2 nye medlemmer af familien. 2 nye medlemmer af familien.
Ja, så har jeg hentet to peruaner han-marsvin idag.. Hold nu OP de er søde.... Er jo faldet SÅ meget for dem.....
Jeg er lidt ny hvad det angår marsvin.. Så hvis i har en masse tip og gode råd, så spyt endelig ud..
Jeg ved selvfølgelig at de elsker at have huler, og putte i høet/tæpper osv...
Billeder kommer imorgen..
mar 2012
Følger: 15 Følgere: 22 Gnavere: 1 Emner: 93 Svar: 4.241
sep 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 4 Emner: 6 Svar: 26
Men jeg ved fx ikke noget om hvilke grønt/frugt de ikke må få, hvad der er bedst, og badning osv.
jeg har avlet kaniner, så marsvin er jeg lidt ny indenfor.
sep 2012
okt 2012
Følger: 1 Svar: 4
Jeg er os selv ret ny.. Fik vores første marsvin i Maj. Og det var først bare som et kæledyr til min søn, men må sige at jeg virkelig er kommet til at gå op i dem. De er jo så fantastiske med deres små personligheder
Håber du får lige så stor glæde ved dine små babyer
Tænkte på, du ved vel godt det med c-vitamin?
Mine er f.eks. Ret glad for krusepersille, hvilket der os er et højt c.vitamin indhold i. Mine er os super glade for rødpeper og diverse kål typer. Du skal bare lige være opmærksom på at det er en god ide at introduktiere dem lidt af gangen med nye madvære, så deres mave ikke slår ud
Her er et link til at se hvilke madvære der er godt med c vitamin i. Og vis du er itvivl om de får nok, kan man købe noget pulver til at tilføje deres mad..
http://www.gulerodderne.dk/marsvin_c-vitamin.php
Læste et sted at det var ret vigtigt ikke at se agurk og salat som hoved måltider, men mere som godbider/lækkerier. Men det kan du jo selv fornemme dig til hvad dine marsvin har godt af.
Så er det os vigtigt at holde nejlene nede, ca. hver 3-4 uge gør jeg det.
Så skal de huske os at ha mulighed for at motionere.. ellers kan de godt gå hen og blive småtykke.
Jeg er overrasket over hvor lette marsvin er at passe, når man har den vigtige viden på plads.
Ønsker dig held og lykke med drengene
okt 2012
Har os fået hæklet en slags boldt til dem, med en åben ende, sammen måde, med at putte med i.
Så har de os noget trælegetøj til at bide i, og så er de ret vilde med at spinge op på husene de har og springe ned igen.. Nu ligger jeg os den friske mad deropppe, så de skal lave lidt for at få deres mad.
Jeg skal igang med at sy nogle putterør og poser til mine.. og regner med det bliver et hit.
sep 2012
mar 2012
okt 2012
Hehe.. det er da et super godt råd..
Og de dyrhandler prakker jo en på, alt det de kan.. Fik da en med mig hjem, selvom jeg fik foder med hvor der var nok i..
Men Janni, læn du dig til susan, for hun lyder som om hun har mere erfaring end jeg har
sep 2012
Jeg går ikke på kompromis med foder til mine dyr,
Men hold da op de har jo SÅ meget personlighed de små væsner.. Hold da op man knytter sig hurtigt til dem...
De er her, mine små pus.. Emil og Victor som mine døtre døbte dem.
okt 2012
Ja hold da op de er søde. Dem skal i nok alle sammen blive galde for..
sep 2012
mar 2012
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
sep 2012
apr 2010
Følger: 63 Følgere: 63 Emner: 21 Svar: 675
Ingen af de 2 af peruanere, men søde er de absolut
De er kæledyr - præcis som jeg kan li dem
maj 2010
Følger: 58 Følgere: 61 Gnavere: 19 Emner: 73 Svar: 3.427
En peruaner ser sådan her ud http://www.gnavergalleri.dk/galleri/8334-marsvin_melody
Og det er der ikke rigtig nogen af dine, der gør
sep 2012
2 nye medlemmer af familien.