2.814 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Ny selskabs ven til gammel kanin? Ny selskabs ven til gammel kanin?

Hej GG´er ...
Har 2 kaniner som har gået sammen siden de blev født sammen som søskende. de er nu omkring de 12 år. og den ene er blevet syg, og er lidt bange for at hun ikke kommer over det igen.
De kan absolut ikke undvære hinanden! INGEN disksution om det!!!!

Mit spørgsmål er derfor, om i har erfaring, (ERFARING! INGEN GÆT!) omkring om i tror at jeg kan købe en ny selskabskanin, for at "erstatte" den gamle. tror du at de kan gå sammen eller hvordan?
De går i et stort bur, hvor de kan grave huller og kanaler under jorden og frit løbe rundt osv. smiley

- Gider ingen kommentar omkring at ingen kaniner kan gå sammen, fordi det er efterhånden mange gange blevet modbevist smiley !!!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny selskabs ven til gammel kanin?
  • #1   13. jan 2013 Ud fra min erfaring, så ville jeg mene at hvis du købte en ny kanin til den anden, så ville det være godt nok;)
    Men omvendt så er din kanin vant til at gå sammen med den anden, og har nok acc at den er der.
    Men ville sige at det er godt nok hvis du købte en ny til den;)
    Det tror jeg den vil blive glad for, så den ikke skal gå alene:)

• #2   13. jan 2013 okay, tusind tak for din kommentar smiley

• #3   13. jan 2013 Kan du sende mig et par link til, hvor det er modbevist? For det må vidst være gået forbi min næse.

• #4   13. jan 2013 2 kaniner kan godt gå sammen HVIS bare de har nok plads. Det er de fleste enige i Cathrine ;).

Men et alm. bur er ikke nok til 2 kaniner.

• #5   13. jan 2013 du kan jo selv sætte dig til at søge...

• #6   13. jan 2013 Jeg ved jo ikke, hvor og hvordan jeg skal søge, eftersom det (som skrevet) er gået forbi min næse - og jeg er ellers rimelig aktiv på diverse forummer. Men man må da gå ud fra, at du hurtigt kan give mig et lille tip, om hvor du har set det .

Og ja, det er helt korrekt, at kaniner sagtens kan gå sammen, såfremt at de har rigeligt med plads. Men mine erfaringer fortæller mig, at kaniner som udgangspunkt enten vil holde sig helt fra hinanden eller kæmpe for deres territorium - medmindre den ene bliver domineret af den anden. Hvilket desværre ses alt for ofte hos udvidende kaninejere (dermed ikke sagt du det, da jeg ikke har den fjerneste ide, om hvem du er), også tror folk at det er ih og åh så sødt - men det er desværre ikke tilfældet...

Men det er jo kun min holdning - og så vidt jeg ved også mange andres.

• #8   13. jan 2013 Jeg har haft to kaniner sammen i ½ år.
    De kendte slet ikke hinanden.
    Lige det første par timer var det lidt svært for dem.
    Men efter en dag, lå de op af hinanden og sov;)
    Det var bare et lille bevis:)

• #9   13. jan 2013 Jeg tror nu mere, at den ene dominerede den anden.

• #10   13. jan 2013 forstil dig du sidder på plejehjemmet og din bedste veninde gennem hele livet er kradset af... og så sætter de en pige på 7 til at underholde dig? helt ærligt så ville jeg hellere se tv hvis det var mig.... hun er 12 siger du, hun dør om 1 års tid senest (sorry) af alderdom, og så skal du til at købe en ny til den nye... og tænk hvis de ikke kan gå sammen, så skal du have flere bure osv... hvis du vil have to kaniner sammen igen syntes jeg du skulle købe to søstre et sted i stedet og lad den gamle være alene. -bare snak lidt ekstra med hende og forkæl hende hendes sidste år...:)

• #11   13. jan 2013 Undskyld min nu of topic kommentar, men hold op en flot alder :)!

• #13   13. jan 2013 Se billederne nederst på siden http://kaninfo.weebly.com/adfaeligrd.html

• #14   13. jan 2013 Line H: Ja det er rigtig nok.
    Det var moren og barnet der kom op og slogs.
    Men når det er sagt, så er det åbenbart ikke godkendt den bevisning jeg havde med at skrive at jeg havde to hunner sammen i et ½ år.
    Men du kan godt skrive at det passer med at to kaniner ikk skal gå sammen, som et expl. (staves) at min hun kom op og slogs med sin mor.
    Det hænger vist ik rigtig sammen;)
    Nogen kanin KAN gå sammen.
    Færdig slut!

