Skal - Skal ikke.... {{forumTopicSubject}}
Vi har to hanmarsvin med DMF-tavler, en Self Black og en Slate.
De er smaddersøde og jeg er glad for dem, selvom de måske ikke er helt så tamme, som jeg havde ønsket mig.
Nyder deres små lyde og deres spænen rundt i buret.
Det er et 2 etages bur de har, men de bruger kun den ene etage, da de tilsynladende ikke kan finde ud af at bruge rampen.
Nu er det jeg tænker om det vil være helt hen i vejret at komme et par hunner i etagen under drengene.
Buret står i stuen og jeg bruger de der papirstumper (care Fresh) i buret hos dem, da jeg synes det er det der absorberer lugten bedst.
Vil mine hanner blive stresset over at der er damer under eller over dem og vil de komme til at lugte mere???
Ville jo egentlig gerne prøve at have unger, men er de til at komme af med og ville jeg kunne have hunnen "alene" (drengene er jo i nærheden) indtil hun skulle have unger og så beholde en af ungerne?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Erfaring har mindre at gøre med det i min verden, men langt mere hvilket temperament hannerne har og hvor dominante de er overfor andre hanner.
Er hannerne mere laid-back, så er de osse bedre til at rumme andre hanner.
..... men jeg er selvfølgelig osse bare en amatør.....
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Men som Sweet Leafs siger, så er jeg jo nok også amatør... for jeg gør sq ikke noget af det der med parfume og neutral grund.
apr 2010
Jeg er bare ikke enig med anonym i det er 'erfaring' der gør om man kan få dem til at gå sammen igen bagefter.
nov 2012
Følger: 9 Følgere: 8 Gnavere: 7 Emner: 48 Svar: 175
apr 2010
Nu er jeg ikke selv superbørnetam.. men hvis du har børn som er meget larmende/voldsomme omkring buret som helhed, så ville jeg nok tænke mig om en ekstra gang, uanset hvad jeg valgte at putte nederst. Det er jo ligemeget om det er marsvin eller kanin, hvis det drejer sig om at børnene er så voldsomme, at det er for voldsomt for dyrene.. hvis du forstår mig.
nov 2012
nov 2012
nov 2012
Det er blevet til 2 grise mere.....en chokolade pige med hvirvel i panden, hun er fra 10. dec. og så en smuk pige, som jeg også kiggede på inden jeg købte drengene.
nov 2012
Skal - Skal ikke....