Kaninunger; Åbning af øjne Kaninunger; Åbning af øjne
Hej Alle
Vi har som sagt tre skønne kanin unger. De to af dem har åbnet begge øjne, mens den sidste kun har åbnet det ene, og de er nu 14 dage gamle. Er det okay? Eller skal man duppe noget kamillete på? Eller kan vi måske bruge det salve vi fik da Simba havde øjenbetændelse??
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Gnavere: 4 Emner: 26 Svar: 60
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
mar 2012
Følger: 14 Følgere: 14 Gnavere: 7 Emner: 41 Svar: 340
to-tre gange dagligt.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Men hvis man nu lader det stå til det er lunkent eller koldt, og kun tager fra overfalden, så er der altså ikke grums i det mere. Det er faldet ned på bunden.
aug 2011
Følger: 60 Følgere: 71 Gnavere: 18 Emner: 28 Svar: 67
Man anbefaler ikke brug af kamillete til børn med øjenbetændelse, af hygiejniske grunde. Derimod anbefales det at man bruger rent lunkent vand eller evt. isotonisk saltvand der købes på apoteket
http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=SYGDOM&id=14840
http://www.netdoktor.dk/vagtlaegen/fakta/oejenbetaendelse.htm
Et almindeligt husråd er behandling med kamillete, men det er ingen særlig god behandling. Opløs i stedet 1 teskefuld salt i et glas vand og rens øjet med det. Du kan også købe engangspipetter med saltvand på apoteket, de er lette at bruge.
Jeg kan ikke anbefale dig at bruge kamille the til at fjerne øjebetændelse. Midler, der bruges til øjnene, skal være sterile. Det er kamille the ikke, desuden indeholder det en masse små partikler, der kan give øjengener. En mild kur for at fjerne puds i øjnene er sterilt saltvand. Du kan købe det på apoteket.
http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteket/Stil%20spoergsmaal/Infektioner%20og%20bet%C3%A6ndelse/Oejenbetaendelse%20hos%20boern.aspx
mar 2012
uanset hvad er det rigtigt skrevet ovenover man selvfølgelig ikke skal putte det ind i selve øjet, det skal man bestemt heller ikke gøre med saltvand
Det er jo nok et spørgsmål om hvad man tror er det naturlige for kroppen, hvad vi nu engang er skabt til at arbejde med. (her er jeg nede på celledannelse og dets virke) hvad kroppen kan og ikke kan. Kamillen er en af de ældste lægeurther vi har og er meget anderkendt for dens virke. og den vil til enhver tid være min fortrukne
og jeg vil blive ved med at anbefale den. og hvis jeg skulle ind i selve øjet ville jeg åbne hanen og tage det rene vand, som jeg gør med mit eget øje når jeg døjer med allergi og det danner pus. rent vand er det eneste der virker optimalt
aug 2011
Følger: 60 Følgere: 71 Gnavere: 18 Emner: 28 Svar: 67
Jeg arbejder som sygeplejerske på en børneafdeling og der fraråder vi meget at komme kamillethe i nærheden af øjne. Hvis det ikke er godt for vores børn, hvorfor skulle det så være godt for kaniner?
mar 2012
Jeg er til det alternative naturlige, har en mor der er læge og er vokset op i den medicinske verden og er langt fra enig i alt, 90% af alt hvad du for/tager i den medicinske verden giver bivirkninger. der er ingen bivikninger ved det naturlige.
der ligger mit svar. Men syntes ikke det er forkert det du skriver.
Jeg er i den alternative verden og har en hverdag uden gang på apoteket og vi har det fantastisk. og kamille har en stor plads i vores skabe.
Kaninunger; Åbning af øjne