{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.266 visninger | Oprettet:

Kaninadfærd? Er det normalt at han.... {{forumTopicSubject}}

Hej med jer alle, jeg har lige et spørgsmål angående kaniners adfærd... smiley

Jeg har den søseste kanin, som aldrig kunne finde på at gøre nogen fortræd, og det har han heller alrig gjort.. han er sød og blid når han er udenor sit bur, og det er han for så vidt også inde i sit bur.......... Der er bare lige det at hvis jeg stikker hånden ned i buret så farer han hen mod min hånd på en lidt truende måde, han knurer ikke eller noget, men det virker bare ikke rigtigt. Jeg tager selvfølgelig min hånd til mig så jeg ved derfor ikke om han kunne finde på at gøre noget.

Det er specielt slemt hvis han skal til at have mad så har han slet ikke tålmodighed og gør det der på en truende måde.

Det skal lige siges at man sagtens kan ae og nusse ham i buret. Situationen opstår kun hvis jeg laver noget i den anden ende af buret hvor han ikke er. Eller laver noget andet i buret andet end at nusse ham.

Er dette noget jeg kan opdrage ham til at lade være med? og hvordan? Er det normal adfærd for kaniner i deres bur da det jo er deres "hus" ??

Håber der er nogen der kan hjælpe, da det er lidt irriterende at skulle tage ham ud af buret bare jeg skal lave det mindste derinde..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kaninadfærd? Er det normalt at han....
  • #1   29. maj 2010 Måske er den svagtseende... Dårlige øjne.
    Adfærden er vel en måde at vise at han bliver bange,hvis han ikke ved man vil noget i hans bur. Prøv at nusse ham før du går i gang i den anden ende af buret,og håb på at det kan hjælpe.

• #2   29. maj 2010 Det virker ikek som om at han er svagtseende. For når han er udenfor så kryber han sammen der der flyver en stor fugl langt oppe i himlen, så tror ikek det er det der er problemet.. Og vi har en kat også og når katten kommer så har min kanin spottet ham lang tid før mig..

• #3   29. maj 2010 Jeg tror måske, det er fordi buret er HANS territorie. Jeg har hørt noget om, at jo større deres bur er, så bliver de mere beskyttende over for deres territorie, Så jeg tror da, det er ganske normalt. Især ved hanner.

• #4   29. maj 2010 min hun kanin gør det samme bare meget værre og havde en engang der også gjorde det men hun bed. det er noget med teretoriet. ved mebse må jeg ikke rørre noget, men må godt kæle hende hvis jeg advare hende. og når jeg skal ordne noget mens hun er i buret ligger jeg bare en hånd på hende i tilfælde hun sku agribe, men det gør hun ikke når min hånd er på hende.

• #5   30. maj 2010 Okay, ja jeg tænkte nok at det var noget teritorialt..

Kommentér på:
Kaninadfærd? Er det normalt at han....

Annonce