Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad gør du? * kanin*
  • #1   19. okt 2012 er det når den er ude af buret eller i buret?

• #2   19. okt 2012 alle steder..

• #3   19. okt 2012 Min kanin er det os men jeg har lært hende at når jeg sidder min pegefinger op foran hende så skal hun stoppe, men hvis du ikke kan klare at den så sælg den eller opdrag på den det tager tid og min er stadigvæk lidt ligeglad og gør med der passer hende men hun er kun 10 mdr

• #4   19. okt 2012 hun var lidt aggressiv da jeg købte hende for hendes tidligere avler og fik at vide der var igen problemer med hendes avl og flot er hun godt nok også. men hun bider a h' til. og gør alle ting rigtigt jeg har haft kanin siden jeg var to og da jeg var 6 begyndte jeg at avle så kender alle de ting. nå men hun skulle have unger.. blev mere og mere sur som jeg så helt normalt. dog plukket sig meget. ungerne kom og det gik galt.. fik reddet 4 af dem og sat over i et andet kuld på samme alder som dem. moren blev ved med at plukke sig og blev skaldet nogle steder. tog hende til dyrlægen hvor han sagde: hun fejler intet andet end hun var skør og hårene ville vokse ud igen, som de har. hvad skal jeg gøre? vil ikke sælge hende fordi hun er tosset og ved ikke om at aflive bare er for nemt?

• #5   19. okt 2012 Den er svær forstår godt du ikke ville sælge hende og aflive hende altså hvis det er nået så langt ud at du ikke kan snakke med hende og hvis du har prøvet og få hende til at stoppe med at bide over længere tid så vil jeg ikke sige det er en nem ud vej hvis du har prøvet alt hvad du kunne så ville jeg sige det ville være det rette og gøre ellers bare bliv ved med at kæmpe og opdrage hende og med lidt held kan det være hun stopper og hvis ikke så ja ville jeg ihverfald aflive hende

• #6   19. okt 2012 tak:) skulle bare være sikker i min sag

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #7   19. okt 2012 Den er svær. Det kommer an på så meget, så jeg kan ikke svare på det før jeg står i situationen.
    Vurdere jeg det til at temperamentet kan redes forsøger jeg selvfølgelig, men vurdere jeg det til at det ikke kan ændres - bare en smule - så bliver den nok givet til barf.

• #8   19. okt 2012 hun er avls kanin. med det temperment vil jeg ikke avle på hende da ungerne for det og vil ikke sælge ( give lorten videre)

• #9   19. okt 2012 hvis den ikke er neutraliseret kan det være hormoner.

• > Simse <

#10   19. okt 2012 Det lyder som et godt valg smiley

Men at hun bliver taget ud af avlen hjælper jo ikke på hendes temperament.
    Når jeg ikke selv står i situationen ved jeg ikke hvad grunden til hendes adfærd kan være, men en neutralisering plejer at hjælpe på hunnerne.

• #11   19. okt 2012 Slagte den

• #12   19. okt 2012 har fået at vide af min dyrlæge at en aggressiv kanin kan IKKE gøres 100% ordentlig igen... den kan ikke opdrages på da en kanin ikke har hjerne til det. og det ville være synd at sætte den på plads hele tiden. men der kan være mange gældene faktaer på hvorfor den er aggressiv... min Pinkie var det da hun stod ved siden af to han kaniner... hun blev skruk hele tiden og deraf skør i bolden... Derfor tog jeg hende hjem og nu er hun bare.. Den næsten gamle pinkie igen... hun kan da stadig blive sur.. det hjalp oss at give hende lov til at få et kuld unger

• #13   19. okt 2012 og ved godt du har prøvet at avle på din. siger heller ikk det er det du skal smiley

• #14   19. okt 2012 sterilisere eller aflive...

• #15   19. okt 2012 Det er oftest den grund "kælekaniner " havner i gryden herhjemme

• #16   19. okt 2012 stald standby: Kaniner er faktisk kloge dyr smiley det er derfor de har overlevet i så mange årtier ^^, Hvis de var dumme var de jo uddøde.
    Så jeg er sikker på at man kan vænne den dårlige adfærd fra.. Men det kræver tid fra ejeren.. og hvis hun ikke gider.. Ja ^^, så kan hun jo slagte den og gøre ved :]

• #17   19. okt 2012 som nogle af de gæve tøser har skrevet, så ville jeg slagte/aflive dyret smiley
    Jeg ville personligt ikke sælge den videre.

