1.804 visninger
|
Oprettet:
Selv bygge bur (marsvin) {{forumTopicSubject}}
Ja vi går lidt og overvejer om vi skal have et par marsvin.
Men i stedet for at købe et bur, ville jeg gerne prøve at lave et selv.
Men hvad ville i forslå når man bygger selv?
Hvad har i andre gjord som byggede selv?
Hvor stort ville i bygge til 2 marsvin?
Har lidt en ide, men synes det er lidt svært da det samtidig skal være katte sikret.
jan 2011
Følger: 52 Følgere: 47 Gnavere: 2 Emner: 74 Svar: 802
Mvh Pauline:-)
jun 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Gnavere: 8 Emner: 9 Svar: 70
Synes vi har pladsen, dog ikke til et 2 meter langt bur i stuen.
Have tænkt på at bygget et bur i størrelse 120-130x60-70 cm, men ved ikke om det er godt nok. Skal så hænge på væggen så det kommer op i en god højde.
Ja det var måske en ide, har kun kigget gamle tråde igennem og der kan man ikke se de fleste link/billeder folk har lagt ind.
Pauline
Nej bygger ikke et helt skabsbur, de skabsbure jeg har set er kun sådan nogle kæmpe nogle og det skal vi slet ikke bruge til 2 marsvin. Ellers er jeg ikke sikker på hvad du mener
Havde tænkt på bygge en firkantet kasse, hvor 2 af siderne er af plexiglas og resten i træ. Højde på buret ved jeg ikke helt heller. Men tænker 35-40 cm ved plexiglasset også lidt højere ved de andre sidder.
Muligvis en form for låg af plexiglas, med en masse luft huller, eller noget i den dur, vil ikke risikere kattene får fat på dem.
jun 2012
Min ide er at lave noget lidt lige som skabsbure, men i stedet for at have 2 bure, så lave en trappe ned, så de har 2 bure at benytte.
Giver det mening?
Så bliver det 1 m langt og 60 cm højt ved ikke hvor dybt i nu, for hvert bur, altså har de 2 bure a 100x60. Ville det være ok?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
Husk at tage højde for de praktiske detaljer.. som at sikre træværk imod 'våde pletter' - og husk endelig at have i baghovedet at det skal være nemt at kunne række rundt, når der f.ex. skal muges.
jun 2012
Havde ikke tænkt på det sidste, så tak for det Tror jeg tegner lidt videre i morgen. Skal nemlig til foredrag lige om lidt.
Har du andre gode råd?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 18 Emner: 22 Svar: 2.752
jun 2012
jun 2010
Følger: 56 Følgere: 52 Gnavere: 4 Emner: 26 Svar: 109
Det her er hvad jeg ville gøre hvis det var mig, så håber du kan bruge det
Selv bygge bur (marsvin)