{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.278 visninger | Oprettet:

Henriette R
Henriette R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Hjælp til kanin {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg er ny herinde og har oprettet mig da vi overtager en kanin fra min mands chef. Deres datter gider ikke længere passe den og jeg vil så gerne ha en kanin mig og min datter kan hygge os med sammen. Vi får både bur og løbegård med til den. Men så vil jeg også gerne være 100 på at der ikke er noget vi mangler og hvad der vil være bedst til den.

Jeg ved de skal ha hø/halm og grønt, men hvilket kaninfoder er det bedste i jeres øjne og hvis de gør en forskel står den udenfor. Bør jeg fortsætte med det foder som dem der har den nu eller kan jeg godt starte på noget nyt.

Er der andet i vil anbefalde jeg fik skaffet inden den kommer i løbet af denne uge?
Jeg vil nemlig gerne at det er det bedste af det bedste for den når den kommer herhjem. Den skal ha det ligeså godt som mine 2 katte.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til kanin
  • #2   23. okt 2012 I land og fritid kan du købe 15 kg fiberkanin for 95 kr, og i de fleste foderstof kan du få mølleres kaninpiller til 75kr for 15 kg. Lad være at købe det med alt muligt gøjl i, fra Brugsen, det er spild sf penge , piller er tilskuds foder. En lille kanin skal kun have omkring 30 g, resten af dens mad skal den have via hø og grønt i plukker ude. Og så er det en rigtig god ide at den få lov at komme i løbegården et par timer min om dagen. Om vinteren, kan den stå under et halv tag, eller man kan lægge plastik over, kaniner tåler kulde rigtig fint, men sol har de det svært ved, så om sommeren skal der være skygge den kan komme i. Og så masser af frisk vand.
    Tillykke med den

• #3   23. okt 2012 Som tilføjelse, så kan den altså også sagtens stå inde hvilket kan give lidt mere glæde af den måske.

Mht bur så vær obs på hvilket et I får, om det er stort nok - også i højden! smiley Har set mange fancy udendørsbure solgt som værende kaninbure men som jeg ikke engang vil byde mine marsvin at gå i pga. størrelsen.

• #4   23. okt 2012 Jeg syntes ud over du skal have mad vandflaske og en sele smiley

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
    #5   23. okt 2012 Hvis I har råd, synes jeg bestemt I skal fodre med Oxbow - det indeholder ikke en masse fylde produkter, og indeholder præcis hvad kaninerne har brug for m.h.t calcium, protein, fedt osv. smiley
    http://www.k9gaarden.dk/product_info.php?cPath=31_88&products_id=395
    (I kan evt. dele den store pose med en anden kaninejer smiley )

Og ellers kan I jo kigge forbi sådan noget foder: http://www.gruenhopper-kaninchenfutter.de/Kaninchenfutter

Jeg vil anbefale dig at kigge forbi min hjemmeside, der primært omhandler kaniner:
    http://simsesdyr.weebly.com/

• Henriette R
    Henriette R Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   23. okt 2012 Kaninen må desværre ikke komme indenfor. Det vil min udlejer ikke gå med til, men den er vant til at stå udenfor så.
    Men super mange tak for jeres råd smiley

• #8   23. okt 2012 Jeg fodre med Rabbit Royale og Cuni Nature ,som du evt kan blande med kanin piller+ han får en masse frugt og grønt, derudover giver jeg ham også grene (Husk ikke fra træer med stenfrugter!). smiley Held og lykke med den lille nye smiley

• #9   23. okt 2012 Ikke fra frugt træer med Steen frugter, det er alle frugter smiley det er ligegyldig alle frugtgrene er fine, bare undgår giftige træer og buske

• #10   23. okt 2012 Jeg synes bestemt at Kaninpiller er bedst smiley Alle de kaniner jeg har haft har været meget glade for det, men de får også grønt og hø som deres hovedret.. kan man vel sige.. smiley også supplerer jeg med piller.

• > Simse <

#11   23. okt 2012 Sanne, stenfrugter er blommer og lignende. Æbler har fx kerner og ikke sten. Men jeg er enig, de få gerne få grene fra stenfrugttræer. Det er bevist at det ikke er SÅ giftigt som man tror.

Men hyld skal undgås, da dét er giftigt.

• #12   23. okt 2012 hyldebær buske??? det har mine spiset med stor fornøjelse hele sommeren smiley

hvad skulle forskellen være på kerner og steen? den bioloiske opbygning er den samme.

• > Simse <

#13   23. okt 2012 Nogen mener at stenene afgiver mere blåsyre end kernerne, men det er slet ikke så farligt som folk går og tror.

Alle siger at specielt hyld er giftigt for stort set alle dyrearter? :-s

• #14   24. okt 2012 Alle vores hyld er opstrammet fordi gederne elsker dem, og heste spiser også af dem, så det er ikke rigtig smiley

Blåsyren er jo ved Steen så og ikke i grene oh barken smiley

Kommentér på:
Hjælp til kanin

Annonce