• #15   13. jan 2013 stald nord: hvis jeg var dig ville jeg ændre min alder herinde til 10-12 hvis du skal blive ved med at snakke sort og slippe afsted med det, det begynder at blive småpinligt det der for en pige i din alder..

• #16   13. jan 2013 Jeg burde nok have formuleret mig anderledes.

Jeg er overbevist om at kaniner kan gå sammen, HVIS de begge to er neutraliserte , og de har mere plads end 1 bur, og med mere plads mener jeg noget i retning af en hesteboks.
    Er der tjek på begge ting (neutralisering, og plads) så skal man til at læse en del om adfærd osv, og kunne skelne mellem dominans og kæl.. Og så skal kaninerne selvfølgelig kunne lide hinanden..

-Vil lige rette det, inden nogen får den fikse idé at smide to FERTILE kaniner i et bur på 120x60 ;)..

• #17   13. jan 2013 Det er en meget flot og høj alder de har. Det er tegn på stortrivsel!
    Jeg har 2 løsninger.
    1. Jeg syntes du skal købe en ny kanin, som kan gå ved siden af, del "indhegningen/buret" op i 2, alt afhængig af størrelsen. Så kan jeres hunkanin hilse på den nye til at starte med. Hvis det går godt, kan de mødes
    Jeg tror ikke, at det er nogen god ide, at finde en voksen hunkanin til den, en voksen kanin fra 1½ år og op kan med stor sandsynlighed ikke overtage pladsen, idet de vil skændes om territorium, mad og retten til kontakt med dig/jer

Den 2. løsning for mig at se vil være at lade kaninen gå for sig selv i indhegningen. Der skal du bare være opsmærksom på, hvis den går rundt... og venter... og venter... og venter på dens søster ... Ventetiden kan vare ved, fordi hun er vant til, at søsteren altid kommer tilbage, når nu du skriver, de ikke kan undvære hinanden, så ville jeg nok købe en ny ung hunkanin (på 9-12 uger), som hunkaninen kan blive glad for. (evt. to fra forskellige eller to søskende - så de de næste 12 år også kan have hinanden :-))
    ingen grund til at tage sorgerne på forskud. Det kan jo være at hun kommer sig over det hun fejler

• #18   13. jan 2013 Tak alle sammen. Tak for rosen, af deres aldre smiley
    Som skrevet er det et stort bur jeg har, som er oplagt til kaniner når de kan bygge huler osv.
    Men tror at jeg har fundet ud af hvad jeg gør, hvis hun desværre ikke bliver rask igen.

• #19   13. jan 2013 Hvad blev løsningen så? <33

• #20   14. jan 2013 At vi tager hende ind i et bur, et stykketid. Hvorefter vi vil følge rådet om at købe 2 nye unger til at gå i vores udebur, hvor vi vil prøve efter noget tid at sætte dem sammen, hvis de ikke kan, bliver hun bare indenfor ved mig smiley

• #21   14. jan 2013 ok;-)

• #22   14. jan 2013 Ja jeg sælger for eksempel ikke kaniner til at gå sammen fordi jeg tænker på mine ungers videre liv. Men det er vel ikke alle avlere, der gør det.

• #23   15. jan 2013 Køber dem i planatorama, ligesom de to sidste, så det bliver intet problem

• #24   15. jan 2013 Øv altså smiley

• #25   15. jan 2013 Hvorfor skriver du dog øv altså ?

• #26   15. jan 2013 Jeg bliver altså også nød til at tilføje et ØV...

Jeg syntes for det første det er synd du har 2 intakte kaniner til at gå sammen... Og syntes også det er synd du køber dem i en dyrehandler...

Mon ikke det er det samme Cathrine siger øv til smiley

• #28   15. jan 2013 ØV altså, at nogen mennesker tror at de er bedrevidende og tror at de er meget bedre til at passe dyr i forhold til så mange andre..

Har overhovedet ikke brug for jeres "øv tilføjelser" mine kaniner levede sammen i et stort bur i 12 ÅR ! Og den ene lever altså endnu og fylder 13 år lige om lidt! Så kom ikke at sige at du ved bedre hvad der er godt for en kanin !

