{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på kanin
  • #1   11. jan 2013 150

• #2   11. jan 2013 75 kr.

• #4   13. jan 2013 For mig er alle kaniner lige meget værd.En høj pris "skræmmer" useriøse købere væk.

• #5   13. jan 2013 Synes også du skal tage mellem 150-200 kroner for den. Er folk ikke villige til at betale den pris for en kanin, så er de efter min mening heller ikke den rette familie at sælge kaninen til smiley

• #6   13. jan 2013 undskyld hvis det her lyder en smule kritiserende. Men hvis et såkaldt gadekryds skal koste 150-200 kr. hvad skal en renracet udstillingsegnet kanin så koste?? jeg syntes pris og kvalitet skal hænge sammen. og jeg syntes også at der skal være kaniner i flere prisklasser så de fattige mennesker som sagtens kan være nogle kanone dyreejere også har muligheden. men selvfølgelig skal man så kunne sortere de "dårlige" mennesker fra...

• #7   13. jan 2013 Jeg er så af den overbevisning at de såkaldte ''fattige'' mennesker også bør have råd til at give 150 kroner for deres dyr, for det er ingenting i forhold til hvad de skal betale for bur og foder, og hvad så med dyrlægen når dyret bliver syg? Det koster også penge. Hvis man virkelig er så fattig at 150 kroner er for meget for et kæledyr, så skal man måske vælge at undlade at købe dyr.

• #8   13. jan 2013 jeg mener stadigvæk at pris og kvalitet skal kunne følges ad for vil ikke selv personligt købe et "gadekryds" for 150-200 kr. når jeg kan få en raceren udstillingsegnet fra en seriøs opdrætter til samme pris end da i nogle tilfælde billigere.....en af grundene til at der er så mange kaniner som bortgives er blandt andet at der produceres så mange blandingskaniner som kommer på markedet af kaniner og fylder. samtidig kan folk ikke få solgt deres kaniner til de hampre priser når den er otte uger og ender med at forære dem væk fordi de har rundet 12 uger.....hvis de nu så relistisk på det og satte ungerne til en relistisk pris fra starten af så ville det hjælpe på det...

• #9   13. jan 2013 150;)

• #10   13. jan 2013 Jeg vil så også vove at påstå at en udstillingsegnet kanin koster mere end 150 kroner hvis den er af god kvalitet og efter gode forældre. Jeg gav da f.eks. selv 400 kroner for min sidste udstillingskanin, og har da også set på de fleste opdrætteres hjemmesider tager de 300-400 kroner for kaninerne, så synes stadig at 150-200 kroner er en fair pris, og en pris som folk burde være villige til at betale. Du har da været heldig hvis du har købt udstillingsegnede kaniner under den pris.

Husk nu også lige på at der er forskel på en renracet kanin og så en udstillingsegnet kanin smiley

• #11   13. jan 2013 Det koster nu mere at have en guldfisk end en kanin smiley

Men jeg ville også sige du bør tage 150 kr for den smiley

• #12   13. jan 2013 Nu er det jo ikke alle der avler på racerene dyr, jeg har flere gange givet over 500 kr for en blanding på 8 uger smiley

• #13   14. jan 2013 Stald Wind hold da op jeg ville føle mig snydt hvis jeg havde betalt 500 for en blandings kanin jeg har faktisk flere kaniner siddende som er udstillingsegnet og nogle af dem har jeg overtaget gratis mens andre har jeg givet Max 300 kr for....jeg syntes så også at flere avlere burde lave et samarbejde sådan så man ved fælles hjælp kunne få fine udstillingsegnet kaniner...

• #14   14. jan 2013 Line, Hehe smiley

• #15   14. jan 2013 Blandings kaninerne har nok været til hop. Hvis forældrene/forfædrende har klaret sig godt i off hop, syntes jeg det er en helt fær pris:)

• #16   14. jan 2013 Stald-Shanoon:
    Som jeg skrev i mit indlæg er det ikke ALLE der avler efter racerene og udstillingsegnede kaniner !!
    Jeg føler mig ikke spor snydt, jeg er meget glade for dem.. Desuden har de en lang og yderst fin stamtavle, som gør at jeg også kan bruge dem i avl..
    Det er meget tydeligt du ikke kender priserne på en hopkanin smiley

• #17   14. jan 2013 Jeg gav 150 for min renracede hollændere og får snart en vædder bla. hjem ud af hop familie for 250 smiley

• #18   14. jan 2013 Hej Alle smiley

1000 tak for svarene smiley Jeg har ikke selv kanin, og er derfor ikke inde i hvordan og hvorledes med disse skønne skabninger smiley

Skulle bruge prisen til en dyreside på facebook, for at finde ud af om prisen var realistisk smiley

Må jeg spørge hvad en hopkanin er ?

• #19   14. jan 2013 En hopkanin er en kanin, der bruges til kaninhop.
    Jeg har f.eks. en hopkanin, som jeg kalder for Uno - han hedder All-in-One.
    Han er en blanding af rigtig mange ting.
    MEN det er jo ikke ligegyldigt, HVAD han er en blanding af.
    Hvis en kanin er blanding af en hel masse dårligt, er det jo ikke noget værd at have sådan en kanin.
    Min blandingskanin er 6. generation hopkanin. Det vil sige, at hans forfædre alle var brugt til kaninhop - mange af dem gode.
    Derfor er der en god sandsynlighed for at Uno bliver en god hopkanin.
    Ham gav jeg 250 kr. for.

• #20   14. jan 2013 Hvordan kan man vide at der er gode gener i en hopkanin når de er blandinger gennem generationer ?

• #21   14. jan 2013 nu går jeg jo altså ikke op i hop...skal være ærlig og sige at det ikke interessere mig...

• #22   14. jan 2013 Stine R:
    De fleste af mine er også blandinger, som alle bruges til hop smiley
    De kan jo være blandinger af alt mulig forskelligt.. Mine er der dværgvædder i, og nogle enkelte Belgisk Hare.. Men fælles for dem alle er at deres familie er/har været hopkaniner.. Jeg har kaniner med en stamtavle på over 15 generationer smiley

En ren dværgvædder er tit for lille til at kunne klare de høje klasser, og derfor har jeg blandet nogle større kaniner indover smiley

Kommentér på:
Pris på kanin

Annonce