3.374 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 58 Svar

Lav dine egne marsvine godbidder Lav dine egne marsvine godbidder

Jo, jeg har fundet en hel vild god opskrift på Marsvine godbidder. Mit marsvin elsker dem virkelig. Og jeg er også lidt vilde med dem smiley
Det er super simpelt og alle kan lave dem.

Det du skal bruge:

1 ovn
1 kniv
1 Rivejern
1 skræller
1 Skål
2 Gulerødder
Ca. et halvt æble
1-2 skiver rugbrød
1 skive toast brød
En lille håndfuld havregryn

Sådan gør du:

Gullerøderne skal du skrælle og rive ned i skålen. Æblerne skal bare rives ned i skålen med skræl på. Brødene skal bare smuldres i og havregryne skal bare smides i. Så rører du alle tingene sammen og så former du ''Dejen'' som kugler. Kuglerne må gerne være halvstore. Så smider du dem i ovnen på 200-250g og lader dem stå i et kvarter til tyve minutter.

God fornøjelse!

//Caroline & Sofine

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lav dine egne marsvine godbidder
  • #1   28. sep 2012 Denne opskrift er MEGET kendt smiley

Og så har dit marsvin vel også en burven? smiley

• #2   28. sep 2012 Er det almen ovn eller er det varmluft ? smiley

- og må kaniner få samme godbidder?

• #3   28. sep 2012 Ovn..

Og ja den kan også bruges til kaniner smiley

• #4   28. sep 2012 Det er hvad man kalder hestebolscher i grove træk.

• #5   28. sep 2012 Tak madmutten - nu ved jeg hvad jeg skal lave i aften når familien ser vild med dans :b

• #6   28. sep 2012 mad-mutten: Nej hun har ingen bur ven. Jeg er sammen med hende 2-3 timer om dagen

• #7   28. sep 2012 Hvad så med døgnets andre 21-22 timer? Hvem holder hende så med selskab der?
    Marsvin er sociale dyr. De skal have selskab døgnets 24 timer. Og det bør være af en af deres egen art.

• #8   28. sep 2012 OT men marsvin er flokdyr og menneskeselskab kan aldrig opveje det.
    For dyrets tarv bør du anskaffe dit marsvin en burkammerat af samme art.

• #9   28. sep 2012 Det ved jeg. Men min forældrer har kun givet mig lov til at få 1. kun 1 smiley

• #10   28. sep 2012 Så bør du skaffe dig af med den igen, når dine forældre ikke vil lade sig opfylde dens behov, og så anskaffe dig et dyr, der ikke har behov for selskab fra andre. Det er simpelthen synd at lade et flokdyr være alene, og det er faktisk også imod dyreværnsloven.

• #11   28. sep 2012 Det sker ikke!

• #12   28. sep 2012 Så må du forklare dine forældre, at man ikke lader et flokdyr være alene og du derfor er nødt til at skal have en mere.

• #13   28. sep 2012 Det skal IKKE gå ud over dit marsvin, at dine forældre ikke ved noget om dyr.
    Team Beau Lupin har helt ret. Enten er du nødt til at skal have en mere eller også må du sælge dit marsvin til nogen, der kan opfylde dets behov.

• #14   28. sep 2012 HOLD NU OP!

• #15   28. sep 2012 2-3 timer på en dårlig dag. Den sover nogen gange hos mig i et mindre (Hygge) bur og i weekenderne er jeg sammen med den næste hele tiden. Hvis jeg er væk så for jeg nogle til at ta sig godt af den og hendes bur blir renset 3 gange ugenligt! Jeg elsker hende over alt på jorden og hun bliver mega forkælet smiley

• #17   28. sep 2012 Ja, jeg ved det godt, men nu har jeg fortalt jeg hundrede gange jeg kan ikke gøre mere. Bare forstå det ok? Jeg bliver mega ked af det når i ''angriber'' mig på den måde når jeg ikke kan gøre mere?! Så bare accepter det..... Tak smiley

• #19   28. sep 2012 Tro mig jeg har prøvet alt! Bare lad være med at kommenter det. Og jeg skal nok forsætte med at rigge og plage og den er ikke længere

• #21   28. sep 2012 De ved det godt, men jeg kan ikke gøre noget ved det. Jeg skal nok få dem til at læse tråden. Ok?! smiley

• #23   29. sep 2012 Haaallo? forummet handlede jo om godbidderne ( Iøvrigt, dem må jeg lave!) Og ikke om hun har et eller flere marsvin! I skal jo ikke blande jer i hendes sager.

