{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.407 visninger | Oprettet:

kaniner og marsvin der bortgives... {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

hvis man f.eks søger på DBA så kommer der masser af kaniner der bortgives og marsvin der bortgives, jeg vil da meget gerne have en kanin som nogen giver væk, for så er jeg sikker på den ikke bare kommer til at sidde i det bur dagen lang.
men der er bare så mange kaninunger og masser af kaniner, men man bliver jo ved med at avle ?!;)
jeg har da "fået" 2 hanner fra et sted hvor de IKKE blev passet !
(skulle betale 500 for et stort trixie bur)
de er bare så fantastiske nu smiley
der hvor de kom fra "levede" de sådan:

ingen vand den dag min far var ude og hente dem, bare ca½ cm brun ad i bunden af drikke flasken, madet var bare åbnet for og smidt ind i bunden af buret, det første den ene gjorde var at bide min far i fingeren!
have ogå fået at vide det var en han og en hun, men Nej !

da vi fik dem hjem slåsede de sådan at min mor ikke turde at skille dem ad, men jeg var egentlig "ligeglad" de skulle bare skilles ad ( hvis i forstår, ikke ligeglad med dem men viste hvad jeg gjorde ?!! )

jeg syntes bare at der er nok på markedet, masser af dyr der bortgives, tænker bare hvad der sker med dem ?! smiley

håber i vil læse min "roman "
- undskyld det blev så langt !:D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kaniner og marsvin der bortgives...
  • #1   16. nov 2012 ja der er rigtig mange kaniner der gives væk, også en af grundene til at mig og et par stykker flere herinde modtager uønskede kaniner og gør en ende på deres liv (hos mig får de dog en enkelt chance for at finde et nyt hjem) men det er så grunden til at jeg tager penge for formidlings kaniner for så hjælper det de andre kaniner jeg får ind smiley

• #2   16. nov 2012 Dette er et evigt omdiskuteret emne, og lige meget hvor mange gange det tages op, ændre det desværre ikke på sagens kerne. Jeg tager selv dyr ind, som står i akutte situationer, eller som jeg kan se ikke bliver passet efter ''reglerne''. Det er flere gange endt ud i STORE dyrlægeregninger, og ikke mindst en masse hårdt arbejde at få dem på ret køl igen. Der er rigtig mange dyr der bortgives ja, og til hvilken skæbne? Jeg er af den holdning at ingen dyr bør bortgives - det er levende dyr vi snakker om, og jeg tror på at ved at give dyrene væk gratis, så øger man risikoen for at de mennesker som overtager dyret gør det som et impuls''køb'' og at de ikke har sat sig ind i dyret inden anskaffelse, og at dyret bliver kastebold eller værre endnu ikke bliver passet som det kræver, fordi dem der har anskaffet sig det ikke ved bedre, og ikke gider bruge tiden på at sætte sig ind i det.

Jeg er godt med på at ikke alle deler mit synspunkt, og jeg understreger derfor at dette er min mening og fulde overbevisning. Jeg har selv få gange givet dyr væk gratis, men kun til familie, og venner, som jeg har kendt personligt og dermed kunne stå inde for. Ville aldrig give et dyr væk gratis til mennesker jeg ikke kender.

• #3   16. nov 2012 Prisen afhænger langt fra om folk passer dyrene eller ej. Jeg har solgt dyr til 600 kr. og alligevel ender de som kastebold eller bliver ikke passet.

Så prisen er langt fra alt afgørende om folk passer dyrene eller ej.

• #4   16. nov 2012 ildermor: det ville jeg også rigtig gerne, men må bare ikke smiley

jeg ville ønske at jeg kunne hjælpe flere !:D
    synes bare at det er utroligt at man bliver ved med at avle ?
    jeg ville ønske at det blev mere normalt, altså at der ikke var så mange uønskede !

• #5   16. nov 2012 Sortfod: Nej, selvfølgelig kan man aldrig helgardere sig, men som sagt tror jeg stadig på at folk overvejer et køb en ekstra gang hvis de skal betale 600 kroner for dyret end hvis de får det smidt i nakken gratis, og jeg holder derfor fast i min holdning omkring at jeg ikke kan se en mening i at give dyr væk gratis.

