Hvad sker der får folk og deres ansvar {{forumTopicSubject}}
`Jeg arbejder til daglig en dyrehandel, med mange forskellige dyr. Også kaniner.. I sidste uge kom en mand og satte 6 søde små kanin unger i vores engangsparti, og inden man så sig om var han væk. Vi har endnu en butik, som var i mangel af kanin unger, men vi kender intet til dem, størrelse, alder, køn, afstamning.. FRUSTRERNE!
Så i går kom der endnu en med en Voksen kaning og 5 unger, og jeg prøvede at forklare "vi har ikke plads" desvæære... Kunden sagde "det er ikke mit problem..farvel...
Og det værreste vi kommer aldrig af med en voksen kanin... Og i penge-vderden tager den kun plads, for andre.
Skriv til mig privat for mere information... "om more kaninen... Hun søger kommde gratis hjem"
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Gnavere: 16 Emner: 36 Svar: 344
Her inde har jeg set det en del gange, så sælger de ud af deres voksne kaniner, fordi de ikke har tid, plads eller lign.
Og så en uges tid senere, ser man dem skrive i en annonce om kanin unger..
Tænk at man bare aflevere sine kæledyr i en dyrehandel, og går igen. Det kunne jeg simpelthen ikke.
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
For et par dage siden var jeg inde i en dyrehandel, for at købe et par ting;
Der kommer der en mand ind, med en transportkasse, i den transportkasse, sidder så en voksen kanin.. Transportkassen er smurt ind i kaninens lort, rent ud sagt, og vandet er helt grumset,..
Han stiller så bare kaninen, som er helt beskidt på disken, og siger "Tager I imod kaniner her?", dem der arbejder der, siger så at de ikke har plads til at modtage voksne kaniner, og han propper så bare kaninen ind i transportkassen, og går igen..
Jeg forsøgte at komme i kontakt med ham, da jeg ikke ville lade ham gå med den kanin igen, men han ignorerede mig bare,...
Mvh.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 12 Gnavere: 4 Emner: 14 Svar: 39
apr 2010
Følger: 40 Følgere: 36 Gnavere: 11 Emner: 10 Svar: 496
Og så må de lade være med at bare lade dyrene få unger hele tiden, når de ikke kan komme af med dem..
Det er det samme med katte.. Nogle folk slipper bare deres katte ud, uden de er neutraliseret, og så ender de op med alle de killinger, som så ofte ender med at blive aflivet fordi der ikke kan findes hjem til så mange katte..
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 21 Gnavere: 16 Emner: 36 Svar: 344
Ja mange katte lider under det.
Har selv en kat - en hun kat. Hun har aldrig haft killinger, for hun blev neutraliseret, efter hendes første løbetid..
apr 2010
Følger: 33 Følgere: 30 Emner: 26 Svar: 89
men hold da op, ku da godt selv finde på at aflevere nogle af de unger jeg ikk kommer af med til prvate, i en dyrhandel, men vil da tage et nej for et nej hvis de ikke vil tage imod. vi har nogle stykker her i kolding og har aldrig ser de ha haft mere end 3 kaniner i hver dyrhandel, og nogle gange har de slet ikke nogen, faktisk ret tit. Har fundet ud af der, er heller ikke ret mange i kolding der har kanin.
apr 2010
Følger: 10 Følgere: 59 Gnavere: 15 Emner: 48 Svar: 1.534
Det er skrækkeligt.
apr 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Gnavere: 6 Emner: 7 Svar: 346
og det er jo ikke kun kaniner for ikke så længe siden var der nogen der dumpede 2 katte her hos os, vi har selvfølgelig taget dem til os,
for vi ønsker begge at hjælpe dyr andre ikke vil have.
synes der er alt for meget der viser at alt for mange mennesker er for uansvarlige til at have dyr.
Hvad sker der får folk og deres ansvar