{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

At få føde/vand i kanin {{forumTopicSubject}}

Jeg fik en 1 årig hermelin han hjem i Onsdags, hentet i Valby.

Desværre er han virkelig sløj (sammenlignet med min hun), han ligger bare for at ligge, havde ham til dyrlæge i går, hvor han fik et skud antibiotika, smertestillende og kvalmestillende.

Han vil ikke, og har ikke hos mig ædt/skidt, lidt vand kunne lokkes i ham, men det er bare ikke nok.

Jeg har fået noget smertestillende og lidt fiberplex samt lidt andet hjem, som han får i en en sprøjte oralt.

Ædelysten er der stadig ikke, men lidt salat er der kommet indenbords.

Ifølge dyrlægen er det lige meget hvad han får, bare han får noget at æde (derfor salat)

Men for pokker den stakkels dreng, han gider ikke æde smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At få føde/vand i kanin
  • #1   9. mar 2013 det er ikke nok, jeg ville kontakte vagtdyrlæge med henblik på at få noget drop i ham. og så skal du vist have fat i sælger.... hvad har han kostet? -jeg spørger fordi der ydes retshjælp hvis "varen" har kostet over 500...

• #2   9. mar 2013 Han kostede 100 kr, for mig er det ikke prisen der er afgørende.

Han har ingen interesse i mad, havde han heller ikke da han kom.

Tror desværre måske det allerede begyndte ved sælger (men ved det ikke! Det kan ligeså nemt have været flytningen)

Vi giver ham fiberplex (via sprøjte dyrlægens anvisning)

Fik intet med til ham, hun skulle bruge det til de andre kaniner (som hun bortgiver)
    Fodret er det samme som vi selv har

Han bliver tilbudt alt hvad der vil kunne tænkes at have interesse, også selvom det ikke er helt sundt (salat, agurk f.eks.)

Skrev til sælger hvordan det stod til, og hun ville gerne have ham retur (havde hun fået en gang af en anden), men jeg tvivler virkelig på, at endnu en tur vil gavne ham..

Line: Hvordan vil du tvangsfodre ham, jeg tænker hvad ville du "proppe" i den?

Susan: Hvilken slags drop ?

• #3   9. mar 2013 Da min kanin gjorde det helt samme, bare lå og ikke spiste eller drak tog jeg også til dyrelægen. Hun fik lidt sprøjte og så skulle jeg give hende noget der hedder "critical care", og hun har det super idag.. Det blev gevet med en engangssprøjte.
    Held og lykke!!! Håber han klare det!

profilbillede
  • #4   9. mar 2013 Jeg tror Line mener at du skal tvangsfodre ham med Critical care. Det er et pulver som blandes op med vand og fodres med som en slags grød i en sprøjte, direkte i munden på kanen. Det kan købes hos din dyrlæge smiley

• #5   9. mar 2013 Hov der var rikke lige hurtigere end mig smiley

• #6   9. mar 2013 Desværre klarede Domino den ikke. Det har stået værre til end først antaget.

Han er sovet ind.

Han stod ind ved sælger, og det samme her.
    Han blev fodret med fiberplex, samt lidt hø/salat når han gad at æde

Gulerødder havde han virket lidt interesseret i, rev lidt til ham, men han mistede hurtigt interessen igen

Stakkels dreng, han blev kun 1 år gammel smiley

• #7   10. mar 2013 sorry, jeg er gået ned med influenza (sidder pt med 39.5 og forsøger at melde den ene af mine børn syg over forældreintra, tog 3 forsøg før jeg fik logget på pc...), men det drop jeg snakkede om er saltvand, det skal gives af en dyrlæge eller en der er kyndig i hvor vener osv ligger så man undgår dem,

• #8   11. mar 2013 Det er jeg ked af at høre smiley Men du prøvede og tog dig af ham helt til slut! R.I.P

• #9   11. mar 2013 Rikke: Sidder bare tilbage med følelsen af om der var mere og andet jeg kunne have gjort, og hvad jeg/vi kunne have gjort anderledes.

Han lod til at have det lidt bedre lørdag formiddag, ikke meget men lidt. Desværre ikke, han udåndende i mine arme.

Han er begravet hos min svoger.

Er glad for, at Nuggi (vores "gamle" kanin) er sund og frisk (og ligeså mopset som hun plejer :P)

Billedet er af Domino torsdag formiddag. Det meste af tiden ville han bare ligge i fred. Vi troede han lige skulle falde til.

Jeg ved ikke, om det er flytningerne som tog på ham.
    Inden vi fik ham, havde han været ude ved en lille pige, som var blevet bange for ham, og leverede ham tilbage efter 4 timer (ifølge sælger).

profilbillede
  • #10   11. mar 2013 Det er jeg meget ked af at høre! smiley Men du prøvede virkelig og gjorde hvad du kunne og det skal du huske! smiley

Kommentér på:
At få føde/vand i kanin

Annonce