{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Pris på jeres gnavere/kaniner {{forumTopicSubject}}

Kunne være spændende at høre hvordan I gør dette, så lad os for en hyggeligt jule-/nytårssnak om dette emne smiley
Og hold tonen pæn!

Hvad tager I for jeres kaniner/gnavere ?
Er der forskel på unger, ungdyr, voksne ?
Er der forskel på familien ? Farve ? Køn ?

Er prisen den samme for en unge og en voksen ? Eller stiger den i pris - Hvorfor/hvorfor ikke ?

Man behøver ikke at svarer på spørgsmålene decideret, men måske det kunne sætte tankerne igang smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på jeres gnavere/kaniner
  • #1   26. dec 2012 jeg har givet mellem 0 kr (udstationering) og 200 kr for mine tamrotter (Alle fra opdrætter)

Hamsteren har jeg fået gratis af min bror

• #3   26. dec 2012 jeg tager efter pelsvariant på dværg vædderne normalhåret bærer 250-300
    satin/rex 350 og en satinrex 400, dette er sat efter at bærer lavere bedre type men ofte dårligere pelskvalitet, satin og rex er lidt dyrer og satinrex er svære at lave,

nogen gange, det afhænger igen af pelsen, men jo har en kanin med 95 koster den mere end en fejltegnet,

nej tager ikke forskellige priser på kælekaniner, der tages ikke mere for en gruppe (familie) end andre

nej og ja kommer an på kaninen

• #4   26. dec 2012 Hvad tager I for jeres kaniner/gnavere ?
    - 300kr
    Er der forskel på unger, ungdyr, voksne ?
    nej
    Er der forskel på familien ? Farve ? Køn ?
    nej
    Er prisen den samme for en unge og en voksen ? Eller stiger den i pris - Hvorfor/hvorfor ikke ?
    nej fordi at alle mine dyr sælges til 300 kr

• #5   26. dec 2012 Hvad tager I for jeres kaniner/gnavere ? mellem 250-350 kr

Er der forskel på unger, ungdyr, voksne ? ja, da der bliver brugt mere tid og penge på træning af voksne og starter osv. men det kommer også an på kaninen

Er der forskel på familien ? Farve ? Køn ?: Ja familen betyder en del. farve nej og køn nej.

Er prisen den samme for en unge og en voksen ? Eller stiger den i pris - Hvorfor/hvorfor ikke ? en voksen koster mere her da der er langt mere tid og penge i den smiley

Men har de nogenlunde de sammen svar som Stald Sunside smiley

• #6   26. dec 2012 Jeg tog 50 kr for hamsterungerne den gang jeg havde dem, men når de var 2-3 måneder så solgte jeg dem til 25 kr eller folk fik dem gratis. Pengene jeg tog for dem gik udelukkende til dyrenes mad og andre ting til dem.

Her i det nye år for jeg mine første ørenrotteunger, jeg skal beholde to eller tre selv, også vil jeg sælge resten også til omkring 50 kr. Stk. Men vil folk have to eller flere så bliver de billigere (ørkenrotter er jo flok dyr så skal jo minimum gå to sammen) igen blivet pengene brugt til dyrene.

Jeg vil ikke tage flere penge fordi de har en speciel farve eller lignende..
    Og hvis de bliver noget ældre end planlagt, så vil de falde i pris.

Jeg vil egentlig gerne høre jer der tager flere penge for et ældre dyr end et yngre, jeg tænker mest, de fleste folk (inkl. mig selv) vil jo helst have dyret så ungt så muligt så man selv kan træne det og tæmme det, og hvis jeg skulle købe en der er lidt ældre så vil jeg bestemt ikke give lige så meget for den som for en unge!
    Så hvad er grunden til det?

• #7   26. dec 2012 Alle mine hermeliner bliver solgt for 300 kr.
    Prisen er dyr, men dyrene kan både bruges til udstilling, avl, kæl og evt. hop.

• #8   26. dec 2012 Hvad tager I for jeres kaniner/gnavere ? 200-350 kr. Er der forskel på unger, ungdyr, voksne ? Ja, unger bliver solgt for 250-350 kr. Mens voksne som er hoptrænet, startet stævner altid vil koste min. 300, med mindre de ikke har særlig stor potentiale, så ligger de omkring de 200, hvis det ikke er meningen de skal starte mere og sælges til kæl. Er der forskel på familien ? Farve ? Køn ? Familien, ja! Hvis de har en fin familie stiger prisen! Køn, nej! Farve, nej!

Er prisen den samme for en unge og en voksen ? Eller stiger den i pris - Hvorfor/hvorfor ikke ? Det har keg svaret på.

• #9   26. dec 2012 Hvad med dig selv Maria?:) hvad tager du for et dyr?

• #10   26. dec 2012 Her koster en kanin 250 kr, måske stiger prisen på et tidspunkt, men som det ser ud nu så nej.
    Kaninen koster det samme, uanset om den er 8 uger, 6 måneder, 3 år eller what ever.
    Der er intet forskel på farve, race, køn eller potentiale, ej heller på familien
    Der er heller ikke forskel på kæl eller hop.

