{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.838 visninger | Oprettet:

Syg hamster - dyrehandel fusk!!!! {{forumTopicSubject}}

I dag døde min skønne El Fonzo, en meget stor og smuk herre, der elskede livet (-;

Vi troede han var syg først, han skulle jo kun være omkring 6-8 måneder gammel. Men ingen symptomer passede på de typiske hamster sygdomme/-:

Har så faktisk pæn ud i sin pels, flot i stand og glad. Spiste og drak.

Så det var mystisk han sov så meget de sidste 14 dage og var mindre aktiv.

I morgen sov han ud i min hånd mens jeg nussede ham på maven, hvilket han elsker.

Dyrehandlen hvor vi fik El Fonzo, havde vist lige glemt at sige at EL Fonzo ikke var en stor unge, men en gammel herre!

Dyrlægen sagde El Fonzo døde af alderdom, helt naturligt. Han mente EL Fonzo ihvertfald var 3 år eller mere!!!!

Bliver sku lidt gal, tænk hvis et lille barn havde købt sig en hamster unge og den døde et år efter af alderdom!
Det er noget svineri!

Det er sidste gang jeg køber ved en dyrehandler!
Sidst købte jeg en sød rotte unge, der kort efter blev mere og mere tyk og pludselig fødte 10 unger! Jeg har ingen han rotter!!!

Igen en dyrehandler som ikke havde styr på sine dyr!

Jeg syntes det er noget svineri og er da ked af jeg ikke fik lov at have El Fonzo et hel hamster liv )-:

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syg hamster - dyrehandel fusk!!!!
  • #1   6. jan 2013 Åhh jeg syntes det er alt for tit man høre om dyrehandler fusk! Jeg er ked af det på jeres vegne.

Jeg prøvede noget lignende da jeg var 14 år, og skulle have hamster. Jeg fik også købt mig til en stor ung guldhamster.. Desværre så døde den unge, en uge efter. Vores dyrlæge mente også han var 3 år + ...

• #2   6. jan 2013 Ja det er noget svineri!

Fonzo købte jeg i Moorsele og der ser hamstere anderledes ud, de havde mange andre racer og derfor købte jeg hurtigt at el Fonzo var stor af sin race!
    Det er fandeme uprofessionelt at en dyrehandel lyver!

• #3   6. jan 2013 Dværghamstere bliver kun 2-3 år, så hvis han var mere burde du som forbruger da godt nok vide han ikke var en unge..

• #4   6. jan 2013 Beltane! Læs hvad jeg skriver!

• #5   6. jan 2013 Jeg læser det.. og jeg syntes det er tamt hvis man ikke kan se om et dyr er en unge eller voksen når man anskaffer sig dem..

Dyrehandlere er ikke uddannet i dyr, derfor må man som forbruger vide hvad man snakker om når man tager i en dyrehandel..

Eller endnu bedre, droppe at købe dyr fra dyrehandlere og købe fra en opdrætter,,

• #6   6. jan 2013 Hvordan skal jeg som forbruger vide hvor gammel en hamster er? En unge kan man altid se er en unge. Men nu var Fonzo ikke en unge da jeg købte ham, men en stor unge! Han skulle efter sigende være 3-4 mdr. Da jeg købte ham!

• #8   6. jan 2013 Det er ikke alle i denne verden der en hamster eksperter! Slet ikke når man kommer ind i en dyrehandel med rigtig mange forskellige typer hamstere! Nu er el Fonzo ikke en klassisk dværghamster, men noget belgisk (hvis det er til at stole på). Det var derfor jeg købte ham, for jeg havde ikke set nogle så store som ham i Danmark!

• #9   6. jan 2013 Ja de må være løgnere! Det er sku skræmmende! Jeg køber heller ikke ved en dyrehandler mere i mit liv!

Tænk at man kan få sig selv til at lyve for at tjene penge!!!!

• #10   6. jan 2013 Beltane, Øhh virkelig? så du mener en 14 årig burde kende forskel på en voksen og en unge?

Forresten Beltane... Kan du gætte dig til en hamster alder ved bare at se på den?? for så må der da være noget magisk over dig :).

