. mar 2013 Puha. Det hjalp da godt nok ikke på mine nerver for narkosen. hmm må vidst gå i tænkeboks igen. Måske jeg skulle vente og se hvor slemt hun har det når hun kommer i brunst næste gang, og så beslutte mig der

• #11   18. mar 2013 Camilla: Lige præcis den oplevelse sidder nemlig stadig dybt i mig. Og det hjalp slet ikke, da jeg så et år efter, alligevel tog mig sammen og valgte at få kastreret min nye kanin, og jeg så også mister ham.

På den anden side, er livmoderhalskræft jo også en hyppig dødsårsag hos kaninerne, hvilket for mig er det, der taler mest for at gøre det. Men nej, jeg tør simpelthen ikke igen smiley

Sascha: Vil sige, at hvis hun ikke trives, så er det bedst at tage chancen. Det er jo heller ikke fedt for kaninen at være stresset og hormonforstyrret hele dens liv. Men du kunne jo godt lige give hende lidt ekstra tid for at se om det stilner af. Det er jeg i hvert fald glad for, at jeg gjorde med min smiley

• #12   18. mar 2013 Ja også det jeg tænker (:

Kommentér på:
Sterilisere hunkanin - skal/skal ikke

Annonce