• #6   16. nov 2012 jeg giver jer også helt ret i det som RR skriver:

Sortfod: Nej, selvfølgelig kan man aldrig helgardere sig, men som sagt tror jeg stadig på at folk overvejer et køb en ekstra gang hvis de skal betale 600 kroner for dyret end hvis de får det smidt i nakken gratis, og jeg holder derfor fast i min holdning omkring at jeg ikke kan se en mening i at give dyr væk gratis.

men jeg håber at det bliver sådan at der ikke er så mange kaniner at så mange bare bliver givet væk ! smiley

• #7   16. nov 2012 Hvis det skal blive sådan, så kræver det at alle de useriøse småpiger (og useriøse voksne også for den sags skyld), som bare smider dyr sammen med hovedet under armen stopper deres hovedløse avl, og lader opdrætterarbejdet op til de seriøse opdrættere, som selv har plads til at beholde de dyr de ikke kan få solgt, og dermed ikke har travlt med at smide dem efter den første og den bedste person der kommer forbi. I min verden sørger en seriøs opdrætter ALTID for at have plads til evt. usolgte afkom inden man sætter dyrene sammen. Det var der mange herinde der kunne lærer noget af.

• #8   16. nov 2012 Overvejer man at avle, SKAL man have plads til hver og en af ungerne INDEN man parrer....
    Ellers skal man holde sig helt fra at parre...

Jeg fatter virkelig ikke, at folk/forældre ikke kan regne ud, at ikke alle og enhver liiige sidder og mangler en kanin....

• #9   16. nov 2012 Helt enig med RR. Så længe der er så mange, der avler med hovedet under armen og bare sætter dyr sammen, fordi de synes det kunne være sjovt at få unger, så vil der altid være rigtig mange dyr til foræringspriser.

Nogen gange overvejer man nærmest, om der skulle indføres et krav om en speciel tilladelse før man kan få lov til at avle. Et eller andet der skal bevise, at det man laver er seriøst.

• #11   16. nov 2012 Rexi: Nu ved jeg jo så fra det andet indlæg du har lavet at de unger du står med nu er et ups-kuld (hvilket der efter min mening også efterhånden er betænkeligt mange af herinde), så sådan er det jo, men jeg fatter ikke du giver dem væk gratis. Når man giver dyrene væk gratis er man med til at nedsætte værdien for den pågældende art, og derudover så ændre det at du vil forsøge at finde et godt hjem til dem, ikke på at dem der kontakter dig med hensyn til at ville have dem, ikke nødvendigvis har overvejet de forskellige aspekter med hensyn til at få kanin, men bare har set muligheden for at få et gratis kæledyr.

Derudover så tænker jeg altid på om de mennesker som kun vil have dyrene hvis de er gratis, så også bare lader stå til i tilfælde af at dyret får brug for dyrlægehjælp, for de kan jo altid få en ny gratis. Jeg siger selvfølgelig ikke at alle er sådan, men jeg siger bare at nogle er, og det synes jeg man bør tænke på når man vælger at give sine dyr væk.

Hvis folk virkelig ønsker sig et kæledyr, så burde de altså også i min verden være villige til at betale for det.

• #14   16. nov 2012 Rexi: Det er meget muligt at der er nogen der bliver fornærmet over at de koster for meget, men det synes jeg da stadig er 10 gange bedre, for de mennesker vil garenteret heller ikke betale de udgifter der kan komme senere hen i form af dyrlæge og lign.. Som sagt er dette bare min holdning til tingene, men jeg holder fast i at ingen dyr ifølge min mening bør gives væk, og jeg forstår ikke at nogen gør det og kommer heller aldrig til det. For som sagt er det ifølge min mening med til at skabe ''køb og smid væk'' problematikken som desværre er en realitet.

• #15   16. nov 2012 Kaniner er et af de mest populære kæledyr, og alligevel lider så mange kaniner en krank skæben. Det er sørgeligt, men jeg er efter at have haft kanin i 19½ år, er jeg kommet til den overbevisning, at jeg ikke kan redde hele landets kaninbestand. Derfor sørger jeg for at købe mine kaniner fra en god DK-avler, der har sunde kaniner, og sælger jeg selv unger, tager jeg dem gerne tilbage til videreformidling, hvis folk bliver trætte af dem. Men jeg orker ikke tage mig af andre folks mere eller mindre ødelagte kaniner.

Kommentér på:
kaniner og marsvin der bortgives...

Annonce