{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.804 visninger | Oprettet:

Selv bygge bur (marsvin) {{forumTopicSubject}}

Ja vi går lidt og overvejer om vi skal have et par marsvin.
Men i stedet for at købe et bur, ville jeg gerne prøve at lave et selv.

Men hvad ville i forslå når man bygger selv?
Hvad har i andre gjord som byggede selv?
Hvor stort ville i bygge til 2 marsvin?

Har lidt en ide, men synes det er lidt svært da det samtidig skal være katte sikret.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Showersystem 3.000 kr.
  • Rengøring af ventilationsrøret og installation af en ny ventilator, kun 1 stk. (jeg kan købe ventilator, med din anbefaling) 350 kr.
  • Opsætning af 5 lamper 1.320 kr.
  • Need to move ikea wardrobe to new apartment around 200 meters away. 800 kr.
  • Fjerne tapet 2 vægge 1.000 kr.
  • Beskæring af æbletræ 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selv bygge bur (marsvin)
  • #2   6. dec 2012 Gå ud fra det er skabsbure du snakker om. Nu har jeg ikke selv prøvet det, undersøgte dog lidt om det, da jeg overvejede det dengang jeg havde marsvin. Bare husk på og lave det en fær størrelse! Jeg har set mange bure(med 2-3 marsvin) som er ligeså store som min hamsters bur. Så prøv og give dem meget plads;-)
    Mvh Pauline:-)

• #3   6. dec 2012 • Team Potedask •
    Synes vi har pladsen, dog ikke til et 2 meter langt bur i stuen.
    Have tænkt på at bygget et bur i størrelse 120-130x60-70 cm, men ved ikke om det er godt nok. Skal så hænge på væggen så det kommer op i en god højde.

Ja det var måske en ide, har kun kigget gamle tråde igennem og der kan man ikke se de fleste link/billeder folk har lagt ind.

Pauline
    Nej bygger ikke et helt skabsbur, de skabsbure jeg har set er kun sådan nogle kæmpe nogle og det skal vi slet ikke bruge til 2 marsvin. Ellers er jeg ikke sikker på hvad du mener smiley
    Havde tænkt på bygge en firkantet kasse, hvor 2 af siderne er af plexiglas og resten i træ. Højde på buret ved jeg ikke helt heller. Men tænker 35-40 cm ved plexiglasset også lidt højere ved de andre sidder.

Muligvis en form for låg af plexiglas, med en masse luft huller, eller noget i den dur, vil ikke risikere kattene får fat på dem.

• #4   6. dec 2012 Har nu siddet og tegnet lidt og har fået en ide.

Min ide er at lave noget lidt lige som skabsbure, men i stedet for at have 2 bure, så lave en trappe ned, så de har 2 bure at benytte.
    Giver det mening?

Så bliver det 1 m langt og 60 cm højt ved ikke hvor dybt i nu, for hvert bur, altså har de 2 bure a 100x60. Ville det være ok?

• #5   6. dec 2012 det giver fint mening.

Husk at tage højde for de praktiske detaljer.. som at sikre træværk imod 'våde pletter' - og husk endelig at have i baghovedet at det skal være nemt at kunne række rundt, når der f.ex. skal muges.

• #6   6. dec 2012 Havde tænkt mig at male det med vådrums maling, det har jeg læst mig til skulle være godt også fuge samlingerne.

Havde ikke tænkt på det sidste, så tak for det smiley Tror jeg tegner lidt videre i morgen. Skal nemlig til foredrag lige om lidt.

Har du andre gode råd?

• #7   6. dec 2012 hehe ikke lige just - er ikke så handy selv, da mine led ikke samarbejder, så jeg har pax-skabe.

• #8   6. dec 2012 Tror heller ikke jeg selv kan, tegner det bare og aflevere det ved min kammerat som er tømre smiley

• #9   7. jan 2013 Jeg har selv lavet mine bure til mine kaniner. Du kan starte med at lave et ''skelet'' af træpæle og sætte plexiglas på den ene side og hegn på de andre. Så kan du lidt nemmere have en drikkedunk hængende. Lige med marsvin (hvis de er indenfor) behøver du ikke et tag bare vægene er højere end 30-40 cm.

Det her er hvad jeg ville gøre hvis det var mig, så håber du kan bruge det smiley

Kommentér på:
Selv bygge bur (marsvin)

Annonce