Brug for lidt hjælp {{forumTopicSubject}}
Jeg har to "dilemmaer" som jeg vil høre hvad I ville gøre ved
1. Jeg har haft en henvendelse på et af mine marsvin. Vi aftalte at det skulle hentes tirsdag. Mandag skrev hun at hun ikke kunne tirsdag alligevel. Så aftalte vi torsdag - der meldte hun også fra. Skrev så til hende igår om hun overhoved var interesseret og hvis ja om hun så evt. kunne overfører pengene. Det svarede hun at hun kunne. Efter der har jeg intet hørt. Har skrevet til hende ang bankoplysninger - intet svar. Skrev så igen til morgen om hun har fået min besked - intet svar...
Jeg har en anden som er meget interesseret i det marsvin som hende her har reserveret.
Hvad ville I gøre ? Vente og se om I hørte noget ? Eller ?
2. Jeg har købt nogle marsvin hos en avler. Fået papirer med på dem.
Jeg reserverede to marsvin hos hende men skrev inden afhentning at jeg gerne ville springe fra. Det blev hun meget sur over. Tilbød hende 1/3 af beløbet som hun sagde ja til.
Nu har jeg jo så de her 4 marsvin fra hende som snart skal have unger. De papirer jeg har fået er "hjemmelavede" - altså jeg har ikke en rigtig stamtavle. Har skrevet til hende ang det - men hører intet.
Hvad ville I gøre ? Fair nok at hun er sur, men svare er da det mindste man kan. Eller ?
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 215 Gnavere: 31 Emner: 53 Svar: 1.080
sep 2011
Følger: 9 Følgere: 7 Gnavere: 13 Emner: 7 Svar: 141
Skriv til hende at hvis du ikke hører fra hende inden fx. søndag, sælger du marsvinet til anden side
okt 2011
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 29 Svar: 64
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Så vil de have det, må de betale, ellers sælger jeg bare til den næste, der er interesseret.
2. Nu ved jeg ikke hvilken opdrætter, det er, men jeg ved der er nogle opdrættere i DMK/DMF, som helt og holdent nægter at registrere deres dyr og derfor kun sender hjemmelavede kintraks stamtavler med, når de sælger dem.
maj 2010
(I øvrigt en super regel efter min mening).
Så i tilfælde af, at det er en opdrætter, der har godkendt opdrætternavn i DMF, så kan du jo altid bare hive foreningen med ind over, hvis hun nægter at give dig stamtavler på dyrene
okt 2011
Ved bare ikke hvad jeg skal gøre når hun ikke reagere på mine sms'er.
maj 2010
Og så kan du faktisk, ifølge DMFs regler, forlange at hun skal registrere dyrene i DMF
okt 2011
Suk hvor jeg egentlig ikke gider det her.
Men har nu skrevet til dmf så må vi se
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
maj 2010
Men det var før vedkommende blev DMF opdrætter. Nu er vedkommende blevet DMF opdrætter og er ifølge reglerne for opdrættere på DMFs hjemmeside altså forpligtet til at registrere dyrene hvis du ønsker det.
Så jeg synes du skal kontakte DMFs bestyrelse, så må de få vedkommende til at registrere dyrene.
apr 2010
maj 2010
okt 2011
maj 2010
DMF har i det mindste muligheden for at håndhæve en regel, de skal forestille at have, men det vil de bare ikke.
apr 2010
Problemet kan f.ex. være hvis forældredyrene til dine dyr heller ikke er registreret.. for så bliver det meget svært at 'bevise' at dyrene ifølge dit og dat osse er racedyr.
Det kan desværre ende i at du står tilbage med en meget kedelig 'lærestreg', og så er det jo nok efterfølgende ikke en sælger du selv vil handle hos, eller anbefale til andre, når du på den måde lidt har købt katten i sækken.
Brug for lidt hjælp