{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.038 visninger | Oprettet:

Langhåret kaniner :] {{forumTopicSubject}}

Tænkte bar på hvordan i ordner jeres langhåret kaniners pels? :]

Nu har jeg ikk rigtig haft kanin før jeg fik Pjerrot i sommers og Buster her i efteråret :]

Buster har så en kæmpe pels og plejer bar at børste ham godt en gang imellem. Og nu da jeg er i lære som hundefrisør, har jeg jo os lært lidt om pels, bar ik kanin smiley Men der trimmer vi jo hunde og det kan man os med Buster, fandt jeg ud af (godt nok en helt anden pels i forhold til hunde der trimmes, men det kan lade sig gøre). Så trimmer lidt siderne på ham så der ik sidder så meget i hans pels :]

- Er det noget i bruger? :]

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Langhåret kaniner :]
  • #1   9. jan 2013 Jeg har en angora.. Så ja, han bliver klippet regelmæssigt..

• #2   9. jan 2013 Nå den gad ikk vise billedet..

Buster http://www.gnavergalleri.dk/galleri/21178-kanin_buster

• #4   9. jan 2013 Okay, klippet. Ødelægger det ikk pelsen når du klipper? Altså den mister farven? :]

• #5   9. jan 2013 Nu ved jeg godt at hunde og kaniner ikk har samme pels, men sån jeg har forstået det, så når man først har klippet pelsen, så kan den ikk trimmes. for så ændres den og den mister den farve den ellers ville ha. Men det er på hunde :]

• #8   9. jan 2013 Stald Filurlig ~Emilie Sophie Munch~
    Ja, det forstår jeg godt, regner os med der ryger meget pels når vejret bliver bedre ;]

Det var enlig os bar for at høre hva i andre gør :]

• #9   9. jan 2013 Stald Filurlig ~Emilie Sophie Munch~
    Ja nemlig :] så er pelsen os ændre ;] men tænkte os bar på om farven måske var ændret :] Tit så falmer farven, har jeg hørt. Ikk noget jeg vil gør mig klog på smiley

• #11   9. jan 2013 Nej den mister/ændrer ikke farve af at blive klippet. Det gør jeg med en almindelig frisørsaks. Trimmede hvis jeg havde en trimmer der kunne tage pelsen, men det har jeg endnu ikke fået mig.

• TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #13   10. jan 2013 Vi har et par teddyer, og de bliver børstet jævnligt, trimmer dem kun hvis der fx er en lille knold jeg ikke udenvidere kan redde ud, så finder jeg saksen (har en lille saks), lægger mine fingre imellem ind mod pelsen, og klipper det væk. Ligeledes bliver de holdt rene og trimmet nede omkring enden, da der kan sætte sig en masse "snask" hvis ikke man er opmærksom på det.
    Derudover skal man holde øje med, om håret vil sætte sig i øjnene på dem, da de kan få øjenbetændelse af det, og så er det jo bedre lige at trimme dem lidt.
    Nu har jeg ikke lige kigget, hvilken type kanin din er skal det lige siges, det er bare udfra vores teddyer og hvad jeg har fået af fifs med på vejen fra avlere osv. smiley

• #14   10. jan 2013 Jeg trimmer ikke mine kaniner, men jeg børster dem. Synes at det er synd at ødelægge pelsen ved at trimme dem, hvis jeg ikke havde overskuddet til at holde den lange pels, skulle jeg ikke have en langhåret kanin smiley

• #16   10. jan 2013 Så er det da godt du ikke holder angora.. Der handler det ikke om personligt overskud men dyrets tarv...

• #17   10. jan 2013 Von Fancy - Nu ved jeg ikke om du nogensinde har snakket med en angoraavler, men det har jeg og jeg kan fortælle dig at hvis man til at starte med lader være med at klippe pelsen på sin angora, opstår behovet for at klippe pelsen ikke.