• #13   6. jan 2013 Kan fra min periode i en dyrehandel fortælle at den dyrehandel gjorde det at når de fik unger på en 3-4 uger så var de 4 uger de første 8 uger. derefter 2 måneder de næste 4 måneder og så videre fortsatte de med at sige ungerne var yngre end de var. smiley
    Bestemt ikke i orden, men undre mig ikke hvis der er andre som gør det samme.

• #14   6. jan 2013 Mice Galaxy det vil jeg gøre (-; jeg føler mig sku naiv når jeg bare har købt den dyrehandlere ord /-:

• #17   6. jan 2013 ikke for at forsvare dyrehandlerne - men skylden kan altså lisså godt ligge hos personen der afleverede hamsteren i dyrehandlen fra start af.
    Selv hvis dyrehandleren prøver at gøre sit bedste, så kan de stadig selv blive snydt og ende med at videregive forkert information omkring dyret.

• #18   6. jan 2013 Der findes intet som hedder en belgisk hamster og for den sags skyld en sibirisk;) Før du køber din næste hamster vil jeg råde dig til og gå ind på hamsterland.dk.
    Der finder du alt hvad du skal vide, og der er også en oversigt over arterne så du ikke bliver snydt igen;)

• #19   6. jan 2013 Jeg ved godt der ikke findes en belgisk hamster, men de påstod i Moorsele at den her hamster var en race det var speciel i deres land,da den blev meget stor. Nu var vi ret tæt på Frankrigs grænse og de taler ikke verdens fedeste sprog så jeg aner ikke hvad de mente Fonzo var, og for mig betød det ikke alverdens, for jeg syntes bare den var sød og det var en kæmpe pludselig at han var så stor (-;

Det var ellers en meget meget pæn dyrehandel (-; men skindet bedrager (-;

Men jeg har været super glad for Fonzo det 1/2 år jeg fik lov at hygge om ham (-;

• #20   6. jan 2013 Min dyrlæge har ikke udtalt sig om hvad type hamster el Fonzo var, vi koncentrerede os nu mere om at redde ham!!!!

• #21   6. jan 2013 El Fonzo var en guldhamster i farven sølvgrå;) Hos hamster hedder det arter, ikke racer, så dyrehandlen ved tydeligvis ikke hvad de snakker om.

• #22   6. jan 2013 Nu har dyrhandleren nok sagt art(-; det er mig der bruger ordet race, undskylder meget/-:

• #23   6. jan 2013 Pauline, men det er jo intet nyt at dyrehandlere ikke aner en skid om de forskellige gnavere de sælger...

Da jeg arbejde i dyrehandler, kan jeg huske min chef og jeg fik væddet om kaninen var en gnaver eller ej. Vi væddet om 1 måneds løn... Så dagen efter kom jeg med beviser for at kaninen ikke var en gnaver. Og et vædemål, er jo et vædemål. Så jeg fik 2 x min månedsløn den måned :D.
    Jeg tror det er de færreste dyrehandler der sætter sig ind i de forskellige, arter og racer...

• #24   6. jan 2013 Det er lidt ligegyldigt om det er art eller race:)

• #25   6. jan 2013 Kære allesammen,jeg har måske en lidt anden historie, men stadig så er det forkastelig. Jeg var for cirka 14 dage siden nede ved min egen dyrehandel (som jeg normalt altid handler ved) at købe 2 Sibiriske hamster, en til mig og en til min bror, da jeg kommer hjem er de self meget stille den første dag, men da den ene den næste uge tid klør og bider sig helt vildt, går jeg self til hjælp ved en dyrelæge som jo siger at der ikke er noget galt. Jeg gør ikke mere ved det, indtil jeg ser den begynder at tabe vildt meget pels, så ringer jeg ud til petworld og spørger om de gider at kigge en gang på den, de siger så at det er skab, jeg ringer ned til dyre handelen og siger hvad jeg har fået at vide, de siger at jeg kan komme ned at bytte den, med en bror, men jeg siger pænt nej tak og siger at jeg gerne vil give den tilbage fordi da jeg købte en hamster til 175 kr ville jeg ikke kunne klare mere med betaling, og hvis den skulle aflives, hun sagde så at de kunne godt tage den retur for 25 kr. så alt i alt endte jeg med at betale lidt over 500 kr, på cirka 14 dage... HANDLER ALDRIG VED EN DYREHANDEL IGEN!

