{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Mad til min hermelin {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har lige fået verdens sødeste hermelin pige på ca. 3 måneder.
Dejligt stort bur (1m x 50cm), så hun har egentlig god plads.
Men jeg er lidt i tvivl om hvad man skal give den her i starten ?
Jeg har kaninpiller, hø og alt det der. Men hvor meget for sådan en hermelin ? Jeg har læst et sted at det ca. er 20-25g om dagen. Men i mine øjne virker det lidt lidt. Og må man supplere med gulerødder og sådan noget alle her som "lille", eller skal man vente lidt ?
Ja, jeg er lidt i tvivl om mængden af med, og hvornår. For man kan jo give den alt på en gang, men hvis den så går helt mad amok, skal den så slet ikke have noget senere, eller skal man dele det op i løbet af dagen.

Ja, kort sagt. Jeg er lidt i tvivl. Og synes der står SÅ meget forskelligt på nettet. Så er der nogen der har en god tommelfingerregel eller noget i den stil ? smiley

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mad til min hermelin
  • #1   27. okt 2012 Mine får:
    DÆkket bunden med piller.
    tre skiver æbler.
    En gulerød.
    Lidt salat.
    Og evt. græs og græne :).

I alle aldre.

• #2   27. okt 2012 Mine hermeliner får ½ dl. piller, alt det hø de kan æde, gulerødder i ny og næ.. og masse ukrudt om sommeren.. vil fraråde at man fodre med salat, da det indeholder alt formeget vand og giver nemt dårlig mave..

• #3   27. okt 2012 Altid husk på at Hø og grønt skal være kaninens "hovede" måltider.. smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.125
    #4   27. okt 2012 Pillerne er et tilskud. Hø, halm og grønt er hovedfoderet - det vigtigste for kaninen. Pillerne er blot for at sikre sig at de får nok vitaminer og mineraler.

Mine to "dværgkaniner" (vejer ca. 2 kg hver) får 1 dl Møllernes (kaninpiller) og 1 dl fra Grünhoppers. Derudover får de minimum 2 rodfrugter og/eller en peberfrugt dagligt. Sommetider får de også persille, græs, mælkebøtter og blade.
    ( http://www.gruenhopper-kaninchenfutter.de/ Jeg fodre med Purgrün og Adult.)

• #5   27. okt 2012 Mine hermelinere har også altid fået ½ dl. piller.....og diverse ved siden af smiley

• #6   27. okt 2012 Mine hermeliner får kun ganske lidt - nok hvad der svarer til 1/4 dl. piller. De får alt det hø, de kan spise, og så får de enten tørt brød, gulerødder, æbler eller grønt udefra.

• #7   27. okt 2012 Vores hermelinder får som ungdyr mellem 1/2 og 3/4 dl kaninfoder. Derudover får de masser af hø og halm. Lidt grønt efter hvad der er for årstiden.
    Vi foder engang om dagen, og der må gerne være spist op af pillerne et par timer efter. Så har de hø og halm til resten af døgnet.

• #8   28. okt 2012 Tak for de gode råd smiley
    Det lyder rimelig meget som det den også gør nu.

Men har lige et lille spørgsmål til.
    Hvor meget drikker de ? Eller er det meget forskelligt.
    For den drikkeflaske vi har, der kommer jo ikke så meget ud af gangen, så er lidt i tvivl om det stadig er fint nok det den drikker eller ej. Skal sådan flaske tømmes hver dag, eller drikkes der måske kun halvdelen ?
    Tror den flaske er ca. 250 ml.

Og hvad med grene ? Har fået en masse æble/pære grene som den spiser så fint så fint, men er det noget den må få hver dag, eller nogle gange om ugen ?

Igen, mange tak for svarende smiley

• #9   28. okt 2012 Da jeg fik min hermelin (10 uger) delte jeg det anbefalede mad op så den fik 3 gange om dagen, og skar ned til 2 gange om dagen, da den blev 3 måneder ^^,
    Men mine får hø og grønt, også supplerer jeg med kaninpiller.

• #10   28. okt 2012 Det er meget forskelligt hvad kaniner drikker.
    Lige fra næsten ingeting til 1/2 l her hos os.
    Og giv du hende bare alle de grene du har lyst til.

Kommentér på:
Mad til min hermelin

Annonce