• #18   19. okt 2012 Aya den holder ikk helt den der... Heste f.eks er ikk ret "kloge" dyr... de er da ikk uddøde... og det er dyrlægen der har fortalt mig at en kanin ikk er ret klog... den kan ikke tage imod opdragelse... og der må jeg give ham ret... og han siger oss at en kanin der begynder agressiv adfærd aldrig bliver normal igen...

• #19   19. okt 2012 Stald Standby: Jeg overtog en hunkanin engang fra min mors veninde, og den var aggressiv af ingen grund.. sådan havde den åbenbart altid været.
    Men lige så snart jeg begyndte at bruge tid på den og træne den, fik den det meget bedre.. Har aldrig set en så kærlig kanin før.. Ikke engang hos mine egne..
    Så det er vist din teori der ikke holder smiley

Og jo.. De er kloge.. de er så kloge så de kan overleve.. De er ikke intelligente som mennesker.. Men de er kloge så deres overlevelse er sikret.
    Så jeg er sikker på.. Sikker! på.. at man kan træne aggressivitet væk.

• #20   19. okt 2012 Jeg har haft en aggresiv kanin i stalden, og er der noget jeg ikke vil have , så er det kaniner som er aggresive uden grund.
    Jeg prøvede at sætte hende i et andet bur, hjalp ikke
    Jeg prøvede at sætte hende højt og lavt, hjalp ikke
    Jeg prøvede en masse ting, men intet hjalp på hende
    Til sidst tog jeg beslutningen om at hun skulle aflives, og jeg er faktisk glad for min beslutning, for hun var ikke nogen glad kanin, og det er hun nu, hvor end hun er.

Og jeg ville aldrig lave et kuld på en agressiv kanin, for det går altså videre til unger, så det er en dum løsning, så godt du ikke vælger den.

• #21   19. okt 2012 Jeg har så kun haft tam kaniner / kælekaniner .. Aldrig brugt til hop eller Udstilling..
    Men jeg har aldrig givet op på grund af aggressivitet.. Det er mit ansvar at de har det godt, og jeg giver ikke op på grund af at de er aggressive.. Jeg avler ikke på dem, men nyder dem og håber at de nyder livet med mig.
    Men jeg kan kun håbe.

• #22   19. okt 2012 Det er bare ikke alle du kan vende det om ved, uanset hvad du siger.

• #23   19. okt 2012 Og en sur kanin, er ikke en glad kanin.

• #24   19. okt 2012 Aya.. stoler på dyrlægen og bøgernes teorier smiley

• #25   19. okt 2012 er enig med stald malega

• #26   19. okt 2012 btw så det utroligt så lidt jeg ved om kaniner ifølge så mange herinde XD kan sgu ikk lade være med at grine.. vi er ca 2 mil kaninejere i landet eller mindre og vi har alle hver vores måde at holde kanin på.. har fundet ud af det er farligt at oprette emner på de forskellige gallerier, for hvis du ikk gør som hver enkelte så er du enten dårlig ejer eller oss ved du intet.. jøsses altså

• #27   19. okt 2012 stald standby: det okay at have hver sin måde at tage vare på sine kæledyr :] selvfølgelig stoler du på din dyrlæge.. Men vil personligt aldrig opgive et dyr på grund af dens temperament. Jeg har lovet mig selv den dag jeg fik dem, at jeg nok skulle tage mig af dem og passe dem, lige meget hvad.
    Men ikke alle deler mit synspunkt, og det er helt okay smiley Men jeg stoler på mig selv og min intuition, men er ikke fuldstændig afvisene for dyrlæger og deres meninger.. selvfølgelig ved de mere end jeg.. Men jeg gør det jeg synes er bedst for mine dyr, da jeg kender dem bedre end dyrlægen smiley

• > Simse <

#28   20. okt 2012 Man kan sagtens opdrage og træne en kanin.
    Hvad tror du grunden til at mine bruger bakke?
    Kaninerne der går til stævner, det er da træning og kaninen er klog nok til at vide hvad den skal gøre.
    Kaniner der laver tricks eller gennemføre forhindringer, det kræver da også at de har noget hjerne.

http://www.youtube.com/watch?v=hgDHWLyztCI
    http://www.youtube.com/watch?v=zYoP_qjx4-8
    http://www.youtube.com/watch?v=xVIjUCnaVOc&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=phf9jalQBjw&feature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=NVM57IWZias
    http://s523.photobucket.com/albums/w359/Simse124/?action=view&current=11062009006.mp4&mediafilter=videos

• #29   20. okt 2012 Helt enig med simse smiley

• #30   20. okt 2012 1. hun kommer i løbegård hver dag og sidder ikke bare og kukker i sit bur. har prøvet det trænings halløj før og det har ikke givet pote. jeg er altså også mest til aflivning medmindre nogle kloge avlere vil afprøve en masse ting på hende, kan de få hende. hun duer ikke som avls kanin og er skør . jeg vil ikke have det videre i min avl eller bides mere.

