1.275 visninger
|
Oprettet:
Strøelse langhårs kanin {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg har her på det seneste læst en del om angorakaninen, da det er en race som jeg godt kunne tænke mig at holde som kæledyr. Den har alle de kvaliteter som jeg søger ved en kanin: 1. Et dyr med gods i (vejer 2,5-5 kg) 2. Brugsdyr (giver uld).
Nu til mit spørgsmål.
Hvilket strøelse vil i anbefale til en angorakanin? Har hørt at spåner ikke var sådan en god ide til langhårs kaniner og at træpiller er et for stort arbejde. Jeg nægter at gøre som de engelske og amerikanske opdrættere, og sætte den på net. Hvad vil i foreslå?
På forhånd tak
jul 2011
Følger: 86 Følgere: 106 Gnavere: 7 Emner: 16 Svar: 297
sep 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Gnavere: 1 Emner: 14 Svar: 144
Ved bare ikke om der er nogen stedet nær Sønderborg man kan købe det.
Er der nogen der har erfaring med majs granulat eller finhakket bøgeflis? Er lidt nysgerrig om det også var en mulighed, da man kan købe bøgeflis hos avifauna eller majs granulat hos plantorama. (Så det ville ikke være alt for svært at skaffe)
sep 2010
Halm ved jeg nu ikke om jeg har både lyst til at bruge eller behov for. Dyret/dyrene skal stå inde på mit værelse, såd et er ikke ligefrem fordi de har brug for det.
Ja, jeg vil ikke have at mine små pus skal gå på tråd. Kan da godt se det fornuftige i det, når man har mere end 10 kaniner, men kan ikke forestille mig at det er særligt komfortabelt.
jul 2011
Følger: 86 Følgere: 106 Gnavere: 7 Emner: 16 Svar: 297
sep 2010
sep 2010
Nej. Ulden skal ikke vaskes først. Den skal heller ikke kartes. Hvis du f.eks. kigger på youtube kan du se at mange spinder uld direkte fra kaninen. Det vil jeg dog ikke gøre. Jeg vil klippe den først, da jeg kun har en håndten og ingen rigtig spinderok.
Det har du fuldstændigt ret i. Og velfærd er vigtigt for mine dyr. Derfor jeg laver mig et dobbelt bur på 160x80x80 til mine fremtidige ninusser. XD
Strøelse langhårs kanin