• #24   29. sep 2012 Cecilie H - Folk har lov til at komme med kommentarer til det da det altså er imod loven at de går alene.

• #25   29. sep 2012 Hallooo Cecilie H?! Det handler om godbidder ikke at brokke sig? smiley

Du gør præcis det samme som vi andre gør.. Skriver om noget uden for emnet smiley

• #26   29. sep 2012 Desuden må man forvente, at folk herinde bekymrer sig om dyrenes velbefindende. Det er trods alt et forum for dyr.

• #27   8. nov 2012 Jeg syntes det er så ondt den måde i nedlader hende på, bare fordi hun kun har et marsvin. Ved godt at de har det bedst i flok og fortrækker jeg også men helt seriøst. jeg kender mange marsvin som ingen bur ven har, men trives bedre end selv mine gør!
    Og det med at i passer på hendes lille mutte pige. Ja det er sødt men der er jo ikke noget at gøre hvis hun ikke må få flere og hvad med hende, tror i ikke også at hun har brug for en, som rent faktisk respektere hendes valg og syntes det er fint. forstår godt den måde i reagere på. Men jeg syntes bare i bør respektere folks svar, om de vil have en bur ven til mutten eller ej. Det er personers egen beslutning og i ved da ikke om den mut er ensom eller trives super godt?!
    -Jeg har selv været en af dem der er blevet angrebet sådan der. Jeg ville også kun have en men hun var gravid og faldte for ungerne ingen anden grund?! og jeg syntes bestemt heller ikke det var rat. Og især ikke når det er en kæmpe drøm at få sådan et lille dyr! Syntes i skal respektere folks beslutninger og bare sige det på en anden måde det er jo ikke jeres dyr.
    -Undskyld jeg reagere sådan her, men jeg ser hele tiden folk her inde bliver angerbet på den måde. Og det er begyndt at blive irriterende, når folk bare søger hjælp og meget gerne vil vise deres dejlige mut frem til alle fordi personen er så stolt over at hun endelig har fået det hun drømmer om hjælper i storset ikke men har mere travlt med at angribe fordi hun kun har et marsvin. Undskyld mig

• #28   8. nov 2012 Lea - Du ved godt det også er imod Dyreværnsloven at de holdes alene ikke?

• #29   8. nov 2012 Ja og hvad så med os mennesker? vi er også ''flok dyr'', men nogen trives bare bedst alene, prøv at tænk på det. og selvom der måske er en lov om det, syntes jeg stadig ikke at det er andre folk der skal bestemme, hvad man selv vil med sine dyr!
    Jeg skrev ikke det her for at blive uvenner med nogen eller noget. Syntes bare i skal vide, hvor ondt det i virkligheden gør når man får sådan noget afvide, selvom man prøver at gøre sit bedste for sine/sit dyr men man bare ikke kan eller ikke har overskud eller råd til at have flere?! (ved godt man så måske ikke burde have marsvin, på de sidste to punkter jeg nævnte)
    Og der er jo ikke mere hun kan gøre, hun giver sit marsvin hvad den har brug for og i ved selv at et nej er et nej når mor eller far siger det og syntes ikke i skal hakke sådan på hende det ikke er hendes valg med det men hendes forældre.
    Hun sige jo også selv at hun godt vil have en kamerat til hende men hendes forældre ikke vil give hende lov?!

• #30   8. nov 2012 Ja nogen. Ikke "alle".. Det må være en ud af 1000 der funger bedst alene..

det er ikke os der bestemmer om hun skal have 1 eller 2 marsvin, men derimod loven.

• #31   8. nov 2012 Ja og det syntes jeg er for dårligt fordi de skal ikke bestemme hvordan hun skal have sine marsvin det er da 100% den samme måde som mennesker de folk der ikke kan lide at være alene er det da ikke med vilje Ligesom marsvin de kan ikke gøre for det?! og især ikke i det her tilfælde

• #34   8. nov 2012 Men stadig syntes jeg ikke det er i orden den måde i angriber hende på hun kan jo ikke gøre noget. Syntes bare i lige selv skal vide hvor ondt det i virkligheden gør!

