580 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Kaninunger; Åbning af øjne Kaninunger; Åbning af øjne

Hej Alle

Vi har som sagt tre skønne kanin unger. De to af dem har åbnet begge øjne, mens den sidste kun har åbnet det ene, og de er nu 14 dage gamle. Er det okay? Eller skal man duppe noget kamillete på? Eller kan vi måske bruge det salve vi fik da Simba havde øjenbetændelse??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af loftlampe 400 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.
  • opsætning af 2 natlamper 700 kr.
  • Montering af termostat på radiator 800 kr.
  • Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • slibning og service af elektrisk plæneklipper 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kaninunger; Åbning af øjne
  • #1   1. okt 2012 Det kan være den har øjenbetænnelse, hvem er Simba, hvis det er en anden kanin så ja så brug det salve, men ikke for meget..

• #2   1. okt 2012 Jep han er en anden kanin smiley Vil prøve at duppe en smule på når jeg kommer hjem smiley

• #3   1. okt 2012 Okay.. Ellers kan du ringe til dyrelægen og høre om du må gøre det, hvis du er i tvivl.

• #4   1. okt 2012 saltvands dråber er super. men almindeligt kamille the (lunken/kold) er virkelig også guld værd, pluds det er noget man altid kan have stående. det har taget mange øjn problemer herhjemme på børn, hund, kaniner og alle mine heste når fluerne driller. smiley

to-tre gange dagligt.

• #6   1. okt 2012 Det er en generel opfattelse, at kamillete kan ridse, fordi der kan være grums i det.
    Men hvis man nu lader det stå til det er lunkent eller koldt, og kun tager fra overfalden, så er der altså ikke grums i det mere. Det er faldet ned på bunden.

• #7   1. okt 2012 Generelt anbefaler man ikke kamillethe af hygiejniske grunde. Se nedenstående link:

Man anbefaler ikke brug af kamillete til børn med øjenbetændelse, af hygiejniske grunde. Derimod anbefales det at man bruger rent lunkent vand eller evt. isotonisk saltvand der købes på apoteket
    http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=SYGDOM&id=14840

http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/oejenbetaendelse.htm
    Et almindeligt husråd er behandling med kamillete, men det er ingen særlig god behandling. Opløs i stedet 1 teskefuld salt i et glas vand og rens øjet med det. Du kan også købe engangspipetter med saltvand på apoteket, de er lette at bruge.

Jeg kan ikke anbefale dig at bruge kamille the til at fjerne øjebetændelse. Midler, der bruges til øjnene, skal være sterile. Det er kamille the ikke, desuden indeholder det en masse små partikler, der kan give øjengener. En mild kur for at fjerne puds i øjnene er sterilt saltvand. Du kan købe det på apoteket.
    http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteket/Stil%20spoergsmaal/Infektioner%20og%20bet%C3%A6ndelse/Oejenbetaendelse%20hos%20boern.aspx

• #8   1. okt 2012 om man er til kamille eller ej er nok et temperemant spørgsmål.

uanset hvad er det rigtigt skrevet ovenover man selvfølgelig ikke skal putte det ind i selve øjet, det skal man bestemt heller ikke gøre med saltvand smiley og hygiejne den skal selvfølgelig være i top som den skal med alt andet vi laver smiley

Det er jo nok et spørgsmål om hvad man tror er det naturlige for kroppen, hvad vi nu engang er skabt til at arbejde med. (her er jeg nede på celledannelse og dets virke) hvad kroppen kan og ikke kan. Kamillen er en af de ældste lægeurther vi har og er meget anderkendt for dens virke. og den vil til enhver tid være min fortrukne smiley

og jeg vil blive ved med at anbefale den. og hvis jeg skulle ind i selve øjet ville jeg åbne hanen og tage det rene vand, som jeg gør med mit eget øje når jeg døjer med allergi og det danner pus. rent vand er det eneste der virker optimalt smiley

• #9   1. okt 2012 Jeg sværger bestemt til engangs saltvandspipetter, som kan købes på apoteket. De er sterile, og du giver ikke ungen øjenbetændelse ved brug af disse.

Jeg arbejder som sygeplejerske på en børneafdeling og der fraråder vi meget at komme kamillethe i nærheden af øjne. Hvis det ikke er godt for vores børn, hvorfor skulle det så være godt for kaniner?

• #10   1. okt 2012 smiley som før skrevet er det nok et spørgsmål om hvad man er til smiley

Jeg er til det alternative naturlige, har en mor der er læge og er vokset op i den medicinske verden og er langt fra enig i alt, 90% af alt hvad du for/tager i den medicinske verden giver bivirkninger. der er ingen bivikninger ved det naturlige.

der ligger mit svar. Men syntes ikke det er forkert det du skriver. smiley det er din mening. så absolut ikke min. kamille the giver kun øjnbetændelse hvis man er et sjuskehoved med hygiejnen. og så er det ikke selve kamillen der er skyld i det smiley og som før skrevet skal det jo ikke ind i selve øjet. ligesom jeg ALDRIG kunne drømme om at putte saltvandsdråber i øjet. har prøvet det en gang og ihh det svier når man har meget allergi og sarte øjne. kamillen lindre.

Jeg er i den alternative verden og har en hverdag uden gang på apoteket og vi har det fantastisk. og kamille har en stor plads i vores skabe. smiley

Kommentér på:
Kaninunger; Åbning af øjne

Annonce