Så fik min kanin endelig en ven. Glad :-) {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Ja, egentligt bare et glædes indlæg fra mig.
Jeg har en gammel hunkanin på 8. Hun er blind på det ene øje og ser dårligt på det andet, men ellers er hun frisk som en havørn.
Hun har altid elsket andre kaniner, men de har ikke brudt sig om hende, da hun altid har været lidt speciel.
Men vi har i et år haft en ny dreng (kastrat), en belgisk kæmpe, som vi kalder Tank. De har haft bur ved siden af hinanden i et år, men jeg har aldrig lukket dem sammen, da man jo netop siger at kaniner er kolonidyr og man hører så mange skrækhistorier om kaniner, der slås, og Lille er som sagt gammel og næsten blind, så jeg passer lidt ekstra på hende. .
Men i går sad jeg og kælede med Lille mens Tank løb rundt på gulvet. Tank kom så hen til mig, lagde sig ovenpå mig og lagde sit hoved meget kærligt ovenpå Lille. Og der lå de så længe og var super søde.
Så jeg tænkte ai, nu prøver jeg altså og ser hvad der sker, hvis jeg slipper dem begge løs på gulvet. Så jeg slap Lille ned på gulvet og var klar til at gribe ind, hvis de kom op at slås. Men Tank tussede bare fornøjet rundt efter hende og var meget forsigtig omkring hende. Det var simpelthen så sødt.
De skal på ingen måde bo sammen, men det er da mega fedt at de kan gå ude sammen og hygge sig.
Så jeg er bare så glad. Lille har nemlig altid elsket andre kaniner ekstremt meget (hun stikker næsen helt ind i deres bur og lægger sig gerne fladt ned, som hun gør når hun vil klappes), men de har altid hadet hende og ville angribe hende. Ja, måske fjollet, men det betyder bare rigtig meget for mig, at Tank så tydeligt accepterer Lille, da Lille bare SÅ gerne vil snakke med andre kaniner. Og hun er jo en gammel dame, så det her var nok hendes sidste chance for en rigtig ven.
Så Lille, min lille bitte dværgkanin fandt endelig i en alder af 8 år en dejlig, kæmpe stor ven, som hun kan pusle rundt med.
Prøver om jeg kan fange dem på video sammen lidt senere, det ser ret sjovt ud, da Lille, som navnet antyder, er meget lille, og Tank er en belgisk kæmpe på 7 kg. Modsætninge mødes
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
nov 2012
Følger: 30 Følgere: 31 Gnavere: 9 Emner: 126 Svar: 628
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Gnavere: 5 Emner: 14 Svar: 61
jan 2012
Følger: 148 Følgere: 144 Gnavere: 2 Emner: 104 Svar: 1.189
sep 2012
Følger: 149 Følgere: 298 Gnavere: 4 Emner: 128 Svar: 1.341
Men jeg tænker altså, lille lægger sig ikke ned fordi hun vil klappes men fordi hun vil parres Sådanne er deres natur
nov 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Gnavere: 3 Emner: 11 Svar: 204
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 27 Svar: 175
Hun lægger sig også fladt ned, når hun vil have vi klapper hende, så jeg håber da ikke hun kun gør det derfor lol. Det ville være lidt akavet! Hun plejer at se sådan her ud, hvis hun har babier på hjernen: http://billeder.gnavergalleri.dk/galleri/54/628/471/265875-kanin-lille
Hun har altid været helt ekstremt kælen. Hun er lidt ligesom en slaskedukke med pels, som helst vil sidde hos en 75 % af tiden
Og tak for jeres søde kommentarer allesammen
sep 2012
Følger: 149 Følgere: 298 Gnavere: 4 Emner: 128 Svar: 1.341
Men jeg skal ikke kunne sige om det OGSÅ var fordi hun vil kæles fordi det vil hun sikkert også, men er altså ret sikker på det andet ligger i det også
nov 2011
Følger: 1 Følgere: 8 Gnavere: 1 Emner: 9 Svar: 146
Nogle dyr, set både blandt heste og hunde, påtager sig til tider ansvaret for en blind artsfælle. Så det kan måske være det? Men det er da sødt, at han vil tage sig af hende ^^'
Så fik min kanin endelig en ven. Glad :-)