• #11   26. dec 2012 Hvad tager I for jeres kaniner/gnavere ? 200,- for rene Løvehoveder og Hermeliner, 150,- hvis der skulle komme et blandingskuld :).
    Er der forskel på unger, ungdyr, voksne ? For de rene, nej. Blandingerne ville jeg godt kunne gå ned i pris med.
    Er der forskel på familien ? Farve ? Køn ? Niks.

Prisen stiger ikke, ikke som det ser ud lige nu :).

• #12   26. dec 2012
    Hvad tager I for jeres kaniner/gnavere ? 150-300 kr d:
    Er der forskel på unger, ungdyr, voksne ?Ja det er der d:
    Er der forskel på familien ? Farve ? Køn ? Farve ja, køn og familie næ.

Er prisen den samme for en unge og en voksen ? Eller stiger den i pris - Hvorfor/hvorfor ikke ? Nej det er den ikke. De voksne er "klar til brug" Kan man ligesom sige. Desuden er det fleste voksne avls eller udstillings dyr.

• #13   26. dec 2012 mine hamstere koster som udgangspunktet

Unger og ungdyr:
    - BEW – 150-200,-
    - Dom spot – 100-125,-
    - Agouti – 75,-

Voksne:
    - Agouti – 50,-
    - Dom spot – 50,-
    - Hvid – 100,-

De varierende priser på farverne skyldes, at de hvide og de dom spot som bærer hvid-genet er importdyr fra Holland. Deres unger vil være "unikt" avlsmateriale i det omfang at der er utroligt få af dem herhjemme, og ikke noget som er kendt i Danmark før. BEW er ydermere MEGET sværere at fremavle og det bliver dermed meget sjældent at jeg har nogle til salg. Jeg vurderer som regel kuldet som helhed ift. pris på ungerne - men er der stor forskel på ungerne, så bliver der vurderet individuel pris på dem. er det så det rette hjem til den rette pris er prisen nogle gange til forhanding - f.eks. er det ikke altid det ender med fuld pris til de opdrætter-venner jeg har, hvis der er en lovende unge i et kuld smiley

De voksne sælges til nedsat pris ud fra at de jo netop er voksne og derfor ikke lever helt så længe som ungerne gør det. Jeg "pensionerer" nogle af mine voksne avlsdyr og sælger ud i gode kælehjem - til glæde for både hamster, det nye hjem og til fordel for mit opdræt. (det er faktisk ofte de voksne jeg har ventelister på fra børnefamilier, fordi de er håndtamme og rolige - det er virkelig noget jeg har haft stor "succes" med for alle parter smiley )

• #14   26. dec 2012 Pia:
    Hvad er det BEW er? smiley

• #16   26. dec 2012 Hos mig er det ligsom hos dig Maria smiley 250kr for en unge og det samme for en voksen smiley

• #17   27. dec 2012 Jeg synes nogle tager mange penge for en unge. De sidste kaninunger, dr røg afsted herfra kostede 300 kr.
    Man fik kaninunge, sele og snor efter eget valg, afkomstattest, en lille bog på flere sider med fotos af kaninungen fra få dage gammel til salg samt nogle billéder af forfædrene og en pasningsvejledning på flere sider. Derudover fik køberne også 1½ kg foder med.
    Er det nemt nok at komme af med en kaninunge til 350 kr?

• #20   27. dec 2012 Det er meget forskelligt hvad jeg tager for unger, det kommer meget an på familien smiley
    Somregl ligger de på 200-350 kr.

De voksne hopkaniner bliver givet væk, dem har jeg ikke taget penge for smiley

• #21   27. dec 2012 Jeg avler hollændere og er derfor nødt til at have et stort tillæg for at kunne udvælge 6-10 virkelige topdyr hvert år. Så der sælges ret mange kæledyr.
    Heldigvis er har hollænderen et rigtig godt temperament og har gode kvaliteter inden for kaninhop (indehaveren af den internationalt godkendte verdensrekord i højdehop er en hollænder født hos undertegnede)..
    Prisen for en kælekanin er 225, kr og 400,- til 500 kr. for gode udstillingsdyr. En enkelt har været averteret til salg for 1000,- - den var DM vinder (bedste hollænder på LU) i 2003 og 2004 - den blev ikke solgt, men blev i min stald til sine dages ende.
    Gratis kloklip er indbefattet i slagsprisen.

Jørgenh

• #22   27. dec 2012 Jo, det er rigtigt smiley
    Mimrelunds Tøsen er blevet slået med 0,5 cm. smiley

• #23   27. dec 2012 Nå ja - i prisen for hamsteren ryger der jo så en "startpakke" med alt muligt i smiley

stamtavle
    madpakke
    cd med billeder
    foder og pasningsvejledning
    Info om hele kuldet
    Redemateriale der kan ligges over i det nye bur
    og en en-gangs 10% rabatkode til LUX shoppen

• #24   27. dec 2012 Jo, svenskerne har rekorden nu, men Guiness har ikke godkendt den svenske rekord, da videooptagelsen er for dårlig, og da det ikke er på plant underlag, og da springet er klodset op.
    Ellers er rekorden godkendt både i Sverige og i Danmark

Kommentér på:
Pris på jeres gnavere/kaniner

Annonce