{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
748 visninger | Oprettet:

foder 1 eller 2 gange pr. dag {{forumTopicSubject}}

Da jeg købte min dværgkanin på 8 uger der sagde avleren at han skulle have 1/2 dl foder fordelt på morgen og aften.
Har nu talt med avleren igen og hun siger at når han nu er 15 uger så kan vi sætte hans dosis op til 1 dl og vi nu også kunne nøjes med at give ham foder 1 gang i døgnet.
Jeg har ikke haft kanin før og vil gerne høre hvad i med mere kaninerfaring synes om mad 1 eller 2 gange pr.døgn,

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  foder 1 eller 2 gange pr. dag
  • #1   2. okt 2012 jeg ville ikke gøre begge dele på en gang hvis han plejer at spise den 1/4 dl han får med det samme, du kan risikere han spiser den hele dl med det samme så og får ondt i maven. Jeg tror jeg ville først sætte op med 1/4 på det ene måltid, så han får fx ½ morgen og 1/4 aften. Dernæst ½ morgen og aften og til sidst slå dem sammen til et måltid

• #2   2. okt 2012 Hvis du vil over at give ham en gang, så sæt hans mængde langsomt op enten morgen eller aften

Vores får frugt/grønt om morgenen og så piller om eftermiddagen/aften

• #3   2. okt 2012 vores avler sagde at vi kun måtte give minimalt grønt i starten og de brugte ikke meget grønt til deres kaniner men deres kaniner får grønne kaninpiller fra Vensel og Royale Rabbit med lidt mere piller i forhold til Royale Rabbit. Jeg fortsatte med disse produkter. Min kanin er nu 15 uger så hvor meget grønt må jeg give ham og skal han have det hver dag.
    jeg har indtil nu plukket mælkebøtteblade eller givet ham en lille gulerod eller broccoli eller lidt salat (ikke Iceberg) men kun 3-4 gange om ugen men er meget usikker på den korrekte mængde. Min kanin er er dværgkanin på 1.1 kg
    Er der i øvrigt nogen som ved hvorfor kaniner ikke kan tåle Iceberg salat ? ?

• #4   2. okt 2012 Kommer jo an på hvad han er vant til at få af grønt
    Så snart han præsenteres for noget nyt, så skal man starte stille og roligt op
    Vores kaniner er nu oppe på et få 20-25 forskellige slags frugt og grønt

Der er intet næring i salat eller agurk
    Det består af vand, intet andet

• #5   2. okt 2012 hvorfor de ikke kan tåle icerberg kan vel være ligegyldig, men det er ikke decideret giftigt, giver dem "bare" tynd mave. Og det er derfor man ikke giver det, der er jo ingen grund til at give sin kanin et "lavement" indimellem.... jeg måtte selv opdage det efter alle kræene en dag fik icerberg var der dømt tynd mavse ved Olfert (vores kanin), alle marsvinene fejlede intet...

• #6   2. okt 2012 jeg synes ikke det er ligegyldigt og din viden om iceberg har nu gjort mig klogere tak for det.

• #7   2. okt 2012 Der findes kun to grunde, til ikke at give kaniner frugt og grønt, og de er lige dårlige. Det er enten fordi kanin-ejeren, ikke vil bruge penge på at købe det, eller ikke gider at plukke det.
    Kaniner tager absolut ikke skade af frugt og grønt, tvært imod. Men som Maria skriver, skal man starte stille og roligt op, hvis de ikke er vant til det. Det kræver også at man sætter sig ind i, hvilke planter der er giftige og hvad der er godt og skidt for kaniner. Det kræver lidt af ejeren, men det giver helt klart kaninen en højere livs-kvalitet.
    http://www.gnavergalleri.dk/forum/generel-diskussion/28038-fodring_af_kanin
    Prøv også søge funktionen, der må kunne findes mange tråde om emnet.

Kommentér på:
foder 1 eller 2 gange pr. dag

Annonce