{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

Chincilla, svær at få ud af buret. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Vi har en sød hun, som er ca. 1år. Vi købte hende for ca. 3 uger siden, men hun er på ingen måder tam eller dvs. hun er svær at snakke med, og få ud af buret.
Hun hvæser, og kommer med nogen mærkelige lyde, hver gang vi prøver at have kontakt med hende.
Hun har også strintet på os, en gang imellem.
Vi ved at de har let til stress, og derfor prøver vi at lade det gå i hendes tempo, men vi føler ikke der sker fremskridt.
Hun har aldrig bidt, hun har sat sig op for at ¨angribe¨ , men hun gør ikke noget, i stedet render hun væk fra os.
Når vi så endelig har fået hende ud, hvilket vil sige, ikke ret mange gange, så har hun været sød. Hun hverken bider, eller andet.

Er der nogen gode råd til hvad vi kan gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chincilla, svær at få ud af buret.
  • #1   29. jan 2013 Prøv med rosiner. I staten bare læg den i nærheden af hende. Derefter hold den i hånden og lad hende tage den. På den måde forbinder hun jer med noget godt. Men husk ikke mere end en eller to rosiner om dagen da det ellers giver dårlig mave. Chinchillaer elsker rosiner.

Har I andre kæledyr, så husk vask fingre inden i snakker med jeres chinchilla. De kan ikke lide lugten af andre dyr. Desuden tag hende ikke ud endnu. Når hun reagere sådan er hun bange for jer. Det tager lang tid at vinde deres tiltro. Men stol på mig det kommer med rosiner:-)

• #2   29. jan 2013 hvorfor ikke prøve med frisk frugt i stedet for rosiner? rosiner giver netop tynd mave i meget små mængder, hvor de bedre kan spise LIDT mere fisk frugt uden at få tynd mave. Jeg forstår ikke hvorfor man skal give dyrene noget der MEGET nemt kan resultere i diarre? marsvin, som jeg har elsker også rosiner, men resultatet er det same som med chins hvis de får dem: diarre efter to rosiner samme dag...

• #3   29. jan 2013 Det også kun fordi den skal gøres tam jeg forelår dette. Det virker jo som om dyret er bange.for mennesker og skal lære at forbinde dem med noget godt. Men ellers brug mælke bøtte blade det er de også.glad for. Frisk frugt giver desuden også dårlig mave:-)

• #4   30. jan 2013 jo jo, men der skal meget større mængder til pga der er masser af vand i frugten også.

• #5   31. jan 2013 Mange tak for svarene. smiley

Kommentér på:
Chincilla, svær at få ud af buret.

Annonce