• #27   6. jan 2013 Er der ikke?? smiley

• #29   6. jan 2013 Nej sibiriske dværghamstere er hybrider, blanding af arter, navnet er noget dyrehandlere har fundet på.
    Hybrider har desværre ikke det bedste helbred grundet det er mix af forskellige arter. smiley

• #30   6. jan 2013 RIP El Fonzo smiley

Så snart en hamster har rundet 2-3 måneders alderen kan du ikke se hvor gammel den er, den er fuld voksen der jo, også er det jo nemt foren dyrehandler at lyve om alderen på den. Man skal altså være mere end almindelig hamster kyndig for at kunne se foreskel..

• #31   6. jan 2013 Jeg tænkte på det er normalt at en hamster går i hi når det bliver koldt? smiley

• #32   6. jan 2013 Jeg har også haft en ørkenrotte som var syg da vi fik hende hun blev et halvt år, nåede selv kun at have hende i 4 måneder.

Hvis jeg skal købe dyr i en dyrehandel er det i den i Kolding storcenter, de har styr på at hamstere ikke skal have vat og hø, og lyver ikke om hamster arten og alder, en dag mig og min nevø var inde og kigge på dyrene (han er 4 år) så kom der en mor med hendes to børn og sagde "vi vil gerne se på en sibirisk dværghamster" og dyrehandleren sagde "de findes ikke, vi har nogler der er blanding af to arter også har vi robotovski" og den som børnene så vil have sagde hun "den er omkring et år, så den vil i ikke have ret længe, så jeg synes hellere i skulle købe en af disse unger på 6 uger" (og jeg vil lige sige det var tydligt de var unger) så det synes jeg er en god dyrehandel..

• #34   6. jan 2013 Daniel: ikke hvis de står inde, hvor der vel altid er en stue temperatur på ca 20 grader?

• #35   6. jan 2013 Ikke i et stykke tid, min radiator har været i stykker smiley

• #36   6. jan 2013 Daniel: det er heller ikke sundt for et hamster at opleve en voldsom temperaturskift..

• #37   6. jan 2013 Nej det er jeg godt klar over, men har ikke rigtig kunne gøre noget da alt varmen var nede en ugestid smiley

• #38   6. jan 2013 Jeg har heldigvis aldrig haft problemer med dyr jeg har købt i dyrehandel, for jeg har næsten ikke købt nogen dyr i en dyrehandel.
    Min sunde fornuft sagde allerede til mig, som 10-årig, at skulle man have kæledyr gik man selvfølgelig ikke ned hos en dyrehandler, men hos en opdrætter.

Synes det er meget skræmmende at folk først indser at man ikke skal købe dyr i dyrehandlere når skaden allerede ER sket. Og at folk sågar også ofte vælger at købe et dyr fra en dyrehandel IGEN selvom de har haft en dårlig oplevelse.

Jeg behøvede blot at se på dyrene og deres leveforhold i dyrehandlen før jeg gjorde op med mig selv at dem skulle man ikke købe.
    Jeg har som 3-4 årig købt (eller mine forældre købte) to marsvin og de var heldigvis sunde og raske, og så har "jeg" et par år efter købt en guldhamster og en kanin - heldigvis heller ingen af disse var syge. Dog viste kaninen sig at være en han selvom den blev købt som en hun.

• #39   6. jan 2013 Ej, stakkels dig. Synes efterhånden tit man hører at dyrehandlerne fusker bare for at få deres dyr solgt. smiley

Da jeg var omkring 7-8 år fik jeg mit første marsvin. Jeg havde været inde i dyrehandlerne en milliard gange med min mor og havde set et marsvin som jeg var blevet sååå forelsket , selvom den var 3-4 år. Til jul fik jeg det så i gave, men vi opdagede hurtigt at den havde sår over hele kroppen og at den kløede sig og pev hele tiden. Vi tog den til dyrelægen og fik afvide at den havde skab, så den blev behandlet.. Senere fandt vi også ud af at dens syn var utrolig dårligt. Stakkels marsvin, håber den fik det bedre hos mig end i den dyrehandel. (Har dog senere købt 1 marsvin, 3 kaniner og 4 hamstre hos en dyrehandel, og de fejlede heldigvis intet)

• #40   6. jan 2013 Line H: der findes jo mange skrækhistorier om dyr fra dyrehandleren + at man ofte blot ved at bruge sin sunde fornuft ved at man skal købe dyr fra gode opdrættere i stedet for hos dyrehandlere.