Udover det har jeg ikke på noget tidspunkt snakket om angora, jeg skriver at JEG ikke trimmer MINE kaniner, jeg har ikke angora og jeg synes derfor at din kommentar er ret urelevant.

• #18   10. jan 2013 Det skal jeg så ikke kunne af- eller bekræfte (men vil da gerne se dokumentation på påstanden) - de 99% andre steder jeg har søgt information har beskeden været en anden ang. angorapels. Det er så også irrelevant for mig, idet min allerede var klippet da jeg overtog ham.

Dernæst, jeg har aldrig sagt du har snakket om angora, nu må du da lige slappe af.
    Du skrev til gengæld: "hvis jeg ikke havde overskuddet til at holde den lange pels, skulle jeg ikke have en langhåret kanin" som man sagtens kunne tolke til at hvis folk generelt ikke har overskud til at holde en kanins pels bør de ikke have langhåret - det var sikkert ikke hvad du mente, men sådan kunne det altså også tolkes.

• #19   10. jan 2013 Det var præcis hvad jeg mente. Jeg mener bestemt ikke at folk der ikke kan passe pelsen på en langhåret kanin, bør holde kanin med lang pels. Jeg synes ikke at det er fair overfor dyret hvis dets pels ikke bliver holdt ordentligt, hvis man ikke kan holde pelsen, bør man ikke have langhåret kanin.

• #20   10. jan 2013 Og forskellen er så, som jeg også skrev, at eksempelvis en angora handler det ikke om folks personlige overskud men dyrets tarv.

• #21   10. jan 2013 For mig at se hænger folks personlige overskud sammen med dyrets tarv. Jeg går ikke ud fra at du holder marsvin for at redde dem fra et dårligt liv et andet sted, men fordi du nyder deres selskab, godt kan lide dyr eller hvad ved jeg. Hvis du ikke havde overskuddet til at have dyrene, ville det gå ud over dyrenes velfærd og derved deres tarv. Jeg synes derfor i høj grad at det har med ens personlige overskud at gøre, hvorvidt man kan passe et dyr eller ej. Det skal aldrig gå ud over dyret at dets ejer ikke har overskud til at passe det.

• #22   10. jan 2013 Jeg tror vi taler forbi hinanden smiley
    Jeg opfatter det som at du ikke mener klipning af pels bør indgå i "at passe pelsen" (idet hvis man ikke har overskud til at passe en langhåret race uden trimning bør man ikke have denne) - hvor jeg mener at klipningen indgår i normal pasning af pelsen, hvis der er tale om en race der har behov for klipning af pels.

• #23   10. jan 2013 Altså nu snakker jeg jo langhårede kaniner generelt (hvoraf det i virkeligheden kun er angoraen der bør have behov for klipning) og der mener jeg helt klart at man skal børste sine kaniner i stedet for at klippe dem. Hvis jeg begyndte at klippe mine dyr, ville de miste strukturen i pelsen samt deres mulighed for at holde på varmen/kulden. Klipning i stedet for børstning ville, set med en løvevædderavlers øjne, være at hoppe over hvor gærdet er lavest fordi man ikke gider at bruge den tid det kræver at børste kaninen. Her snakker jeg selvfølgelig generelt løver og teddyer.

• TNJ
    TNJ Tilmeldt:
    apr 2011

Følger: 3 Følgere: 14 Svar: 103
    #24   10. jan 2013 "Det skal aldrig gå ud over dyret at dets ejer ikke har overskud til at passe det. "

Kunne ikke være mere enig...

• #25   10. jan 2013 Nu snakker jeg lige uden om jeres diskosion smiley

Tror lidt nogle af jer misforstår mig når jeg siger "trimme kaninen". Jeg mener ikk med en trimme maskine, jeg mener at man plukker hårene fra kaninen :]

Men tak for jeres svar indtil videre :]

• #26   10. jan 2013 Jeg har en langhårskanin, og han bliver ikke klippet, blot friseret engang imellem smiley

Kommentér på:
Langhåret kaniner :]

Annonce