At få føde/vand i kanin {{forumTopicSubject}}
Jeg fik en 1 årig hermelin han hjem i Onsdags, hentet i Valby.
Desværre er han virkelig sløj (sammenlignet med min hun), han ligger bare for at ligge, havde ham til dyrlæge i går, hvor han fik et skud antibiotika, smertestillende og kvalmestillende.
Han vil ikke, og har ikke hos mig ædt/skidt, lidt vand kunne lokkes i ham, men det er bare ikke nok.
Jeg har fået noget smertestillende og lidt fiberplex samt lidt andet hjem, som han får i en en sprøjte oralt.
Ædelysten er der stadig ikke, men lidt salat er der kommet indenbords.
Ifølge dyrlægen er det lige meget hvad han får, bare han får noget at æde (derfor salat)
Men for pokker den stakkels dreng, han gider ikke æde
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 2 Emner: 12 Svar: 111
Han har ingen interesse i mad, havde han heller ikke da han kom.
Tror desværre måske det allerede begyndte ved sælger (men ved det ikke! Det kan ligeså nemt have været flytningen)
Vi giver ham fiberplex (via sprøjte dyrlægens anvisning)
Fik intet med til ham, hun skulle bruge det til de andre kaniner (som hun bortgiver)
Fodret er det samme som vi selv har
Han bliver tilbudt alt hvad der vil kunne tænkes at have interesse, også selvom det ikke er helt sundt (salat, agurk f.eks.)
Skrev til sælger hvordan det stod til, og hun ville gerne have ham retur (havde hun fået en gang af en anden), men jeg tvivler virkelig på, at endnu en tur vil gavne ham..
Line: Hvordan vil du tvangsfodre ham, jeg tænker hvad ville du "proppe" i den?
Susan: Hvilken slags drop ?
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Gnavere: 4 Emner: 70 Svar: 478
Held og lykke!!! Håber han klare det!
nov 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 3 Emner: 11 Svar: 204
nov 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 3 Emner: 11 Svar: 204
jun 2012
Han er sovet ind.
Han stod ind ved sælger, og det samme her.
Han blev fodret med fiberplex, samt lidt hø/salat når han gad at æde
Gulerødder havde han virket lidt interesseret i, rev lidt til ham, men han mistede hurtigt interessen igen
Stakkels dreng, han blev kun 1 år gammel
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
nov 2012
jun 2012
Han lod til at have det lidt bedre lørdag formiddag, ikke meget men lidt. Desværre ikke, han udåndende i mine arme.
Han er begravet hos min svoger.
Er glad for, at Nuggi (vores "gamle" kanin) er sund og frisk (og ligeså mopset som hun plejer :P)
Billedet er af Domino torsdag formiddag. Det meste af tiden ville han bare ligge i fred. Vi troede han lige skulle falde til.
Jeg ved ikke, om det er flytningerne som tog på ham.
Inden vi fik ham, havde han været ude ved en lille pige, som var blevet bange for ham, og leverede ham tilbage efter 4 timer (ifølge sælger).
nov 2012
At få føde/vand i kanin