{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.369 visninger | Oprettet:

Knude vokser -marsvin {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Mit han marsvin blev kasteret for ca et halvt år siden nu, og jeg fik tjekket en knude han har på ryggen. Dyrlægen sagde til mig, at det bare var en fedt knude, og ingen skade kunne gøre. Men jeg syntes den er begyndt at vokse, og når jeg kæler ham ned af ryggen og rammer derved, vrider han sig som om det irritere ham s;
Hvad bør jeg gøre? dyrlægen sagde, at det ikke var så god hvis han skulle ind og opereres igen, da han kun er 1 år og det kunne skade ham i sidste ende s; Og vil virkelig ikke miste ham smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knude vokser -marsvin
  • #1   11. mar 2013 Det lyder mere som en talgknude end en fedtknude. Og talgknuder kan tømmes.

• #2   11. mar 2013 hvis det er en talgknude, så gør den ganske rigtigt ingen skade som sådan.

Men den kan så nå en størrelse hvor huden bliver så udspændt, at det ikke er særligt rart for grisen, og så er det klart en ide at få skidtet tømt.
    Hvis du er i tvivl om det er sådan en fætter eller noget andet, så få dyrlægen til at tømme den og vise dig hvordan du selv skal tømme/rense derhjemme.
    Sådan en talgknude kan give et motherf*ckerstort krater, hvis den først springer af sig selv.

• #3   11. mar 2013 Okay mange tak smiley Han kommer til dyrlægen d20 eller 21 fordi der har jeg chefør på da jeg er bange for at tage ham ud i det her kolde sne vejr.

• #4   11. mar 2013 jeg har en gående her med et "krater" en kæledyrs han nogen tørrede af på mig, de havde så ikke lige fortalt om den "ekstra tvilling" der sad på ham, det opdagede jeg først ved ankomsten (er det ikke typisk? har også engang modtaget to med tandfejl så slem at det var direkte til doktor dyr dagen efter). Han gik her lige et par dage på halm mens jeg spekulerede på om jeg skulle tømme den selv eller få dyrlægen til det når den var SÅ stor, vi snakker mandarinstørrelse. Men halmen klarede det så for mig: huden var så tynd at et stykke halm lavede hul i den og nå ja så kunne jeg jo ligeså godt rense det. Det fungerer fint nu, men ser ikke kønt ud...

• #5   11. mar 2013 så stor er den slet ikke overhovede men man kan se den som et ''hul'' i pelsen hvis i forstår men den er ca 1 cm høj hvis ikke mindre.

• #6   11. mar 2013 Lige under hans hvirvel

profilbillede
  • #7   11. mar 2013 prik et hul i den med en stoppenål (en tyk nål) hvis der kommer noget fedtet stads ud i tandpastakonsistens er det bare en fedtknude. Og så er det jo op til dig om du vil presse resten ud eller lade doktor dyr fjerne den... når man selv gør det er der en risiko for den kommer igen, det er der ikke når dyrlægen gør, for de lægger kræet i narkose og skærer den helt op og skraber alt ud og syr sammen. Når dyrlægen har sagt han helst ikke vil operere ville jeg fjerne den selv hvis jeg var dig og håbe den ikke kom igen. Jeg har oplevet mindre fedtknuder ofte bliver væk hvis man får ALT presset ud... Det kan dog være nødvendigt at lave hullet lidt større (bare 2-3mm burde være nok) og så er det en god ide at lokalbedøve først med emla-creme, det bruger man til når små børn skal have taget blodprøve, det bedøver det øverste hudlag...

• #8   11. mar 2013 Ca størrelse af den holder blidt ved den.

profilbillede
  • #9   11. mar 2013 hvis den bliver helt tømt ud er der god chance for den ikke kommer igen, når den ikke er større.

• #10   11. mar 2013 okay. men er lidt bange for at gøre det på ham fordi, jeg hader når han piber eller jeg er ond mod ham. Men jeg tager ham til dyrlægen fordi, han skal også have tjekket bagtænderne sammen med mine to piger. også kan jeg jo høre hende om hun vil gøre det eller ''lære'' min mor om det smiley

• #11   11. mar 2013 ja snak med dyrlægen om det så, det var en god ide, hvis det er en talgkirtel der er og hullet ikke er større end max 2-3 mm behøver det ikke syes efterfølgende.

• #12   11. mar 2013 nej ved jeg godt. Men der hvor mine tanker er at hvad hvis det nu ikke er sådan en knude også jeg forværre den når jeg prøver at fjerne den.

• #13   12. mar 2013 det er derfor man prøver forsigtigt med en nål først, kommer der intet ud andet end evt lidt væske/blod når man trykker, ja så lader man det jo være. Men formålet med evt at fjerne den selv var jo også at undgå operation som du siger dyrlægen helst vil undgå. Alternativet er jo så at gøre intet?

• #14   12. mar 2013 ja ved jeg godt. Men jeg vil snakke med dyrlægen om det og måske få hende til at suge/presse det ud smiley Ellers gør jeg det selv.
    mange tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Knude vokser -marsvin

Annonce