Kanin i sele Kanin i sele
Jeg er i gang med og sele træne min ene kanin Naikta og til det har jeg lidt spørgsmål.
Når hun er i sele uden på græs plænen stopper hun nogle gange op og begynder og vaske sig. Det fortsætter hun så med i ca 5 minutter og er bag efter klar til og gå videre.
Kan jeg gøre noget ved det og er der en grund til at hun gør det?
Når jeg stopper hende for og tage hende op kan hun godt blive ret sur. Hun har bidt mig et par gange men ellers spræller hun og prøver og hoppe ud af mine hænder. Hvad kan jeg gøre?
Jeg har set at når en del af jer hopper med jeres kaniner, tager i den op og prøver nærmest og "tænde" den. Hvorfor gør i det og hvordan gør i det?
Tusind og en million gange tak!:)
apr 2010
Følger: 27 Følgere: 29 Gnavere: 1 Emner: 2 Svar: 476
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Gnavere: 1 Emner: 9 Svar: 146
Ang. det med at tage sin kanin op. Nu er det snart 5-6 år siden, jeg fik min kanin. Hvordan han lærte, at det var okay, at jeg tog ham op, kan jeg ikke huske. Sorry xD
Men jeg fik ham, da han var ret bette. Jeg var 10 år, no blame on me (:p). Jeg lod ham være den første uge - fodrede kun og gav vand - hvorefter jeg begyndte at "integrere" med ham. Nusse ham, hygge om ham osv. Så han fik tillid til mig. Så mit råd er at vinde kaninens tillid. Sætte sig ned på jorden, når man skal tage sin kanin op er en rigtig godt idé. Så kaninen ikke føler sig overfaldet eller angrebet. Fugle, katte osv. kommer jo oppefra, når de angriber. Du kommer hurtigt til at virke "farlig", hvis du står op, og bukker dig ned efter den
jan 2011
Følger: 52 Følgere: 47 Gnavere: 2 Emner: 74 Svar: 802
Betina: Jeg planlægger ikke og skulle tænde hende lige forløbigt, men er bare meget nysgerrig på hop emnet. Da jeg er ret ny inden for det.:)
Kanin i sele