2.677 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

> Simse <
> Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127

Mærkelig adfærd hos degu Mærkelig adfærd hos degu

Marwin har gang i noget vildt mærkeligt. Han siger en lyd (som jeg mener er advarsels lyden), og sommetider slæber han bagdelen hen ad hylden og huset.

Jeg kan ikke se hvad der skulle være galt med ham - nogen der har prøvet det før?

Video kommer om lidt.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkelig adfærd hos degu
  • > Simse <

• > Simse <

#2   25. sep 2012 Ej bliver snart desperart og skør på samme tid! Han bliver ved, og Mox (hans bror) virker forvirret og siger nogle gange lyde sammen med ham. Han forlader ikke hylden så længe Marwin sidder der.

Det værste er at vi ikke har en dyrlæge i Silkeborg, som ved noget om deguer - de kan uden tvivl behandle den, hvis de ved vidste hvad der var galt. Men hvis ikke, vil de jo nok bare sige at jeg skal se tiden an. :-s

• #3   25. sep 2012 Det er da en mærkelig opførsel? smiley

• > Simse <

#6   25. sep 2012 Det må du meget gerne. smiley

Jeg troede også at han satte duftspor, men hvorfor skulle han så skrige sådan? Han vil ikke løftes, og render kun rundt på hylden. Lige nu ligner han en der ikke ved hvor han er - lidt som om han er blind eller døv. (men han reagere på kysselyde og kommer gerne hen til mine hænder)

Hos chichillaer giver man tørrede tranebær til at forebygge forskellige sygdomme og indre infektioner så vidt jeg har forstået, så jeg skyndte mig hen for at købe sådan noget og gav ham én. Han virker lidt mindre anspændt nu, og skriger ikke så meget som før, men han virker stadigvæk forvirret.

• > Simse <

#8   25. sep 2012 Jeg har tænkt næsten alt der kan tænkes hehe.

Måske virkede det tranebær yderst hurtigt, for han piver/skriger ikke længere, men han opføre sig altså mærkeligt. Han er virkelig forsigtig (lige pludselig), han vil helst ikke være ude midt på hylden men holder sig inde ved kanten.

Gad vide hvordan han reagere hvis jeg sætter ham ned i bunden af buret eller på en anden hylde - hvis jeg overhovedet kan komme til ham.

Men man plejer at give rosiner imod forstoppelse, så måske han skulle have sådan en også?

• > Simse <

#9   25. sep 2012 Ej nu gjorde han noget sygt mærkeligt. Han kiggede ind i sit hus (den på hylden) og fløj pludselig op på træstigen og ind i en lukket køje med et skrig, som om han fik et kæmpe chok. :-S

• > Simse <

#10   25. sep 2012 Det er i hvert fald ikke normalt at han skal advare så meget. Hans bror Mox reagere jo også på det, da Marwin i realiteten advare andre deguer om farer eller lignende, men der er intet ændret her hjemme.

• #11   26. sep 2012 Kan det være det er øjnene den er galt med?.. Altså hvis nu hans pupiler er for udvidede så "brænder" det skarpe lys jo i øjnene.. Blot en tanke smiley

• #13   26. sep 2012 Efter at have læst på Simse's hjemmeside så har hun ikke en kat Jens smiley

• #14   26. sep 2012 altså lyden er ikke unormal. Det gør mine deguer piger også en gang i mellem. Bla. når de er trætte af hinanden.

At han slæber bagenden hen over tror du ikke bare han duft markere han er jo en han....

Bare en tanke...

• #15   26. sep 2012 Det kunne sagtens være Jens smiley

• > Simse <

#16   26. sep 2012 Kopirer lige det jeg skrev som kommentar til videoen:
    "Nej der er slet ikke noget ændret hjemme hos os - hverken hos dyrene eller i generelt i lejligheden.

Men han opføre sig ikke sådan i dag. Han er sgu mærkelig smiley
    Han fik tørrede tranebær og rosin, og så var det ovre - så måske lidt maveproblemer tænker jeg."

Ser lige hvordan han reagere, når jeg vil give dem lidt guf. Men min mor siger at hun slet ikke har hørt fra dem i dag.

Og nej, vi har ikke kat. Jeg tror heller ikke at hamsterne skulle være problemet, de har jo boet med dem siden de flyttede ind (næsten 2 mdr. siden)

Han virkede bare som om han havde smerter.

• > Simse <

#17   26. sep 2012 http://www.gnavergalleri.dk/video/diverse_gnavere/11674-nysgerrige_deguer

^ sådan reagerede de.

• #18   26. sep 2012 Ved deguer kan få små blødninger i hjernen og betændelse i hjernen. Kunne godt lyde til det var det han havde. Men godt det kun var lidt ondt i maven

• #19   26. sep 2012 Som jeg skrev ( og vist ingen læste) så kan det tænkes det er ganske alm. han adfærd.

Jeg er ret sikker på han deguer duft markere lige som så mange andre arter gør. Og mange arter slæber også bollerne mod bundlaget osv. når de markere duft.

det virker meget logisk frem for sygdom i mine øjne

• > Simse <

#20   27. sep 2012 Jeg troede at de strintede. Men ja det kunne det også godt have været.
    Men synes stadigvæk at det er mærkeligt at han skulle opføre sig sådan, hvis det var for at markere. Han ville jo ikke håndteres, og var forsigtig / bange. Selv da jeg kom med deres yndlings guf var han tilbageholden.

• #21   27. sep 2012 Marsvin strinter også men køre også bollerne hen af underlaget.

Kommentér på:
Mærkelig adfærd hos degu

Annonce