• #36   8. nov 2012 Jeg mener i det hele taget folk der angriber folk med 1 marsvin. Ikke nødvendigvis dig men bare folk.

• #37   9. nov 2012 Lea K: Hvor mange mennesker kender du helt præcist, der trives bedst med aldrig nogen sinde at have kontakt til andre mennesker på noget tidspunkt i deres liv?

• #38   9. nov 2012 Den lov der henvises vil jeg gerne se. Da det er et spørgsmål om tolkning. jeg ved udemærket at marsvin er flok dyr osv. Men de mennesker som sidder herinde og anklager folk har selv opdræt med langhåret og holder deres dyr alene pga udstilling. Og mener at bare de kan snuse/lugte hinanden så er det ok. Her vil jeg mene at de får svært ved at lave hakke orden, mærke varme og jeg kan blive ved. Vås efter min mening. Hvorfor ikke erkende at vi holder dyr for vores egen skyld og vi alle gør det bedste for vores dyr. Dyr er ikke et menneske! Men mennesker skal også behandles ordentlig

• #39   9. nov 2012 https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=2714

§ 2. Enhver, der holder dyr, skal sørge for, at de behandles omsorgsfuldt, herunder at de huses, fodres, vandes og passes under hensyntagen til deres fysiologiske, adfærdsmæssige og sundhedsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendte praktiske og videnskabelige erfaringer.

"huses og passes under hensyntagen til deres adfærdsmæssige behov i overensstemmelse med anerkendt praktisk og videnskabelig erfaring" = man holder ikke flokdyr alene på permanent basis.

• #40   9. nov 2012 Malene R: Der er vist ingen langhårsopdrættere, der holder deres dyr alene på permanent basis og aldrig nogensinde med kontakt til andre marsvin, fordi de som regel har mere end et marsvin og en langhår samtidig er den type marsvin, der har allerkortest udstillingskarriere.

• #41   9. nov 2012 "Men de mennesker som sidder herinde og anklager folk har selv opdræt med langhåret og holder deres dyr alene pga udstilling. "

Altså........ Jeg har godt nok deltaget på "de anklagende"'s parti med at marsvin er flokdyr, men jeg synes måske det er lidt overkill at kalde mine skinnyer for langhårede smiley
    Måske man skulle overveje at tænke liiiiidt mere inden man poster sådan en påstand smiley

• #42   9. nov 2012 Det ved jeg godt Cavy cats. Og for mig er det ok for jeg tror at alle gør det bedste for deres dyr. Men for mig er det vigtig at ikke retfærdig gør at det er ok at holde sit dyr alene i en lang periode frem for at have et dyr alene derhjemme for et dyr i mange bure får ikke aktiveret flok mentaliteten. Jeg reagere da jeg ikke mener man har ret til at dømme andre.

• #43   9. nov 2012 von Fancy: Ikke hvis det man skriver kun er møntet på én bestemt person og ikke hele flokken smiley
    For så vidt jeg kan se, er der faktisk kun én person, der har deltaget i den her tråd, som rent faktisk HAR opdræt af langhår.

• #44   9. nov 2012 I know CCO smiley

• #45   9. nov 2012 Malene R: Definer en lang periode.

• #46   9. nov 2012 Jeg vil dog mene, at det stadig aktivere flok mentaliteten hvis de i perioder går alene, man stadig kan se, høre, lugte og snakke med hinanden. Feks holder man jo også syge dyr alene i perioder, uden de lider af den grund. Og nogle gange kan det være nødvendigt at holde hanner alene, hvis man ikke kan finde nogen de enes med.
    Men så længe de kan se, høre, lugte og snakke med andre, så trives de stadig. Og det kan på ingen måde sammenlignes med at holde et marsvin alene uden den nogensinde på noget tidspunkt i sit liv har kontakt til andre marsvin.

