620 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Kanin i sele Kanin i sele

Jeg er i gang med og sele træne min ene kanin Naikta og til det har jeg lidt spørgsmål.
Når hun er i sele uden på græs plænen stopper hun nogle gange op og begynder og vaske sig. Det fortsætter hun så med i ca 5 minutter og er bag efter klar til og gå videre.
Kan jeg gøre noget ved det og er der en grund til at hun gør det?

Når jeg stopper hende for og tage hende op kan hun godt blive ret sur. Hun har bidt mig et par gange men ellers spræller hun og prøver og hoppe ud af mine hænder. Hvad kan jeg gøre?

Jeg har set at når en del af jer hopper med jeres kaniner, tager i den op og prøver nærmest og "tænde" den. Hvorfor gør i det og hvordan gør i det?

Tusind og en million gange tak!:)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kanin i sele
  • #1   27. feb 2013 Du skal ikke forsøge dig med at tænde din kanin som du siger smiley det er noget man som hopper vurderer at ens kanin skal for at øge muligheden for at forcere et svært spring. Men ikke noget man ellers behøver give sig ud i. Og slet ikke når din kanin kan finde på at bide efter dig er der da ingen grund til at tænde den yderligere. Men det er måske ikke noget du har planer om at gøre men bare mere af nysgerrighed så har du svaret ovenfor smiley at der er for ikke at slå sig/at øge chancen for at læse og komme over et svært spring. Men alt med måde. Bliver det for voldsomt bør det påtales af dommeren

• #2   27. feb 2013 Det gør min kanin også til tider. Det med at vaske sig, når jeg går med ham på græs smiley

Ang. det med at tage sin kanin op. Nu er det snart 5-6 år siden, jeg fik min kanin. Hvordan han lærte, at det var okay, at jeg tog ham op, kan jeg ikke huske. Sorry xD
    Men jeg fik ham, da han var ret bette. Jeg var 10 år, no blame on me (:p). Jeg lod ham være den første uge - fodrede kun og gav vand - hvorefter jeg begyndte at "integrere" med ham. Nusse ham, hygge om ham osv. Så han fik tillid til mig. Så mit råd er at vinde kaninens tillid. Sætte sig ned på jorden, når man skal tage sin kanin op er en rigtig godt idé. Så kaninen ikke føler sig overfaldet eller angrebet. Fugle, katte osv. kommer jo oppefra, når de angriber. Du kommer hurtigt til at virke "farlig", hvis du står op, og bukker dig ned efter den smiley

• #3   27. feb 2013 Tak alle sammen:) Hun er ellers en meget blid pige, men hun er ret "vild" i selen.

Betina: Jeg planlægger ikke og skulle tænde hende lige forløbigt, men er bare meget nysgerrig på hop emnet. Da jeg er ret ny inden for det.:)

Kommentér på:
Kanin i sele

Annonce