1.577 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

DB - fejl info ang. kanin? DB - fejl info ang. kanin?

Heij i skønne gnaver mennesker smiley
Jeg er ikke selv kanin menneske, men da jeg kraftigt overvejer at anskaffe mig en, er jeg ved at læse op på en masse om kaniner, jeg gik på DB og kiggede på deres pasnings vejledning, jeg har et indtryk af at kaniner SKAL gå alene.. Men på DB står der, at de er sociale dyr, og skal have selskab af andre kaniner o.o og de mål på burstørrelser de kommer med derinde til TO kaniner er jo hul i hovedet o.o citat -
Et udendørsbur til to kaniner bør være mindst 140 x 70 i bundareal.
Et indendørsbur til to kaniner bør være mindst 100 x 50 i bundareal

Er det bare mig, eller er det ikke lige lovlig lille, indendørs, til TO ?? o.o Eller tager jeg fejl??

Fundet her :
(link fjernet)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DB - fejl info ang. kanin?
  • #1   23. sep 2012 Har skam også set det men Kaniner skal gå alene. Min veninde var også 100 på at det der passede og nægtede det jeg sagde, indtil hun så det med egne øjne og 2 sårede kaniner...

• #2   23. sep 2012 Okay, fik de en hjerneblødning da de skrev det der?

Ja, kaniner skal gå alene! De kan godt gå sammen, har to søskendepar der stadig går sammen, helt uden problemer! Men de der mål, det vil jeg mene er fuldstændig urealistisk! smiley

• #3   23. sep 2012 Stald Malu, jeg har også fulgt meget med herinde og ligesom fundet ud af at det er bedst de går alene.. Så skulle lige være sikker på at det var mere eller mindre fejl info..

• #4   23. sep 2012 Cille præcis, jeg ville da også MINDST have det dobbelte hvis jeg skulle have to gående sammen!
    Folk siger normalt også at guld hamstere ikke kan gå sammen, men jeg har dog stadig et søskende par gående sammen på 3 måneder smiley

• #5   23. sep 2012 Du tager slet ikke fejl.
    Og kan ikke se, hvorfor der skal være forskel på målene om kaninerne står inde eller ude.
    Jeg er enig i det de skriver med, at hvis man skal have to kaniner sammen, så skal der være rigeligt med plads, og her taler vi om 8-10 m2 pr. kanin(!), men der er så bare noget de ikke har forstået i fht. burmål. 100x50 er på ingen måde stort! Det er det jeg mindst vil byde en enkelt kanin.
    140x70 er heller ikke stort til to. Min går på 120x50 for sig selv, og ville aldrig byde to kaniner at skulle gå sammen på så lidt plads..

• #6   23. sep 2012 Assantridfu - godt at vide jeg ikke er helt gal på den! smiley

• #7   23. sep 2012 Mener også at have læst et sted at DB mener at mindstemålene for 1 kanin er 80x50.. Det er intet..

• #8   23. sep 2012 Har netop skrevet en klage til DB og så må vi se om de vil lave om på det. vedlagde bla. dette link (link fjernet) hvor der jo er billeder og megen tekst om det.

• #9   23. sep 2012 Tak Malu smiley Smutter ind og læser noget der i stedet smiley

• #10   23. sep 2012 DB lytter ikke. Der er mange kaninfolk der har rettet henvendelse til dem, for at få dem til at ændre deres pasningsvejledning. Det er jo enormt misvisende i forhold til nye kaninejere, der stoler på DB. Men de interesserer sig sgu ikke meget for det, når det er dyr under hunde/katte størrelse..