• #47   9. nov 2012 Jeg beklager jeg har skrevet langhåret! Der skulle have stået mange opdrættere. Men jeg er stadig ikke overbevist om at det er mere ok i en længere periode (alt over et måned ca) end hele livet. For det er i ung perioden mange ting lærers/udvikles. Har selv lige en pt der har gået ca 3 mdr med en anden som jeg solgt og det er lige op til 2 udstillinger og derfor valgte JEG at hun skulle vente på en bur kammerat og det trives hun da bestemt ikke med selv om der går 40 omkring hende.
    Men min opfordring er stadig at lade folk selv træffe deres valg. Man kan skrive hvad man selv gør men ingen har ret til at dømme andre

• #48   9. nov 2012 Noget helt andet... hvorfor bringer vi en gammel diskussion op? TS har alligevel ikke været herinde siden 27. oktober.
    Uanset hvor meget jeg gerne vil, at Lea K svarer på mit spørgsmål til hende, så er der ingen pointe i at blive ved med at diskutere TS's marsvin, eftersom hun sandsynligvis ikke kommer ind og læser det alligevel.

• #49   9. nov 2012 Så kan Malene R også starte et helt nyt emne op omkring hvem der dømmer hvem i stedet for, for der er ingen grund til at vi diskutere det i en gammel tråd.

• #50   9. nov 2012 Det var nu ikke så meget direkte til hende men mere til jer.
    Syntes ikke det er jeres opgave at bestemme hvad hun skal gøre og ikke gøre.
    I er ikke hendes forældre, og kan derfor ikke bestemme det.
    Og hun skriver jo at hun gerne vil have et marsvin, til hendes eget marsvin. Men aligevel presser/logger i hende, selvom hun ikke kan gøre noget overhoved. Det er ikke hendes valg men hendes forældres!

• #51   9. nov 2012 Jeg kan godt forstå hun ikke har været herinde! Enig med Lea K

• #52   9. nov 2012 Lea K: Du svarede ikke på mit spørgsmål smiley

• #53   9. nov 2012 Om hvad?

• #55   10. nov 2012 Nej, det her spørgsmål:
    Lea K: Hvor mange mennesker kender du helt præcist, der trives bedst med aldrig nogen sinde at have kontakt til andre mennesker på noget tidspunkt i deres liv?

• #56   10. nov 2012 Siden hvornår er det blevet vigtigt hvor mange mennesker Lea K kender? Troede det var marsvin det handlede om!

• #57   10. nov 2012 Malene R: Det ville du vide hvis du rent faktisk havde læst tråden og de ting Lea K har skrevet.

• #58   10. nov 2012 Jeg har læst tråden op til flere gange

• #59   10. nov 2012 Så må jeg gå ud fra, at du også har læst Lea K's post fra d. 8 November kl. 21.15.

• #60   10. nov 2012 Jeg kender 3 fra min familie jeg ser dem en gang på hele året hvis jeg er heldig og den anden ser jeg aldrig! Og det er ikke vigtigt det var bare for at formulere mig rigtigt.

• #61   10. nov 2012 Jo, men at du aldrig ser dem, betyder vel ikke, at de ikke ser andre mennesker end dig? Eller du er måske den eneste person i hele verden, som hver af de 3 personer i din familie nogensinde har kontakt med?

Du skriver jo netop:
    "vi er også ''flok dyr'', men nogen trives bare bedst alene, prøv at tænk på det."
    Og derfor er jeg jo nysgerrig efter at vide, hvor stor en testgruppe du har baseret den konklussion på, siden du er så sikker på den påstand du kommer med, at du kan bruge den til at drage paralleler til marsvins natur.

• #62   10. nov 2012 Jeg kender ingen mennesker der vil sammenlignes med et marsvin.
    Men jeg kender ordet ordkløveri.

• #63   10. nov 2012 Jeg ved det nok fordi jeg er deres eneste familie og ved de ikke ser andre fordi de ikke har lyst eller vil

• #64   11. nov 2012 Malene R: Nej, men nu valgte Lea K jo altså at drage sammenligningen mellem mennesker og marsvin som flokdyr.

Lea K: Er de så selvforsynende?

• #65   18. mar 2013 Skal det være groft eller Hvidt toast brød.og må kaniner få toastbrød

• #66   27. apr 2016 Melissa, er solen varm?

Kommentér på:
Lav dine egne marsvine godbidder

Annonce