1.282 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

[Marsvin] Årh... kom så med de unger!! [Marsvin] Årh... kom så med de unger!!

Kender I det?? Når man bare går og venter på, at tykketrunten skal nedkomme, og det ligner, at det kan være når som helst, men der bare ikke sker en sk*d?? smiley

Hold da op, jeg er ved at gå ud af mit gode skind!!! smiley

Og jeg tror måske, Shiva er ved at være liiiiiidt træt af, at jeg hele tiden lige skal kigge, om der er kommet bebsier. smiley

Andre, der venter spændt på "småer"??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.
  • Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  [Marsvin] Årh... kom så med de unger!!
  • #1   8. feb 2013 Altså, jeg går lige pt og venter utålmodigt på, at et par af mine hunner i det mindste skal blive drægtige *GG*
    Synes godt nok mine hanner er sløve lige pt.....

• #2   8. feb 2013 Jeg går og venter!! Hit med de bebser smiley

• #3   8. feb 2013 Ja bestemt, går og venter på at en hun jeg har reserveret skal føde, er super frustrerende ikke at kunne se hende og selv være der...
    Men ville ikke flytte hende så tæt på fødsel, så venter til bebserne er født og så ryger hele banden herhjem...
    Er så spændt... Og da ejer skrev i dag, nåede jeg lige at få hjertebanken og jubiii, men næh nej, var bare fordi hun sendte et billede af faren... Øv...

• #4   9. feb 2013 Hihi... det er da dejligt, at jeg trods alt ikke er alene. smiley

Nu ville det selvfølgelig også gå lettere, hvis jeg nu var rask og rørig og kunne beskæftige mig med en masse spændende ting - det plejer altid at forkorte ventetiden lidt. Men ak; jeg er snothamrende forkølet og har været det hele ugen. smiley

Så jeg er stadig på det plan, hvor jeg ikke har energi til ret meget andet end at sidde foran computeren eller ligge på langs og se film... altså når der er sørget for dyrene, selvfølgelig. Heldigvis har jeg en sød kæreste, som hjælper med sidst nævnte, men nu er den stakkel også blevet syg.

• #6   10. feb 2013 Stald filurlig, hmm det var da en mulighed.... hihi

Håber i al fald min lille dame føder inden fredag, da det er der jeg har en der kan tage hende med til Sjælland... Så her er der også lidt tidspres...

Er bare så spændt, og bekymret... Er nemlig også lige 12 år siden jeg sidst har haft grislinger!

• #7   10. feb 2013 Min sprængklare dame

profilbillede
  • #8   10. feb 2013 Hold da op - hun ser også revnefærdig ud. smiley

Her er der ikke kommet småer endnu... suuuuk den ventetid er hård... smiley

• #9   10. feb 2013 Må vi ikke se billed af den tykke dame? smiley

Ja og når man så er dårlig til at vente i forvejen... Suuk!!!!

• #10   10. feb 2013 Det er tyksakken her, som jeg går og venter på. smiley

Dette billede er ikke helt "dugfriskt", men jeg har ingen nyere... og her er hun nu også godt i stand. smiley

(link fjernet)

• #11   10. feb 2013 Lige som et ps, så ved jeg godt, hendes negle ser trælse ud på billedet, men hun havde skrækkelige negle, da jeg købte hende, og det er desværre noget, som det tilsyneladende tager en rum tid at få rettet op på. Hendes "lillefingernegle" bliver ved med at ville vokse indad... smiley

De ser dog noget bedre ud nu... altså neglene. smiley Jeg skal prøve at se, om jeg kan få taget et billede i morgen.

• #12   10. feb 2013 hvis der er aby i hende så har de altså en tendens til at kroge de to yderste negle indad ligemeget hvad man gør. Det kommer ved 1-2 års alderen ved stort set samtlige af mine selvom de hverken er overvægtige eller noget...

• #13   11. feb 2013 Tyk lille trunte... kom så med de bebser!

Har selv en dame jeg har overtaget, med ikke så pæne negle... Den slags tager tid... smiley

• #14   11. feb 2013 Jeg ved desværre ikke, om der er aby i hende, Susan - hun er bare registreret som kæledyr. smiley Men hendes negle er virkelig problematiske... især dem på "lillefingeren". De er tilsyneladende næsten umulige at få rettet op, men ser dog væsentligt pænere ud nu, end da jeg fik hende, fordi jeg er over dem hele tiden.

I øvrigt fødte hun i går aftes... Og jeg skulle lige kigge en ekstra gang og mærke efter, om hun nu også var helt tom, for til min store overraskelse var der kun én unge. smiley Til gengæld er det en super fin unge; en "lille" hvirvelpige på 140 gram. smiley

Farven er jeg lidt usikker på, så den skal jeg lige have nogle lidt mere garvede folk ind over, når jeg har fået taget nogle ordentlige billeder, men jeg TROR, hun er hvid/creme. Fin er hun i hvert fald. smiley

• #15   11. feb 2013 LouiseH, så vidt jeg er orienteret, er der da ik noget der hedder creme..?
    Hedder det ik lilla?
    Må indrømme jeg heller ik er så garvet i farver endnu...

