2.198 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Kanin, hvilken race? Kanin, hvilken race?

Halløjsa smiley

Jeg søger lidt råd angående valg af race. Jeg kan starte med at fortælle at jeg har haft kaniner tidligere, har haft en hermelin, en løvehoved og et par dværg væddere.

Men nu sidder jeg og skal vælge KANINEN, jeg har endelig fået overtalt kæresten til , at det er tid til vi igen får kanin. Jeg ønsker ikke at opdrætte, jeg skal bare have en kælekanin, og derfor er det selvfølgelig vigtigt det er en race der egner sig til det. Kaninen skal bo ude i vores have, og vil så selvfølgelig få kærlighed og opmærksomhed hver dag smiley

Efter at have læst lidt her til aften, tænker jeg umiddelbart dværg vædder eller Rex. Men har altså lige brug for lidt garvede mennesker .

Så hvilken race ville i anbefale, når kaninen udelukkende skal bruges til kæle kanin?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin, hvilken race?
  • #1   14. mar 2013 Hvis det ikke er en der skal bæres rundt på men blot være i haven til kæl vil jeg personligt sige en fransk vædder smiley en dejlig blid kæmpe smiley

• #2   14. mar 2013 Hov glemte at nævne jeg ikke ønsker en stor kanin *Gg*

Jeg ønsker en forholdsvis lille race.. Vil også gerne have at jeg kan bære ninus uden at få hold i ryggen smiley

• #3   14. mar 2013 Jeg har Løver og Hermeliner, som du også har haft :). Elsker de to racer!
    Har unger lige nu, Løvehoveder, og det er noget af det mest kælne og opmærksomhedssøgende. Især den sorte er kælen :).
    Og så har jeg et par Hermeliner som også er kontaktsøgende. 2 af dem er mere deres egne og vil gerne snakke, men det skal være når de selv hænger ud af lågen, hvorimod min Hvid Blåøjede gerne danser rundt om ens fødder når hun er ude, for at få opmærksomhed :).

• #4   14. mar 2013 Tjørn - Det kommer jo an på hvilken kanin man vælger :). Man kan i princippet ikke inddele racer efter temperament, eftersom det kommer an på hvor de kommer fra, hvordan de er blevet behandlet osv. Det er individuelt fra kanin til kanin :). Du kan også få en DV som er fuldstændig kugleskør jo :).

• #5   14. mar 2013 Jeg har hermeliner og det nogle skønne dyr med stor personlighed smiley

• #6   14. mar 2013 Jeg tror ikke jeg vil have en hermelin, udfra hvad jeg kan læse mig til , har de det med at være sky. Ja ved godt jeg har haft en før, men ja. Ih syntes skisme det er svært, da man var barn var en kanin bare en kanin, hehe.

• #7   14. mar 2013 Hermelingården: Kan du så ikke lige af/bekræfte det jeg har læst med at de har tendens til at være sky?

• #8   14. mar 2013 En dværgvædder hedder det vel, fordi den er en mindre udgave af den franske vædder ( hedder de der store nogen ikke det? ) . Ligesom en dværg pinscher jo også nedstammer fra den tyske pinscher, men er i en noget mindre størrelse smiley Jaja, så gik der lige hund i den , hehe.

• #9   14. mar 2013 Hermeliner er ikke sky som race smiley det er meget individuelt, og en god opdrætter hjælper smiley

• #10   14. mar 2013 Der har gået rygter om at Hermelinen har været sky og gnaven, men det kan jeg godt afkræfte. Selvfølgelig er det individuelt som jeg har skrevet før, hvordan kaninen er, men sådan er det også med hunde, katte osv osv.

• #11   14. mar 2013 For mig er der intet over og ingen på siden af hollændere - de skal bare opleves.

Jørgen

• #12   14. mar 2013 Om kaninen er sky eller aggressiv har noget at gøre med opdrætteren. Hvis opdrætteren avler på søde dyr der er til og håndtere opstår der heller ikke aggressive dyr eller sky. Så jeg vil gerne "aflive" alle rygter om at en hermelin er sky eller for den sags skyld aggressiv

• #13   14. mar 2013 Som mange skriver kommer det helt an på opdrætteren og forældrene til kaninen hvordan dens adfærd er.
    Men når du nævner kælekanin tænker jeg Dværgvædder eller Hollænder de er begge også typiske gode til hop hvis du skulle få lyst til at prøve og hyggehoppe lidt med den på et tidspunkt smiley
    Men JEG vil fraråde dig Rex'en som kælekanin da den hurtig bliver bange og sky - jeg har en Castor rexpige og her kommer det an på farven hvordan de er og hende her skulle være udfarende og agressiv men hun var verdens største kælepotte og er rigtig fin til at springe HVIS hun ikke var så udfarende, men min mor kom på sygehuset for sin arm og hun fik i de dage ikke den opmærksomhed som hun plejede fra hende og er nu meget tilbageholdende og påpasselig, smiley

• #14   14. mar 2013 Jeg synes personligt Teddy kaniner har det roligste sind, perfekt som kælekanin. dog kræver de meget pelspleje smiley held og lykke med det hele.

• #15   14. mar 2013 Besøg evt nogle avlere så kan det være du får bedre indblik i de enkelte racer

• #16   14. mar 2013 Jeg vil anbefale en kanin af racen hollænder. Hollænderen er en kanin på 2,3-3,2 kg, som er ekstremt godmodig og rolig af natur. Jeg har selv 5 hollændere, som alle er utrolig kærlige, opmærksomhedssøgende og rolige. Hollænderen er en kanin, der for det meste tager alting roligt, ikke stresser og bare indtager nye situationer med masser af nysgerrighed. Udover dette, er hollænderen kendt for sin store appetit, og derfor kan man sagtens udnytte det til at lære dem tricks og give dem belønninger smiley

• #18   14. mar 2013 Bejles ninner er fantastisk smiley

• #23   31. mar 2013 Jeg ville klart vælge en hollænder, da af de kaniner jeg har (dv og vædder bla) er den mest kontakt søgende, og snaksagelige og ham der kan bæres og nusset længste osv uden at blive utålmodig smiley

Kommentér på:
Kanin, hvilken race?

Annonce