{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.609 visninger | Oprettet:

Slankekur til mit hamster! hjælp. {{forumTopicSubject}}

Hej! Mit dværghamster Kolle er simpelthen blevet så tyk... Han har fået et hjul ned i buret og maden bliver strøet rundt i buret og han får ikke frugt, grønt eller andre snacks. Engang imellem gulerødder. Men han tager mere og mere på selvom han efter noget tid ikke har haft hjulet..

Hvad gør jeg? Han er så tyk at han har mistet lidt pels på maven. Stakkels lille kræ.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slankekur til mit hamster! hjælp.
  • #1   12. nov 2012 Måske har han forstoppelse? Prøv at vedhæfte et billede?

• #2   12. nov 2012 Kan du bruge et hvor han ligger på siden og sover? Fordi lige nu ligger han og sover i nogle rør og det er umuligt at få ham ud derfra (:

profilbillede
  • #3   12. nov 2012 Altså han har ingen problemer med afføring. det er hverken for lidt eller for meget eller tyndt (:

• #4   12. nov 2012 Hvor meget vejer han og hvor gammel er han? smiley

• #5   12. nov 2012 Synes umiddelbart det er svært at se. Jeg er heller ikke ekspert på dværghamster-området. Men jeg vil råde dig til, at tage til dyrlægen hvis problemet fortsætter.

• #6   12. nov 2012 Han er 6 mdr ca. og vejer 75g smiley og han er et satin hamster. det er vidst under dværg racen?

• #7   12. nov 2012 Jeg har ikke sååå meget forstand på dværghamstere, men jeg vil sige at han lyder som en stor en smiley
    Hvilket foder får han?

• #8   12. nov 2012 Mini hamster nature

• #9   13. nov 2012 Prøv at skifte foder og se om det hjælper. Jeg har brugt både Hamster Crispy og Hamster Complete, og jeg er selv enormt glad for Hamster Complete.
    Så prøv at se om foderskift kan gøre det - det kan være der er mange fedende ting i det foder du har nu. Desværre har jeg ikke så meget styr på lige præcis dét foder smiley

• #11   13. nov 2012 Det er også det jeg tænker smiley
    Men de to er nok nogle af de bedste ting jeg har prøvet, så hvis den ene ikke virker, vil jeg bestemt foreslå en anden smiley

• #13   13. nov 2012 Jeg må indrømme jeg har brugt meeeeeget mere Hamster Complete (ensformet) end Hamster Crispy. Tror faktisk kun jeg har købt én pose af det smiley
    Men jeg kender andre opdrættere som bruger det uden problemer, så derfor har jeg selv prøvet det og anbefalet det smiley Håber dog foderskift (helst til Hamster Complete) kan hjælpe smiley

• #15   13. nov 2012 SYntes det er lidt svært at vurdere ud fra dine billeder, for på de billeder man kan se kroppen er kinderne fyldt med foder

• #16   13. nov 2012 hamster complete er et ganske fint foder smiley

men 75g for en dværghamster - her hybrid - er voldsomt.
    MEN det er en af de kendte problematikker med hybriderne smiley At de simpelthen bliver store og tykke pga. de genetisk ikke hænger ordentligt sammen.
    75g tung - så ER han tyk og stor og du skal klart holde øje med udviklingen og især om han pludselig får tegn på diabetes (lugter meget, drikker og urinerer meget osv.), for det er en af de risici der er, ved at de bliver så tykke smiley
    hold ham på en god basis kost - det gør du jo så allerede med hamster complete og giv ham ikke godbidder med sukker eller honning i (og det er altså fra drops til gnaverstænger til meget tørret frugt og frisk frugt med højt sukkerindhold).
    tørrede æbleskiver anses af mange englændere for at være noget af det eneste "sikre" godbid at give. en enkelt jordnød med skal (så han skal arbejde lidt for den) kan også være ok godbid nu og da. men det er godbidder! det er ikke hverken grundfoder eller tilskud til en lille tyk hamster smiley

• #17   13. nov 2012 Mange tak for jeres svar. Altså den jeg har nu skulle vidst være rimelig sund. Og der er hun meget enkelte solsikkekerner i. Han har ikke fået godbidder i lang tid. Det er sjældent jeg ser ham drikke. Men jeg han se at han får drukket lidt, på vandflasken. Han ligger jo og sover hele dagen næsten og så bliver han lidt aktiv om natten.
    Jeg har ikke nogle løbegård til ham. Men jeg tog ham med ud på badeværelset igår og der fik han da også gang i futterne smiley

Hvor han man købe det der hamster complete?
    Ja og han er så tyk at lige da han havde fået sit hjul igen, der væltede det ene ben ud af hjulet fordi han ikke kunne styre det smiley Tykke hammmer-lammer smiley

• #18   13. nov 2012 Nå ja og forresten så er det en Satin og ikke hybrid. På google billederne ser satin hamsteren lidt større ud i bygningen end en hybrid (:

• #20   13. nov 2012 når jeg siger hybrid, så er det fordi han er en blanding mellem campbells og vinterhvid dværghamster.

at han er satin er blot en pelstype - det er ikke en bestemt type hamster. smiley
    det har intet med hans størrelse at gøre smiley

jeg går ud fra han er købt af "privat" eller ved dyrehandel, netop ud fra mængden af viden om hans art smiley og derfra kan man være 99,9% sikker på at dværghamstere er hybrider - eller "artsblanding" om man vil smiley For det er det de er - blanding mellem vinterhvid og campbells dværghamster.

• #22   13. nov 2012 Nå okay, jamen man bliver jo klogere hver dag smiley
    Jeg har været ude og købe Hamster Complete foder idag. Jeg har drysset lidt rundt i buret for at se om han spiser lidt af det.

Jeg giver ham ikke noget udover hans foder. Jeg kører pt på Mini Hamster Nature. Der er lidt kerner i. Men ikke det store, jeg har prøvet at pille de enkelte solsikkekerner der er i fra.
    Og nu har jeg så også købt det der Complete.

I stedet for at putte ham i sådan en hamsterkugle (hvor han alligevel løber under sofaen og sover), Så har jeg så fået den idé at tage ham med ud på badeværelset hvor han ikke kan gemme sig nogle besværlige eller farlige steder. Idag løb han rundt i 15-20 min. Han blev helt træt smiley Så jeg håber lidt det kan motionere ham da han tonsede rundt og hyggede sig smiley

• #23   13. nov 2012 det lyder som om du gør det helt rette for den lille fis smiley

• #24   14. nov 2012 Jep, han virker ihvertfald glad. Han kommer selv hen til os og vil kravle på os. For en måned siden bed han efter os, når vi satte fingeren ned. Så han er blevet rigtig sød!

Jeg gør alt for at han har det godt.
    100000000000 tak for jeres svar og hjælp! Jeg håber han kan få smidt sine efterårsdeller smiley

• #26   14. nov 2012 der er nok en risiko for at han aldrig bliver rigtigt "nomalvægt". Det er desværre en af de ting hybrider er disponeret for - overvægt. og ofte kan man reducere det, men sjældent komme helt af med.

Kommentér på:
Slankekur til mit hamster! hjælp.

Annonce