Den eneste "dyrehandel" jeg køber dyr i er når jeg skal købe akvariefisk. Der køber jeg gerne i en butik der hedder Neonfisken, hvor alle fiskene lever under perfekte forhold, ingen sygdom hos dem plus at dem som driver stedet ved UTROLIG meget om hvad de har med at gøre, og sælger ikke deres fisk til hvem som helst. Kan kunden fx ikke tilbyde ordentlige forhold eller et stort nok akvarie sælger de ikke deres fisk til kunden.

• #41   6. jan 2013 C S gnavergallerets vidunder: der er jo os der jo os der gør de her medlidenhedskøb ;-/

Der var engang en dyrehandel i rosengårdscenteret i Odense, fatter ikke de kunne få lov at have dyr! Min søster reddede flere marsvin med bylder og skaldet pletter på kroppen. Det var noget svineri! Huske vi fik flere gratis fordi min mor tog fat i dem og sagde det ar noget svineri!

Men vi har på Fyn dalum dyrehandel, som virkelig er god. Dyrene ser sunde ud og der er bare tjek på tingene!
    Men jeg andet jo El Fonzo i Belgien og måtte have ham er hjem. Dumt ja, men Fonzo havde da et fantastisk 1/2 år og blev ekstrem tam og livsglad(-;
    Så noget positivt er der da i det mindste (-;

• #42   6. jan 2013 Andet betyder fandt (-:

• #43   6. jan 2013 Enig med Anne! Dalum er den bedste dyrehandel! dem kan man stole på.

• #45   6. jan 2013 Anne: man må bare huske på at for hvert købte dyr i en dårlig dyrehandel, giver du plads til et nyt dyr der heller ikke får det godt.
    Om du vil det eller ej, så kan du (desværre) ikke redde alle dyr i verden. Kunne man købe alle dyrehandler dyr ind og stoppe dem I at anskaffe sig nye dyr havde jeg også gjort det.

Men som er det nu så gør man mere skade end gavn ved at købe et dyr hos en dyrehandel der ikke sørger for gode forhold. Det kan godt være det dyr DU køber får det bedre, men det giver kun plads til et nyt dyr i dyrehandlen og nogle ekstra penge til dyrehandleren.

Vil man stoppe dyrs mistrivsel i en dyrehandel er den eneste løsning der holder, at stoppe alt handel i dyrehandlen og også fortælle alle venner og familie at de ikke skal støtte den samt sende det videre. Tjener butikken ikke penge, så bliver den nødt til at lukke eller forbedre dyrenes forhold for at få folk til at handle der igen.

• #46   6. jan 2013 Helt korrekt, der er også forskel på at købe dyr og at få dem (-;

Jeg støtter heller ikke dyrehandler som har dyr på dårlige vilkår. Jo lige den i Belgien, dog var det ellers en yderst nydelig butik/-:

Mine deguer er købt et sted hvor der er styr på tingene og gode forhold. Rotterne privat, på nær en enkelt, som så også va med unger da vi købte hende og hun kun var en unge /-:

Ja det er bedre ikke at komme de steder hvor dyrene ikke har gode forhold. De skal nemlig ikke støttes (-;

• #47   6. jan 2013 Om man får dem eller køber dem ændrer kun på hvor mange penge dyrehandleren får. Det giver stadig plads til nye.

En dyrehandler er sikkert kun glad for at komme nemt af med syge dyr der er svære at sælge. Så selvom I skælder dyrehandleren ud er det alligevel en gevinst for ham, da der så pludselig er plads til nogle, forhåbentlig, raske dyr som er lettere at tjene penge på.

Kommentér på:
Syg hamster - dyrehandel fusk!!!!

Annonce