• #31   20. okt 2012 Julie: det er jo din beslutning :] Hvis du vil aflive hende, så skal vi da ikke stå i vejen for det ^^,

• #32   20. okt 2012 at træne er ikk det samme som at opdrage! Der tager du meget fejl Simse! der er STOR forskel og en kanin kan ikke OPDRAGES!

• #33   20. okt 2012 julie.. hun er 100% meget stresset og det er derfor hun handler som hun gør,,, det skal have en ende selvom det måske er hårdt, men det er det bedste for hende

• #34   20. okt 2012 Jeg har opdraget mine til ikke at bide.. OPDRAGELSE er noget der eksisterer.. Min hermelin blanding bed meget før.. Men ikke mere, da jeg gennem træning kan vænne ham fra det.. så nej.. der er ikke den store forskel på træning og opdragelse, for de er i bund og grund den samme ting smiley
    Man opdrager jo børn, når man pottetræner dem x] De skal jo ikke bare gå på toilettet alle steder .. ?? ^^

• #35   20. okt 2012 bare for at nævne et eksempel smiley

• #36   20. okt 2012 ja men jeg havde en rex hvor jeg brugte et år af mit liv for at opdrage ham men stadig gik han til andgreb i mit ansigt? det hårdt sagt men jeg har 20 andre kaniner og de for hvad de skal have af alt jeg bruger 3 timer i stalden hver dag. og du har ret det vil nok stresse den. undskyld men jeg er jæger og vil gøre det bedste for dyret og hvis hun har det skidt eller sådan lader jeg hende altså ikke lide. deet fortjener igen dyr.

• #37   20. okt 2012 Aya jeg ville personligt aldrig kalde det at pottetræne,. for du træner jo ikk et barn.. du kan kun træne dyr. du kan ikke opdrage dem...

• #38   20. okt 2012 min mening smiley

• #39   20. okt 2012 wow.. Jeg kan KUN træne dyr?.. undskyld mig frøken smart ass.. :] Hvad fanden ved du lige om det.. smiley Jeg kan opdrage mine dyr jo.. Jeg kan træne mine dyr.. ja.. ja det kan jeg :] Men jeg kan alt mulig andet.. Jeg kan læse smiley WOW!!.. Jeg kan stå på et ben.. woooaaaw... Og jeg kan fløjte smiley
    Jeg kan sagtens opdrage mine kaniner.. Du kan ikke smiley

• #40   20. okt 2012 Bare min mening smiley

• #41   20. okt 2012 Meninger og fakta er 2 forskellige ting.....

• #42   20. okt 2012 Fakta er at jeg lærte at fløjte sidste sommer :T

• #43   20. okt 2012 og opdrage mine kaniner.. o__o

• #44   20. okt 2012 Og så tog tråden da lige en drejning
    Tag den dog over pb jer to i stedet for.
    TS beder om råd, ikke om en diskution mellem jer to

• #45   20. okt 2012 det kan være GG Skal skifte navn alligevel? til børnehaven?

• #46   20. okt 2012 Well said Ilder-mor..... det var min tanke, men gad ikke tage pædagog-hatten på, og indgå i en større pædagogisk diskussion smiley

• #47   20. okt 2012 Åh gud hvor er du barnlig XD held og lykke med det der pjat der

Trådstarter, syns ligesom så mange andre at du måske burde aflive din kanin, den har det ikk godt for den er højst sansynligvis meget stresset.. smiley

Jer andre. i behøver ikk tage pædagoghatten på overfor mig... jeg er voksen nok til at smutte fra den tråd her nu smiley

• #48   20. okt 2012 rolig nu piger, tag den privat. og tak for alle der har skrevet deres meninger smiley

• #49   20. okt 2012 stald starndby, både dig og aya er man vidst nødsaget til at tage den på overfor, for i er begge lige gode om det,

Men trods alt TS så håber jeg virkelig du finder ud af det bedste for dyret og hvad du selv syntes, smiley alt godt herfra

• #50   21. okt 2012 Yea smiley det var faktisk lidt barnligt af mig smiley det beklager jeg Julie ^^, Det var ikke min mening at starte en diskussion, men at 'hjælpe', hvis man kan sige det smiley

• #51   5. nov 2012 Kan se tråden er gammel, men havde lige lyst til at give mit bidrg også smiley