Og kæmpe tillykke med familieforøgelsen!

• #16   11. feb 2013 Stald Sherwood: Hos marsvin er der noget der hedder creme. Det er en farve. Lilla er også en farve hos marsvin, men en helt anden farve end creme.

Louise H: Tillykke med "lillepigen" smiley

• #17   11. feb 2013 Tillykke smiley

• #18   11. feb 2013 Kender det kun alt for godt smiley Fik kanin bebzer for 2 dage siden og musebebzer her til morgen smiley

• #19   11. feb 2013 Tak skal I have. smiley

Ifølge min egen ydmyge mening, er lillepigen enten creme eller buff, selv om ingen af delene principelt burde kunne lade sig gøre (ifølge hvad jeg har lært i hvert fald), da mor er gylden/sort/hvid og far er skiffer/safran/hvid, og gylden skulle være dominant i forhold til creme?? Men der skal nok billeder til, og dem kan jeg først få lavet nogen af, når jeg kommer hjem i aften. smiley

Og tillykke med bebserne til dig også, Blacky-Stage. smiley

• #20   11. feb 2013 Cavy cats, ja kom jeg godt i tanke om efterfølgende.. smiley

Er spændt på at se grisling.. smiley

• #21   11. feb 2013 Tak smiley Også tillykke med din guldklump smiley

• #22   11. feb 2013 Så fik jeg taget billeder af lillegrisen - hvad farve tror I, hun er?

Hun er meget lysere end sin mor...

http://i470.photobucket.com/albums/rr61/Lindboeg1982/Louise%20Album%202/5c04c4cb-e056-4e5e-a731-19f62cb9aef5.jpg

(link fjernet)

(link fjernet)

• #23   11. feb 2013 Hun er sød smiley Sorry, er heller ikke inde i det med farver smiley

• #24   11. feb 2013 Hvor er hun fin! Ville umiddelbart sige gylden/hvid
    Men skal slet ik gøre mig klog, slet ikke på de mere specielle...

• #25   11. feb 2013 Hvis hun er gylden, er hun ekstremt lys... hvis du prøver at se billedet af moderen (som er taget i nøjagtig samme belysning og med blitz), så er hun væsentligt mørkere end miniputten. smiley

• #26   11. feb 2013 buff

• #27   11. feb 2013 Tak, Susan. smiley

• #28   12. feb 2013 Min Saga, har jeg fået at vide er gylden, deraf mit svar.. smiley

Susan s.. blink blink, vil du kigge min saga og frigg, og fortælle mig hvad farve de er? smiley

• #29   12. feb 2013 Hm... jeg synes, farverne på Saga og Frigg er lidt svære at bedømme på billederne, men umiddelbart ville jeg altså også mene, de er for lyse til at være gyldne?

Prøv at tjekke min Shiva (som er sort/hvid/gylden), Prince (som er gylden skimmel) og fotoalbummet af mine bebser, som også alle har gyldent på sig - Athena er helt gylden.

De ser alle sammen væsentligt mørkere ud end dine 2 tøser. smiley

Indy, som er langhåret, er dog også lysere på kroppen (mere a la dine piger), selv om han også er gylden, men det skulle være, fordi han er langhåret og derfor ikke så god i sin bundfarve, har jeg ladet mig fortælle.

Men altså; jeg er ikke farveekspert... så jeg er lidt forsigtig med at gøre mig klog på de der lidt mere tricky farver. smiley

• #30   12. feb 2013 Jeg er enig i, at hun er buff.
    Og nej, det er ikke sådan, at gylden er dominant over creme og buff.
    Den ene forældre er safran = rødøjet buff = har to buff gener.
    Den anden forældre er gylden. Men den kan så bære buff i stedet for = har et buff gen.
    Det betyder, at ungen som udgangspunkt får et buff gen fra den safran forældre ligegyldigt hvad.
    Den forældre, der har gylden på sig, men bærer buff, har så 50% chance for at give det ene buff gen videre til ungen. Og gør den det, som i det her tilfælde, så får ungen 2 buff gener og bliver altså buff smiley

• #31   12. feb 2013 Aha! Se, det forklarer jo så også, at Shiva tidligere har fået en creme/hvid dreng med en gylden/hvid han (altså at gylden ikke dominerer creme). smiley Tak, Cavy Cats. smiley

Ind imellem er det lidt svært at holde styr på alle de der gener... smiley

• #32   12. feb 2013 Sherwood: Som Louise siger, der er rigtig dårlig belysning på billederne. Jeg har svært ved at se, om Saga er buff eller fesen gylden.
    Frigg synes jeg kunne se ud til at være hvid/creme/lemon agouti eller hvid/buff/buff agouti, men igen er det svært pga den dårlige belysning.

• #33   12. feb 2013 Louise H: At hun har fået en creme/hvid, når hun bærer buff, fortæller dig så, at den gylden/hvide bærer enten himalaya eller "sølv" smiley

• #34   12. feb 2013 Aha... uh, jeg bliver klog i dag. smiley Det er SÅ fedt. smiley

Kommentér på:
[Marsvin] Årh... kom så med de unger!!

Annonce