Source: Dyrenes Beskyttelse
Redder reveunge i net
Redder reveunge i net
Unmute
00:00
/
02:11
LIVE

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken race kanin er bedst?
  • #1   23. jan 2013 Kaniner bliver jo ikke tamme af sig selv, det kræver en del fra ejerens side af smiley Men når det er sagt så har jeg haft mest held med mine hollændere, de er begge utrolig opmærksomheds søgende og er sådan nogle der selv løber hen til en i løbegården osv smiley

• #2   23. jan 2013 Størstedelen af mine hollændere er også langt mere opmærksomhedssøgende end mine dværgvæddere og nimser.

• #5   24. jan 2013 Jeg har haft 3 kaniner og jeg gik, for 10 år siden (jeg er idag voksen), i en fritidsklub med mange kaniner.

Min erfaring er, at man altid skal vælge den kanin, man synes ser sødest ud, for så vil man også gerne bruge en masse tid sammen med den. Det kan ikke nytte noget, at man vælger en kanin og så mister interessen efter ganske kort tid. Så hellere vælg den rigtige fra starten og giv dig god tid.

Hvis du vælger den som passer lige præcis til DIG, så får du sikkert en rigtig rigtig god ven i mange år, lige meget hvilken race den er smiley

• #6   24. jan 2013 Hermeliner der er brugt tid på er rigtigt søde smiley har selv massere der hænger ud af burene og følger efter en smiley har fx. En han der selv springer op, en hun der kravler ud af buret og vil snakke. Selvfølgelig er der forskel på ALLE kaniner da de er individuelle individer selvom de er ud af en sød race smiley

• #9   24. jan 2013 Vædder og Hollændere er altid bedst til kæl om man så vælger en Dværgvædder eller en Fransk vædder er hvis ligegyldigt dog er dværgvædder nemmest at håndtere da de er mindst

• #10   24. jan 2013 Vil også sige at det kommer meget an på hvor kaninen kommer fra, og hvad de er lagt vægt på hos avleren.
    Så ingen regel uden undtagelse.

• #11   24. jan 2013 Dværgvædder fuchs har altid været favoritten her til kæl smiley

• #12   24. jan 2013 Jeg vil klart anbefale væddere eller hollændere! Jeg har selv en helt utrolig kælen og tam dværgvædder. Den anden dag sad jeg og nussede ham i søvn - det var så sødt!<3

I forhold til hvad køn du skal vælge - så vil jeg mene at du skal vælge en hankanin, da jeg har erfaringer med at hunkaniner er en del sværere at gøre tamme.

Men husk dog på at kaniner er meget forskellige, og at der bare er nogle som er mere tilbageholdende end andre:-) Det kræver ogdå rigtig meget tid at gøre kaniner tamme, så bare fordi du køber en "vædder" eller "hollænder", så betyder det altså ikke at de bliver tamme af sig selv;-) Jeg syntes du skal kigge dig omkring forskellige steder, indtil du føler du står med den helt rigtige i armene!

Hilsen Team Gulerod:-)

• #13   24. jan 2013 Og så vil jeg tilføje at når du køber en 8 ugers unge, så køb en der er tam.
    Det viser jo at den er vant til at have kontakt med mennesker, og vil nyde det.
    Og lad være med at købe en der drøner skræmt rundt i buret,

• #17   24. jan 2013 Dværgvædder syntes jeg er de sødeste af de racer jeg har haft smiley

• #18   25. jan 2013 Kaniner er nu engang en af verdens bedste dyr. Du kan putte med dem, hoppe med dem, løbe med dem, nusse med dem, kysse med dem, dele dine hemmeligheder med dem smiley Undskyld mig, men jeg skulle lige ytre min kærlighed til de fantastiske dyr. DE ER SÅ NUTTEDE! smiley

• #19   25. jan 2013 Hollændere er i min verden de bedste "hyggekaniner" da de er så blide af natur.....
    Hoppe han de også sagtens, men når nu udgangspunktet er en kælekanin, vil jeg klart anbefale hollænderen smiley

Længere oppe bliver der nævnt rex.... det er så ikke en kanin jeg vil anbefale som kælekanin, medmindre man er meget omhyggelig med at finde en opdrætter, der gør noget ekstra ud af, at kæle med ungerne fra helt små....

Jeg har begge dele i min stald, og hollænderne er klart dem, der er lettest at gå til smiley

Kommentér på:
Hvilken race kanin er bedst?

Annonce