Og ja køber mine kaniner der, fordi dyrene ved jeg har haft det godt ! Ved ikke om i som udtaler jer om det sted overhovedet har været der, men vil hellere støtte dem, end nogle bedrevidende avler som vil have dem til at gå alene i et lille bur..........

• #29   15. jan 2013 Jeg skriver øv, fordi du vælger at købe fra en dyrehandler - også endda Plantorama, som jeg ikke har specielt gode erfaringer med, når det gælder kaniner. Jeg har ofte set 10+ kaniner gå sammen i deres ikke ret store bure, i alle aldre og formentlig også blandet køn smiley

• #30   15. jan 2013 Og man ved så aldrig hvad man ender op med når man køber ved en dyrhandler...
    Det kan være dødsyge dyr eller drægtige dyr... Dit valg selvfølgelig, men folk har ret til at kommentere ellers må du lade hver med at oprette et emne

• #31   15. jan 2013 De er opdelt i køn.. og ved såmænd heller ikke hvad jeg køber hvis jeg køber hos en privat ....:.
    Stald malega, folk kunne også bare læse selve emnet og respektere at dette ikke skulle blive en diskussion om, om kaniner kan gå sammen eller ej!

• #32   15. jan 2013 For guds skyld køb ikke i en dyrehandler! Køb i det mindste hos en privat!

Min nye tilkøbte kanin fødte igår 5 unger i en alder af 6 mdr.. tro mig, det vil du ikke stå med!

• #33   15. jan 2013 Hvis jeg ikke finder nogle private i nærheden som har unger, bliver det i planatorama

• #34   15. jan 2013 Hvorfor ved du ikke hvad du får ved en opdrætter ?
    Du ved mere om hvad du får ved en opdrætter end du gør ved en dyrhandler.. Ved en opdrætter kender du baggrunden, det gør du ikke hvis du køber i en dyrhandler...

• #35   15. jan 2013 husk og spørg om kaninerne har gået med hanner indenfor den sidste måned :).

Held og lykke, og jeg håber inderligt, at du også vælger at få pusserne steriliseret...

• #36   15. jan 2013 Kender jo ikke opsrætteren.. så de kan da ligeså godt havde gået sammen med hanner, som dem hos planatorrama kan?? Kan virkelig ikke se forskellen? Der er da nogle private, som går ligeså meget op i at kun sælge så mange kaniner som muligt, som dem i planatorama.. ?

Mange tak, smiley

• #37   15. jan 2013 Nu findes der altså også opdrættere som ganske simpelt går meget op i dyrenes trivsel end penge.

• #38   15. jan 2013 Ja det er der, det er jeg helt enig i.

• #39   15. jan 2013 Forresten så tror jeg på dine kaniner har haft et super godt liv!

De var jo begge steriliseret og havde jo helt vildt meget plads..
    Det er jo kanin paradis smiley

• KMB
    KMB Tilmeldt:
    nov 2012

Følger: 1 Svar: 8
    #40   18. jan 2013 Hej J.R.M - Jeanette

Hva' med en kastreret han? Der er et forum på nettet for omplaceringskaniner - oftest neutraliserede (send mig en pb hvis du vil have link)

• #41   24. feb 2013 Synes det er virkelig irriterende at mange mener at kaniner ikke må gå sammen.. Havde selv 2 kaniner (de var søstre) gående sammen, og de lå altid og puttede sammen. Da den ene så døde virkede den anden træt og trist, så vi købte en ny kanin og derefter "levede" den nærmest op igen, og ændrede sig helt. Dog er jeg enig i, at hvis man har kaniner gående sammen skal buret være ret stort - har selv et bur der er 2 meter i længden og 1 meter i bredden.
    Nu ved jeg ikke hvad du endte med at gøre, men vil bare lige sige at jeg synes du skal købe en ny kanin som burkammerat til den anden. smiley 12 år er forresten en virkelig flot alder - det må jo være et tegn på at den trives og har det godt.

Her er et billede af mine kaniner - den brune er 2½ år og den grå er 7, og den yngste vasker altid den anden og de putter altid. Det er så sødt. :')

profilbillede
Kommentér på:
Ny selskabs ven til gammel kanin?

Annonce