{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Hvordan kommer man igang med kanin hop? {{forumTopicSubject}}

Ja, som overskriften siger; Hvordan kommer jeg igang med kanin hop? smiley

Jeg har dog ikke nogen kanin endnu, da jeg gerne vil være sikker på hvad jeg skal have.

Jeg har stort set altid haft kæle kaniner.

Så:

* Hvilke racer er generelt gode til hop?
* Skal man købe en "ukendt" kanin, eller en kanin som er avlet til formålet?
* Hvordan og hvornår begynder man at træne den?
* Klare hunner eller hanner sig bedst?
* Kan man også bruge en konkurrence kanin til avl?
* Andet man skal vide?

Håber i vil svare smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kommer man igang med kanin hop?
  • #2   21. okt 2012 * Hvilke racer er generelt gode til hop? På Hopbaner ser man mest Dværgvædder og løvehoved

Man kan typisk spørge avleren omkring ungerne, blandt andet hvem der er mest aktiv osv. de skulle vidst blive de bedste hopkaniner.

Seletræningen skal være 100% færdig inden man begynder at træne spring, men 12-13 uger kan man godt begynde med Mini spring.

* Klare hunner eller hanner sig bedst? Det er meget forskelligt.

Sagtens

* Andet man skal vide?
    Find et sted nær dig hvor du kan gå til hoptræning se evt hopudvalget.dk smiley

Kaninspring kan du sagtens selv bygge, men bommende må ikke være tunge og se skal let kunne falde ned uden kaninen kan skade sig på dem smiley

• #3   21. okt 2012 prøv at finde en her inde der Rasmus B han hved det og er sikker på at han kan hjælpe dig

• #4   21. okt 2012 - dværg vædder (har nogle unger tilsalg)
    - en der er avlet til det syntes jeg
    - ja du kan godt bruge en konkurence kanin til avl

• #5   21. okt 2012 Nu ved jeg ikke lige hvor i sønderjylland du bor. men hver mandag kl 19 er der hoptræning i Rødding. der er både børn og voksne med smiley

• #6   21. okt 2012 og i Horsens hver Torsdag kl 19

• #7   21. okt 2012 Når du bor i Sønderjylland, vil jeg anbefale Rødding, medmindre du bor meget nordligt i Sønderjylland.
    Kan du ikke lige nævne, hvor du bor.
    Du kan sagtens lave spring selv. På forumet Kaninliv.dk/forum kan du finde mine tegninger til simple spring.
    Hilsen Aase

• #8   21. okt 2012 Jeg bor i gørding - mellem ribe og esbjerg smiley

Tak for hjælpen alle sammen smiley

• #9   22. okt 2012 * Hvilke racer er generelt gode til hop?
    - På hopbaner ser man generelt dværgvæddere og løvehoveder/løvevædder. Men hollændere , hermeliner osv. kan ogs hoppee smiley

Det er faktisk hip som hap! enhver kanin kan hoppe, om den så er fra dyrhandlen, eller avlet til formålet!. Den som der er først ude af reden i et kuld, plejer at blive gode hoppere.

Jeg seletræner mine som 12 ugers, og så begynder jeg med HELT små spring som 14-15 ugers.

* Klare hunner eller hanner sig bedst?
    Hip som hap, de har hver deres ulemper - Hanner snuser meget, / strinter, hunner kan ligge sig ned når man puffer dem frem, pga. brunst.

Ork ja!. Min hunkanin Zorra har før fået kuld, og det klarede hun fint- (Og så skal hun måske have et kuld igen til foråret.

* Andet man skal vide?
    Som de andre skriver ^-^

• #10   22. okt 2012 Jeg ved, at der er hoppere omkring Esbjerg.
    Skal du have en pm med nærmere information?

Kommentér på:
Hvordan kommer man igang med kanin hop?

Annonce