• #11   23. sep 2012 Psyko: Kaninliv.dk og det tilhørende forum kan også klart anbefales! smiley

• #12   23. sep 2012 kaniner er kolonidyr og ikke flokdyr som f.eks. marsvin.
    For kaniner i naturen betyder det at de har deres egen hule og plads i kolonien. Kaniner har altså brug for sit eget territorium.
    Alle de steder jeg har læst der har de anbefalet minimum 100 cm x 5o cm for 1 kanin.og ikke 2 kaniner.
    De skrev i øvrigt også at for os mennesker der kunne det se hyggeligt ud med 2 kaniner hvor den ene slikkede den anden og man tænkte ih hvor de hygger de 2, men en dominerende kanin kan "tvinge" den anden kaninil at slikke sig og det er altså ikke altid et udtryk for hengivenhed.
    Hvis man ønsker at holde 2 kaniner sammen så skal man være meget obs på om en af kaninerne eller begge har sår efter slåskampe og jo mere plads i buret jo bedre så kaniner kan trække sig væk fra den anden kanin ved konflikter, men jeg må sige at det aller aller bedste er at holde kaniner i hver deres bur og så kan de stå ved siden af hinanden og hygge og komme ud samtidig..
    Der hvor jeg købte min kanin der ønskede avleren ikke at sælge kaniner hvis de ikke skulle være alene i buret og hun samarbejdede med flere avlere som havde samme holdning, men det kan du jo se på den hjemmeside hvor du ønsker at købe fra.
    Hilsen

Vinnie Rath

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #13   23. sep 2012 Psyko The Dreamer, Snuske, Cookie og Chip :
    Der er stor forskel på at have to guldhamstere og to kaniner sammen - kaniner er kolonidyr, hamsterne er solitære.
    Solitær betyder at de slet ikke ser hinanden uden for parringsæsonen og kan finde på at slå hinanden ihjel lige pludselig! (det er set i fangenskab smiley )
    Der var heller intet galt med mine to guldhamstere, som gik sammen i ca. 10 uger - lige udover at den ene ikke måtte spise, og blev forfuldt af den anden hamster HELE TIDEN. Den måtte intet alene! Nu er han 4 mdr. gammel og vokser ikke optimalt pga. fejlernæring som unge (han fik jo noget foder, men ikke alt hvad han behøvede)

Kolonidyr er beskrevet herinde og på SimsesDyr-hjemmesiden, så dette behøver jeg vel ikke at beskrive igen. smiley

• #14   23. sep 2012 Pasningsvejledningen for kaniner er ikke den eneste hos DB, der er fuld af fejl. Stort set alle er. Jeg ved mange har kontaktet dem ang. deres pasningsvejledning på rotter, men de nægter at reagere eller rette den, så tror at al kontakt er håbløs...

• #15   23. sep 2012 db er en elendig organisation, ikke alene giver de ikke ordenlig pasnings vejledning, men de bryder også loven og sælger liste hunde...

og så e der jo også lige dette

. http://www.heste-nettet.dk/nyheder/9397/

• #16   23. sep 2012 simse jeg er skam meget obs på mine to drenge der går sammen, de får mad i to skåle, og har to huse, plus et rimlig stort bur, og begge vokser meget smiley

• #17   23. sep 2012 Der er nogle nye lovpligtige pasningsvejledninger på vej, som dyrehandlere mv. skal udlevere. I den forbindelse samarbejder DB med en masse foreninger - f.eks. Dansk Marsvineklub, Dansk Kaninavlerforening mv. om at lave nogle gode pasningsvejledninger med korrekt information mv.
    Mon ikke, det kommer til at have indflydelse på DB's pasningsvejledninger i fremtiden smiley

• #18   23. sep 2012 DBs mindstemål for to kaniner sammen er HELT hen i vejret. Det er total urealistisk at to kaniner kan trives sammen på så lidt plads.

• #19   23. sep 2012 Og jeg vil forresten også anbefale Kaninliv.dk/forum hvis man ønsker at lære mere om kaniner smiley vi er rigtig søde derinde, hihi.

• #20   23. sep 2012 som von Fancy skriver så skulle der gerne komme en ny vejledning også for kaniner i forbindelse med at det pr. 1/1-13 er lovpligtet med pasningsvejledninger hvis man sælger dyr fra dyrebutikker.

Og DB i den forbindelse skal lave nogle af vejledningerne.

Og i den forbindelse indhenter de hjælp til at skrive flere af dem.

• > Simse <
    > Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
    #21   23. sep 2012 Det er det ikke Jem. Det er pga. folk ikke opdatere deres viden. Mange tror jo stadigvæk at kaniner er gnavere, at ildere er gnavere osv.

Kommentér på:
DB - fejl info ang. kanin?

Annonce