1.068 visninger
|
Oprettet:
Stald Malega / Maria
9. apr 2010 Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
9. apr 2010 Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
Pris på jeres gnavere/kaniner {{forumTopicSubject}}
Kunne være spændende at høre hvordan I gør dette, så lad os for en hyggeligt jule-/nytårssnak om dette emne
Og hold tonen pæn!
Hvad tager I for jeres kaniner/gnavere ?
Er der forskel på unger, ungdyr, voksne ?
Er der forskel på familien ? Farve ? Køn ?
Er prisen den samme for en unge og en voksen ? Eller stiger den i pris - Hvorfor/hvorfor ikke ?
Man behøver ikke at svarer på spørgsmålene decideret, men måske det kunne sætte tankerne igang
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Hamsteren har jeg fået gratis af min bror
apr 2010
Følger: 26 Følgere: 22 Gnavere: 29 Emner: 13 Svar: 129
satin/rex 350 og en satinrex 400, dette er sat efter at bærer lavere bedre type men ofte dårligere pelskvalitet, satin og rex er lidt dyrer og satinrex er svære at lave,
nogen gange, det afhænger igen af pelsen, men jo har en kanin med 95 koster den mere end en fejltegnet,
nej tager ikke forskellige priser på kælekaniner, der tages ikke mere for en gruppe (familie) end andre
nej og ja kommer an på kaninen
apr 2010
Følger: 92 Følgere: 72 Gnavere: 21 Emner: 43 Svar: 251
- 300kr
Er der forskel på unger, ungdyr, voksne ?
nej
Er der forskel på familien ? Farve ? Køn ?
nej
Er prisen den samme for en unge og en voksen ? Eller stiger den i pris - Hvorfor/hvorfor ikke ?
nej fordi at alle mine dyr sælges til 300 kr
sep 2012
Følger: 149 Følgere: 298 Gnavere: 4 Emner: 128 Svar: 1.341
Er der forskel på unger, ungdyr, voksne ? ja, da der bliver brugt mere tid og penge på træning af voksne og starter osv. men det kommer også an på kaninen
Er der forskel på familien ? Farve ? Køn ?: Ja familen betyder en del. farve nej og køn nej.
Er prisen den samme for en unge og en voksen ? Eller stiger den i pris - Hvorfor/hvorfor ikke ? en voksen koster mere her da der er langt mere tid og penge i den
Men har de nogenlunde de sammen svar som Stald Sunside
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Her i det nye år for jeg mine første ørenrotteunger, jeg skal beholde to eller tre selv, også vil jeg sælge resten også til omkring 50 kr. Stk. Men vil folk have to eller flere så bliver de billigere (ørkenrotter er jo flok dyr så skal jo minimum gå to sammen) igen blivet pengene brugt til dyrene.
Jeg vil ikke tage flere penge fordi de har en speciel farve eller lignende..
Og hvis de bliver noget ældre end planlagt, så vil de falde i pris.
Jeg vil egentlig gerne høre jer der tager flere penge for et ældre dyr end et yngre, jeg tænker mest, de fleste folk (inkl. mig selv) vil jo helst have dyret så ungt så muligt så man selv kan træne det og tæmme det, og hvis jeg skulle købe en der er lidt ældre så vil jeg bestemt ikke give lige så meget for den som for en unge!
Så hvad er grunden til det?
jun 2012
Følger: 70 Følgere: 71 Emner: 49 Svar: 1.484
Prisen er dyr, men dyrene kan både bruges til udstilling, avl, kæl og evt. hop.
mar 2012
Følger: 106 Følgere: 104 Emner: 18 Svar: 141
Er prisen den samme for en unge og en voksen ? Eller stiger den i pris - Hvorfor/hvorfor ikke ? Det har keg svaret på.
jun 2012
Følger: 70 Følgere: 71 Emner: 49 Svar: 1.484
apr 2010
Følger: 224 Følgere: 309 Gnavere: 5 Emner: 194 Svar: 5.354
Kaninen koster det samme, uanset om den er 8 uger, 6 måneder, 3 år eller what ever.
Der er intet forskel på farve, race, køn eller potentiale, ej heller på familien
Der er heller ikke forskel på kæl eller hop.
