kaniner og marsvin der bortgives... {{forumTopicSubject}}
Hej
hvis man f.eks søger på DBA så kommer der masser af kaniner der bortgives og marsvin der bortgives, jeg vil da meget gerne have en kanin som nogen giver væk, for så er jeg sikker på den ikke bare kommer til at sidde i det bur dagen lang.
men der er bare så mange kaninunger og masser af kaniner, men man bliver jo ved med at avle ?!;)
jeg har da "fået" 2 hanner fra et sted hvor de IKKE blev passet !
(skulle betale 500 for et stort trixie bur)
de er bare så fantastiske nu
der hvor de kom fra "levede" de sådan:
ingen vand den dag min far var ude og hente dem, bare ca½ cm brun ad i bunden af drikke flasken, madet var bare åbnet for og smidt ind i bunden af buret, det første den ene gjorde var at bide min far i fingeren!
have ogå fået at vide det var en han og en hun, men Nej !
da vi fik dem hjem slåsede de sådan at min mor ikke turde at skille dem ad, men jeg var egentlig "ligeglad" de skulle bare skilles ad ( hvis i forstår, ikke ligeglad med dem men viste hvad jeg gjorde ?!! )
jeg syntes bare at der er nok på markedet, masser af dyr der bortgives, tænker bare hvad der sker med dem ?!
håber i vil læse min "roman "
- undskyld det blev så langt !:D
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Gnavere: 16 Emner: 81 Svar: 821
Jeg er godt med på at ikke alle deler mit synspunkt, og jeg understreger derfor at dette er min mening og fulde overbevisning. Jeg har selv få gange givet dyr væk gratis, men kun til familie, og venner, som jeg har kendt personligt og dermed kunne stå inde for. Ville aldrig give et dyr væk gratis til mennesker jeg ikke kender.
jul 2010
Følger: 1 Følgere: 102 Gnavere: 24 Emner: 19 Svar: 3.102
Så prisen er langt fra alt afgørende om folk passer dyrene eller ej.
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Gnavere: 9 Emner: 15 Svar: 115
jeg ville ønske at jeg kunne hjælpe flere !:D
synes bare at det er utroligt at man bliver ved med at avle ?
jeg ville ønske at det blev mere normalt, altså at der ikke var så mange uønskede !
apr 2010
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 14 Gnavere: 9 Emner: 15 Svar: 115
Sortfod: Nej, selvfølgelig kan man aldrig helgardere sig, men som sagt tror jeg stadig på at folk overvejer et køb en ekstra gang hvis de skal betale 600 kroner for dyret end hvis de får det smidt i nakken gratis, og jeg holder derfor fast i min holdning omkring at jeg ikke kan se en mening i at give dyr væk gratis.
men jeg håber at det bliver sådan at der ikke er så mange kaniner at så mange bare bliver givet væk !
apr 2010
apr 2010
Følger: 7 Følgere: 5 Gnavere: 3 Emner: 4 Svar: 300
Ellers skal man holde sig helt fra at parre...
Jeg fatter virkelig ikke, at folk/forældre ikke kan regne ud, at ikke alle og enhver liiige sidder og mangler en kanin....
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
Nogen gange overvejer man nærmest, om der skulle indføres et krav om en speciel tilladelse før man kan få lov til at avle. Et eller andet der skal bevise, at det man laver er seriøst.
apr 2010
Derudover så tænker jeg altid på om de mennesker som kun vil have dyrene hvis de er gratis, så også bare lader stå til i tilfælde af at dyret får brug for dyrlægehjælp, for de kan jo altid få en ny gratis. Jeg siger selvfølgelig ikke at alle er sådan, men jeg siger bare at nogle er, og det synes jeg man bør tænke på når man vælger at give sine dyr væk.
Hvis folk virkelig ønsker sig et kæledyr, så burde de altså også i min verden være villige til at betale for det.
apr 2010
feb 2011
Følger: 36 Følgere: 48 Gnavere: 4 Emner: 2 Svar: 810
kaniner og marsvin der bortgives...