Jeg har specielt én kanin i stalden, som de fleste "ældre" hoppere kender smiley
    Fika er den mindste i et kuld på 4 (tre hanner og en hun), han var den lavest rangerende, og de andre var en del efter ham, specielt hunnen (Fidi) hang konstant på ryggen af ham og de andre hanner..
    Han begyndte som 4 uger gammel at jagte min mor, bide sig fast i hendes bukser, og dette blev han faktisk ved med, så min mor var ikke helt glad for ham smiley
    Da han så blev ældre og gravede i et gulvtæppe (født indendørs), vil tro omkring 6-7 uger gammel, så rettede jeg på tæppet, og der sprang han frem imod mig 3 gange med åben mund, så måtte jeg jo pænt fortælle Emilie der skulle have ham, at jeg ikke ønskede han forlod stalden med det temperament, og om hun ikke hellere ville have den han jeg havde udset mig (Egernis). Det ville Emilie selvfølgelig gerne smiley
    Fidi blev hurtigt flyttet fra sine brødre, og Egernis flyttede hjem til Emilie, så Fika og hans bror boede sammen indtil Comet flyttede til Sverige.. Efter Comet flyttede gik det helt galt for Fika, han kunne ikke håndteres, bed i alt og alle, han kunne ikke gå i snoren uden at springe i benene på mig KONSTANT !!
    Fika er avlet til hop, og derfor skulle han også starte stævner, han blev tilmeldt, og 14 dage inden stævnet blev han sele og hoptrænet, og var ganske fin smiley
    Jeg husker stævnet ganske tydeligt, for jeg havde mange gode kaniner med, og Fika sprang med 0 fejl på let kroget..
    Han er også udstillet som voksendyr (6 måneder) til en kassebedømmelse, og jeg lovede dommeren højt og helligt at det var sidste gang han skulle bedømmes, for han er ikke meget for at blive pillet ved, og fik 93,5 point..

RIGTIG mange har sagt til mig, at de ikke forstår han ikke blev/bliver aflivet når han har så meget temperament, men jeg har lært Fika at bruge sin energi på at hoppe, og ikke på at bide.. Men sådan noget tager tid og kræfter, Fika fyldte 5 år i sidste måned..

Hans lyst til at springe er enormt stor, og han vil rigtig gerne have sin vilje.. Får han ikke det, så skal man passe på.. Jeg husker tydeligt dagen hvor hans søster blev Great Champion, jeg har nemlig et stort ar på undersiden af armen, og det var faktisk bare på grund af han ville hoppe, og jeg bad ham om at lade være..

Fika er i mine øjne en fantastisk kanin, det går ikke mig på at andre ikke kan håndtere ham, så længe jeg ikke selv er bange for ham, så er jeg sådanset ligeglad med hvad andre mener smiley

Fika har en del resultater fra store stævner og mesterskaber, som har resulteret i at han er blevet Great Champion og nr. 3 til Årets Hopkanin 2009..
    Derudover blev han vinder af Gren B (elite kroget og længde) og samlet vinder af Danmarksmesterskabet IÅR (2012) smiley

Fika er far til to kuld unger, ingen har arvet hans vilde og ustyrlige temperament, selv har jeg jordens dejligste han (Jake) efter ham, som ligner sin far på mange måder, men det eneste han bider i er hans pote smiley

Historien som Fikas far Fido kan du få en anden gang, han havde mindst lige så meget temperament som Fika smiley -Men i en alder af 7½ blevet en ganske glimrende kælekanin smiley

Jeg har tit hjulpet veninder med deres hopkaniner med lidt mere temperament end hvad de selv kunne klare, da jeg har en del erfaring, og sjældent bliver bange for en kanin..
    Man skal huske at passe på sig selv, og er man blevet bange for kaninen, så anbefaler jeg HELT KLART at man får den aflivet !!
    Er man derimod ikke bange for den, så er det bare at gå igang med træningen, de fleste kaniner mangler bare noget at bruge deres energi til smiley

Jeg havde engang en elitekanin der hed Seabiscuit, han bed mig ÉN gang, og siden den dag turde jeg ikke håndtere ham, selvom det var første, eneste (og sidste gang han har bidt) (Er død for nogle år siden hos ny ejer)

Jeg håber det kan hjælpe dig (og andre) med at tage en beslutning smiley

• #52   5. nov 2012 Har du sådan et? smiley

• #53   5. nov 2012 kaninen er altså død nu

• #54   5. nov 2012 Når men så sletter jeg da bare mit indlæg

• #55   5. nov 2012 nej bare lad det sidde så andre kan læse det

Kommentér på:
hvad gør du? * kanin*

Annonce