Bygge ny kaninstald {{forumTopicSubject}}
Hej Alle sammen:)
Jeg går lidt og leger med nogle ideer til når vi flytter og jeg skal til at i gang med at bygge kaninstald igen:)
Jeg har selvfølgelig gjort mig nogle erfaringer men der sidder helt sikkert nogen der ude som kan bidrage med nogle rigtig gode ideer:)
På forhånd vil jeg gerne undskylde for mine ever ud i at bruge paint
Men jeg håber i forstår ideen bag
Jeg kender af gode grunde ikke helt de overordnede rammer da vi ikke har købt en ny ejendom endnu... Men...
Den overordnede plan er at der skal være ca. 10 gulv bokse (B: 150 cm x L: 200 cm x H: 90 cm. )
og 6 væg bure (3 x 2 bure markeret med rød på billedet mål: L: 140 x B: 70 x H: 70)
Det hele bliver bygget i lærketræ.
Nærmere beskrivelse følger, kom gerne med ideer eller anden konstruktiv kritik
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Gnavere: 7 Emner: 6 Svar: 31
Bygget i lærketræ, jeg havde tænkt der skulle 2 x "planker" rundt om "kassen" så der bliver et fredet rum i bunden (på billedet er plankerne sandfarvet)
Bunden skal bagerst i boksen strøes op med easy strø piller og halm, det bliver delt med et lille bræt og så får de et lille hus som de både kan sidde i og oven på.
Forrest skal der bare være "bart" gulv som et let at rengøre hver dag, hvor de bliver fodret med piller hø og vand. samt har deres toilet (en plastik bakke).
Håber det giver mening
Glæder mig til at få konstruktiv kritik
sep 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Gnavere: 7 Emner: 6 Svar: 31
Mørk blå skal være træ låger og de lyse blå skal være strådnet låger
Findes der noget godt maling som ikke er giftigt for kaninerne men som også er vandafvisende så tis osv. ikke trænger ind i træet for det døjer jeg lidt med i min nuværende stald
Bygge ny kaninstald