751 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

2 nye medlemmer af familien. 2 nye medlemmer af familien.

Ja, så har jeg hentet to peruaner han-marsvin idag.. Hold nu OP de er søde.... Er jo faldet SÅ meget for dem.....

Jeg er lidt ny hvad det angår marsvin.. Så hvis i har en masse tip og gode råd, så spyt endelig ud.. smiley

Jeg ved selvfølgelig at de elsker at have huler, og putte i høet/tæpper osv...

Billeder kommer imorgen.. smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 500 kr.
  • Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 nye medlemmer af familien.
  • #1   16. okt 2012 kan du så ikke lige liste alt du VED så vi slipper for at sidde og gentage det;)

• #2   16. okt 2012 Jamen at de er flokdyr, at de skal have hø og mad og grønt. De skal gå i spåner og have noget at gemme sig i.. At de skal kæles med hver dag.

Men jeg ved fx ikke noget om hvilke grønt/frugt de ikke må få, hvad der er bedst, og badning osv.

jeg har avlet kaniner, så marsvin er jeg lidt ny indenfor. smiley

• #3   16. okt 2012 Fx også hvad de kan lide at lege med og gøre.

• Wopwop
    Wopwop Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 4
    #4   16. okt 2012 Stort tillykke med dine nye medlemmer.. smiley

Jeg er os selv ret ny.. Fik vores første marsvin i Maj. Og det var først bare som et kæledyr til min søn, men må sige at jeg virkelig er kommet til at gå op i dem. De er jo så fantastiske med deres små personligheder smiley

Håber du får lige så stor glæde ved dine små babyer smiley

Tænkte på, du ved vel godt det med c-vitamin? smiley

Mine er f.eks. Ret glad for krusepersille, hvilket der os er et højt c.vitamin indhold i. Mine er os super glade for rødpeper og diverse kål typer. Du skal bare lige være opmærksom på at det er en god ide at introduktiere dem lidt af gangen med nye madvære, så deres mave ikke slår ud smiley

Her er et link til at se hvilke madvære der er godt med c vitamin i. Og vis du er itvivl om de får nok, kan man købe noget pulver til at tilføje deres mad..

http://www.gulerodderne.dk/marsvin_c-vitamin.php

Læste et sted at det var ret vigtigt ikke at se agurk og salat som hoved måltider, men mere som godbider/lækkerier. Men det kan du jo selv fornemme dig til hvad dine marsvin har godt af.

Så er det os vigtigt at holde nejlene nede, ca. hver 3-4 uge gør jeg det.

Så skal de huske os at ha mulighed for at motionere.. ellers kan de godt gå hen og blive småtykke.

Jeg er overrasket over hvor lette marsvin er at passe, når man har den vigtige viden på plads.

Ønsker dig held og lykke med drengene smiley

• Wopwop
    Wopwop Tilmeldt:
    okt 2012

#5   16. okt 2012 Mine Marsvin kan godt lide når jeg f.eks har taget en toiletrullerør og bukket den ene ende sammen, og puttet f.eks. persille ned i, og lukke den anden ende lidt i.. det kan de få god til til.

Har os fået hæklet en slags boldt til dem, med en åben ende, sammen måde, med at putte med i.

Så har de os noget trælegetøj til at bide i, og så er de ret vilde med at spinge op på husene de har og springe ned igen.. Nu ligger jeg os den friske mad deropppe, så de skal lave lidt for at få deres mad. smiley

Jeg skal igang med at sy nogle putterør og poser til mine.. og regner med det bliver et hit.

• #6   16. okt 2012 Tusind tak. Jo, jeg læste det lige, det med C vitaminen.. smiley

• #7   16. okt 2012 det er kun nødvendigt at købe c-vitaminpulver hvis man ellers fodrer med skodfoder. Køber man kvalitetsfoder til marsvin så ER der tilsat c-vitamin.... med andre ord: er der ikke tilsat c-vitamin i foderet er det ikke det foder man bør købe...;)

• Wopwop
    Wopwop Tilmeldt:
    okt 2012

#8   16. okt 2012 Susan :

Hehe.. det er da et super godt råd.. smiley

Og de dyrhandler prakker jo en på, alt det de kan.. Fik da en med mig hjem, selvom jeg fik foder med hvor der var nok i.. smiley og for en lille bøtte kostede vist 70 kr. Så dyrt var det synes jeg.

Men Janni, læn du dig til susan, for hun lyder som om hun har mere erfaring end jeg har smiley

• #9   16. okt 2012 Tusind tak allesammen.

Jeg går ikke på kompromis med foder til mine dyr, smiley

Men hold da op de har jo SÅ meget personlighed de små væsner.. Hold da op man knytter sig hurtigt til dem... smiley

De er her, mine små pus.. Emil og Victor som mine døtre døbte dem.

profilbillede
  • Wopwop
    Wopwop Tilmeldt:
    okt 2012

#10   16. okt 2012 Janni:

Ja hold da op de er søde. Dem skal i nok alle sammen blive galde for.. smiley

• #11   16. okt 2012 Det tror jeg bestemt også. smiley

• #12   16. okt 2012 de ser søde ud.... men hvem har bildt dig ind det er peruanere?*SS* den hvide er helt sikkert ikke, jeg har lidt svært ved at se den anden. Og det er ikke ment som kritik, uanset hvilken race eller mangen på så kan de jo sagtens være søde!!!

• #13   17. okt 2012 Susan: Jeg tænkte det samme, da jeg så billedet. Der er ikke nogen af dem, der er peruanere. Men ja, de er ganske søde alligevel smiley

• #14   17. okt 2012 Altså, de har begge mange hvirvler og meget langhåret bagtil.. smiley Hvad skulle det ellers være så? smiley

• #15   17. okt 2012 Janni - den hvide har da kun hvirvel i panden (crest).
    Ingen af de 2 af peruanere, men søde er de absolut smiley
    De er kæledyr - præcis som jeg kan li dem smiley

• #16   17. okt 2012 Janni L: Som LUX rotter siger, så er der tale om to kæledyr.
    En peruaner ser sådan her ud http://www.gnavergalleri.dk/galleri/8334-marsvin_melody
    Og det er der ikke rigtig nogen af dine, der gør smiley

• #17   18. okt 2012 Okay, tusind tak. Så er jeg bare blevet fejloplyst. smiley

Kommentér på:
2 nye medlemmer af familien.

Annonce