{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
756 visninger | Oprettet:

Utrolig stresset *kanin* {{forumTopicSubject}}

Ja, som nogle af jer måske har læst under hans profil, så overtog jeg jo Felix fra en privat som bare ikke havde tiden til ham. Han er en rigtig sød og fantastisk kælen dreng, som elsker kontakt, men af en eller anden grund, så stresser han helt vildt op ligeså snart han er ude at løbe. Han er på ingen måde sådan i sit bur, og det er ikke til at fatte at det er den samme kanin. For i buret er han foruden meget selvskabelig, en stille og rolig dreng, som bare gerne vil nusses med, men ligeså snart han kommer ud og løbe - hvilket han gør et par timer hver dag, så kører han helt op og er ikke til at få ro på igen.
Det er faktisk så slemt at jeg nogle gange har været nødt til at tage ham op med små mellemrum, fordi han har været tæt på at hyperventilere.

Det skal siges at han på ingen måde er aggresiv, og han vil stadig rigtig gerne kæles med, men det er som om han bare ikke kan finde roen i kroppen, og ikke aner hvor han skal gøre af sig selv, når han pludselig har så meget plads at løbe på.

Jeg har aldrig i mit liv med kaniner oplevet noget lignende, og jeg må indrømme at jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal gøre med ham, for på den ene side vil jeg jo gerne at han har den samme frihed som mine 2 andre, men samtidig er jeg begyndt at blive en smule nervøs for at lukke ham ud, for vil jo ikke risikere at hans lille hjerte går i stå af stres eller at han på anden måde gør skade på sig selv.

Er der nogen af jer andre der har oplevet noget lignende og hvad gjorde i, i så fald ved det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utrolig stresset *kanin*
  • #2   8. jan 2013 Line: Hmm... Måske, men jeg synes bare næsten det er synd for ham hvis han skal være den eneste der ikke få lov at komme ud og løbe frit ligesom de andre 2 smiley

• #4   8. jan 2013 Stald Tjørn: Det har jeg forsøgt, men det virker ikke, for jeg kan ikke få ham til at sidde stille, han farer rundt, og hvis jeg tager ham op i armene og sidder lidt med ham, så slapper han af, men ligeså snart jeg så sætter ham ned, så er den gal igen. Jeg fik at vide af tidligere ejer at han ikke har været oppe særlig meget, og ved ikke om det har noget at sige, men jeg ved ikke lige hvad jeg skal gøre. Jeg har overvejet at vænne ham til sele, og så kan jeg evt. tage ham ud i sele, men har ingen ide om det vil hjælpe, og som det er lige nu bryder han sig bestemt ikke om selen.

• #5   9. jan 2013 Tager du ham selv ud af buret? Eller får han selv lov til at hoppe ud og ind?
    Det kan jo være at han ganske simpelt ikke føler sig tryg endnu.

Jeg syntes det med selen er en dum idé. Kaninen er jo ikke tryg ved at komme ud og løbe på et værelse, så tror jeg altså heller ikke den er tryg ved at komme ud i den store verden :).
    Og der er heller ingen grund til du stresser ham yderligere med at lære ham at gå i sele.
    Syntes helt klart du skal fokusere på at gøre ham tryg ved værelset, før du begynder på nye projekter - som seletræning osv. Jeg tror det hurtigt kan blive "for meget" på en gang, hvis du forstår ?

• #6   9. jan 2013 Han får altid selv lov at hoppe ud af buret, og han er virkelig hurtigt til at løbe ud ligeså snart jeg åbner for ham, så det virker bare som om at han rigtig gerne vil ud og udforske. Det er også lidt det jeg ikke kan forstå, for hvis det er fordi han ikke føler sig tryg ville han vel bare blive i buret? Min pige Jenna er altid lang tid om at tage mod til sig til at hoppe ud af buret, men de får alle sammen lov til at tage sig den tid de har brug for. Han løber heller ikke selv tilbage i sit bur, men begynder bare sin fisen rundt i små cirkler og lign.

Line: Det kan være at jeg bare skal prøve at sætte løbegården op derinde, vil jeg prøve i morgen for at se om det hjælper ham smiley

• #7   9. jan 2013 Det lyder godt nok mærkeligt... Måske han bare har en masse krudt? Det er jo så svært at bedømme når man ikke har set det :S..

Men jeg syntes det med løbegården lyder som en god idé :).
    .

Kommentér på:
Utrolig stresset *kanin*

Annonce