{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
878 visninger | Oprettet:

lære en kanin at springe {{forumTopicSubject}}

heii allesammen
jeg vil først sige I LOVE GNAVER GALLERI
men det jeg vil spørger om jeg har en kanin der hedder malthe og jeg kunne vil godt tænke mig at lære ham at springe men vær gang jeg prøver gider han ikke eller noget andet.
så pleass hvis i har et godt råd så sig frem.
mine veninder siger at man skal mini sparke den i munsen men det lyder forkert så jeg vil spørger jer!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lære en kanin at springe
  • #1   12. nov 2012 Først og fremmest er det langt fra alle kaniner der kan lide og gider og springe!
    Og nej du skal starte med at seletræne din kanin det kan godt tage 1-2 uger før den har lært det den skal lære.
    Så kan du begynde med meget små minispring at træne ham hvis han ikke hopper kan du prikke/kilde ham lidt på bagparten smiley

Held og lykke.
    Ps. det ville nok være mest fornuftigt at prøve de første gange uden dine veninder men dig og din kanin smiley

• #2   12. nov 2012 Minisparke?..Har dine veninder nogen erfaring med kaniner?

• #3   12. nov 2012 For alt i verden ikke sparke den. Det er direkte dyreplageri - også selvom det måske ikke er hårdt. Og det er korrekt at ikke alle kaniner kan lære det så tving den endelig ikke til det. Seletræning (søg i forum) er vejen frem til at starte med. Find evt en forening under Danmarks Kaninavlerforening som tilbyder hoptræning. Der er en oversigt på www.hopudvalget.dk

• #4   12. nov 2012 Minisparke? Øh hø der må jeg vidst slå mig enig med Katrine. At træne hop med sin kanin er noget man gør for samværets skyld, ligesom man træner tricks og agility med sin hund for samværets skyld og fordi det er hyggeligt :-). (Håber da ikke der er en anden grund)

• #5   13. nov 2012 jamen jeg siger det bare det med mini sparke, og den ene har kanin. men som i siger er det dyre plageri jeg kunne heller ikke drømme om at gøre det mod malthe

• #6   13. nov 2012 Bare fordi en person har et dyr er det ikke ensbetydene med at man altid skal stole blindt på, hvad personen siger. Folk behandler dyr forskelligt, nogle mere eller mindre etisk korrekt. At tvinge en kanin til at hoppe ved at "minisparke" er altså slet ikke sødt!! Og så gør det ikke nogen forskel om personen har kanin eller ej.
    Det kunne være du skulle hive fat i dine veninder og fortælle dem at sådan noget gør man altså ikke imod andre levende væsner.
    Ellers håber jeg, at du og din kanin kommer til at tilbringe meget kvalitetstid ved at træne hop eller hvad i nu finder på smiley

Kommentér på:
lære en kanin at springe

Annonce