465 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Kan den godt være ude kanin nu? Kan den godt være ude kanin nu?

Hej, jeg har en lille dværgkanin (løvedhoved) der hedder Biver.
Vi fik ham fra først i august og siden da har han været indekanin.

Nu synes vi dog hans afføring lugter afsindigt.

Vi har så købt et udebur med løbegård, med og uden læ og et lille hus til, til kun 500 kr fra nogen vi kender.

Kan han så godt blive sat ud som udekanin nu? Vil han fryse?
Vejret i min landsdel er vind..

- Rebekka smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan den godt være ude kanin nu?
  • #1   26. sep 2012 Han skulle jo nok ha været ude tidligere så han kunne nå at sætte pels

• #2   26. sep 2012 Vil også sige, at det er for sent

• #3   26. sep 2012 det snakkede jeg medd en masse herinde om forleden dag ang min kanin og det er for sent for den har ikk nået at sætte pels

• #4   26. sep 2012 Altså før i tiden, da vi købte den fra en anden ejer der boede den udenfor smiley

• #5   26. sep 2012 og hvad kan der ske?

• #6   26. sep 2012 Det kan ske at den bliver syg pga den ikke har sat vinterpels. Forestil dig at du bliver bedt om at rundt i sommertøj på denne her tid på året. Det vil ikke vare længe før du ville blive syg fordi din krop ikke er vant til at du går i så lidt tøj. Kanin skal ud om sommeren også lige så stille vendes den til vejret som årstiden skifter. Og alt i mens årstiden skifter skifter kanin også sin tynde pels ud med en tykkere pels så den kan holde varmen nu hvor det er blevet koldre

• #7   26. sep 2012 Altså lige nu pt. sætter jeg ham ud i sin løbegård når det ikke regner..
    Men dog ikke om natten, er det så okay?

• #8   26. sep 2012 Ja gerne ud i løbegård om dagen og tilbage i varmen om aften smiley

• #9   26. sep 2012 Kan den vende sig til det så? smiley

• #10   26. sep 2012 Nej den når stadig ikke at sætte en ordenlig pels

• #11   26. sep 2012 Jeg vil nu sige, at hvis den har masser af halm i buret, kan den sikkert sagtens klare sig. Men sørg for at buret står et sted med læ - en carport eller en overdækket terrasse. Vore er ude, og det er ikke alle, der har fået vinterpels endnu.

• #12   27. sep 2012 Jeg har lige fået min 14 ugers han kanin kastreret og der står i nogle af de ting jeg har læst at når en kanin bliver kastreret eller en hun kanin bliver steriliseret så stopper deres afføring og urin med at lugte eller det lugter i hvert tilfælde mindre.
    Du kan også bruge Carefresh som strøelse det er dog lidt dyrt men er meget drøj i brug men det billigste sted man kan bestille fra nettet er dyrenesnetsalg.dk. man kan få det i hvidt, brunt, blåt, lyserød og confetti som er en masse forskellige farver blandet sammen. Det brune er det billigste, derefter det hvide som vi bruger som strøelse og så lyserødt og blåt og det dyreste er det confetti-farvet.
    Min kanin har et toilet som jeg skifter hver dag men resten af buret kan holde i 14 dage mellem det bliver skiftet fordi det er så drøjt i brug, vi har et kaninbur i 2 etager, så det gør selvfølgelig også at han har mere plads og derfor ikke sviner så meget som hvis vi havde ham i et lille bur, men vi er meget glade for denne strøelse og det lugter overhoved ikke på min datters værelse.
    Når en han kanin bliver neutraliseret så går der op imod 6 uger før den hormon mæssigt er der hvor den skal være som kastreret kanin. Det fortalte de mig på universitets hospitalet for familiedyr.
    Du kan ringe til dem med dine problemer og så kan du måske få de svar du søger deres telefon nr. er 35332930

• #13   28. sep 2012 Du kan godt nå at flytte ham ud, hvis du gør som Aase skriver.

Kommentér på:
Kan den godt være ude kanin nu?

Annonce