Hvorfor blivert hun ikke tam :( {{forumTopicSubject}}
Jeg fik for en måneds tid siden en dejlig hun guldhamster. Hun kommer fra et super opdræt og er blevet taget i hænder hver dag.
MEN hun vil bare ikke blive tam, og virker heller ikke interesseret i at blive det. Hun bider i tremmer, og virker lidt frustreret. Jeg gør præcis det samme som med min dværg han, og han er utrolig sød og tam. Jeg er kommet til at skulle have hende hurtigt ind i buret igen, hvis hun pludselig hopper op på mig for at hoppe ned på den kommode buret står på. Men det er også sket med min han, og der er ingenting.. Når jeg stikker en godbid ind, vil hun gerne have den. Men har jeg flad hånd, vil hun næsten ikke engang snuse til den, fordi fingrene er forrest ved hende. Jeg har ikke holdt hende endnu, for det kan hun slet ikke have med at gøre, så bliver hun panisk.
Hvad dælen gør jeg?
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Gnavere: 1 Emner: 33 Svar: 205
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 12 Gnavere: 9 Emner: 8 Svar: 128
det tager ikke bare fra dag til dag.
ved nogle tager det lang lang lang tid og andre ingen tid, sådan er det bare.
Tålmodighed og godbidder.
feb 2011
Følger: 22 Følgere: 20 Emner: 24 Svar: 130
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Det er langt de færreste hamstere der gider sidde stille og "putte" de vil ud og se verden
Følger: 97 Følgere: 140 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.130
Det gælder blot om at gøre det uden at tøve.
Blyfri havde en periode på ca. to uger i sin kønsmodning, hvor vi ikke kunne stikke hånden i buret uden hun bed efter os, men nu kravler hun selv ud til os, og det er Mecca (søsteren til din) også begyndt at gøre. Hun har heldigvis ikke været gennem den trælse periode.
Men nej, de sidder ikke stille! Mine hamstere vil alt andet end at sidde stille.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 3 Gnavere: 2 Emner: 30 Svar: 46
Har lige bestilt et bur uden tremmer, håber ikke hun bliver for skræmt af at hånden kommer fra oven,
Hehe ja, de vil ikke sidde stille, vil min dværg heller ikke
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
Det gør jeg ved min roborowski.. Hun er dog ikke så håndvandt (mere) da hun mest bare er et kigge-på-dyr, så er ikke så meget i hænder, men hun bider ikke
Hvorfor blivert hun ikke tam :(