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Er der forskel på unger, ungdyr, voksne ? For de rene, nej. Blandingerne ville jeg godt kunne gå ned i pris med.
Er der forskel på familien ? Farve ? Køn ? Niks.
Prisen stiger ikke, ikke som det ser ud lige nu :).
mar 2011
Følger: 100 Følgere: 108 Gnavere: 20 Emner: 49 Svar: 1.180
Hvad tager I for jeres kaniner/gnavere ? 150-300 kr d:
Er der forskel på unger, ungdyr, voksne ?Ja det er der d:
Er der forskel på familien ? Farve ? Køn ? Farve ja, køn og familie næ.
Er prisen den samme for en unge og en voksen ? Eller stiger den i pris - Hvorfor/hvorfor ikke ? Nej det er den ikke. De voksne er "klar til brug" Kan man ligesom sige. Desuden er det fleste voksne avls eller udstillings dyr.
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
Unger og ungdyr:
- BEW – 150-200,-
- Dom spot – 100-125,-
- Agouti – 75,-
Voksne:
- Agouti – 50,-
- Dom spot – 50,-
- Hvid – 100,-
De varierende priser på farverne skyldes, at de hvide og de dom spot som bærer hvid-genet er importdyr fra Holland. Deres unger vil være "unikt" avlsmateriale i det omfang at der er utroligt få af dem herhjemme, og ikke noget som er kendt i Danmark før. BEW er ydermere MEGET sværere at fremavle og det bliver dermed meget sjældent at jeg har nogle til salg. Jeg vurderer som regel kuldet som helhed ift. pris på ungerne - men er der stor forskel på ungerne, så bliver der vurderet individuel pris på dem. er det så det rette hjem til den rette pris er prisen nogle gange til forhanding - f.eks. er det ikke altid det ender med fuld pris til de opdrætter-venner jeg har, hvis der er en lovende unge i et kuld
De voksne sælges til nedsat pris ud fra at de jo netop er voksne og derfor ikke lever helt så længe som ungerne gør det. Jeg "pensionerer" nogle af mine voksne avlsdyr og sælger ud i gode kælehjem - til glæde for både hamster, det nye hjem og til fordel for mit opdræt. (det er faktisk ofte de voksne jeg har ventelister på fra børnefamilier, fordi de er håndtamme og rolige - det er virkelig noget jeg har haft stor "succes" med for alle parter )
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
Hvad er det BEW er?
apr 2010
Følger: 164 Følgere: 160 Gnavere: 1 Emner: 23 Svar: 189
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
Man fik kaninunge, sele og snor efter eget valg, afkomstattest, en lille bog på flere sider med fotos af kaninungen fra få dage gammel til salg samt nogle billéder af forfædrene og en pasningsvejledning på flere sider. Derudover fik køberne også 1½ kg foder med.
Er det nemt nok at komme af med en kaninunge til 350 kr?
apr 2010
Somregl ligger de på 200-350 kr.
De voksne hopkaniner bliver givet væk, dem har jeg ikke taget penge for
sep 2011
Følger: 23 Følgere: 44 Emner: 2 Svar: 983
Heldigvis er har hollænderen et rigtig godt temperament og har gode kvaliteter inden for kaninhop (indehaveren af den internationalt godkendte verdensrekord i højdehop er en hollænder født hos undertegnede)..
Prisen for en kælekanin er 225, kr og 400,- til 500 kr. for gode udstillingsdyr. En enkelt har været averteret til salg for 1000,- - den var DM vinder (bedste hollænder på LU) i 2003 og 2004 - den blev ikke solgt, men blev i min stald til sine dages ende.
Gratis kloklip er indbefattet i slagsprisen.
Jørgenh
apr 2010
Mimrelunds Tøsen er blevet slået med 0,5 cm.
maj 2010
Følger: 20 Følgere: 23 Gnavere: 1 Emner: 16 Svar: 690
stamtavle
madpakke
cd med billeder
foder og pasningsvejledning
Info om hele kuldet
Redemateriale der kan ligges over i det nye bur
og en en-gangs 10% rabatkode til LUX shoppen
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
Ellers er rekorden godkendt både i Sverige og i Danmark