{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.715 visninger | Oprettet:

Fælder enormt meget? Nu her i september? {{forumTopicSubject}}

Hej alle her inde:-)

Ja overskriften siger jo lidt sig selv? Tidligere i dag, da jeg var over og gøre lidt rent i de forskellige bure, opdagede jeg at min kanin (snuske) fældede mega meget, og da jeg så også tog ham ud, kiggede jeg lidt videre på hans pels, og man kunne bare flå alt hans pels af, jeg kunne også se at der var nogen hårtotter der stak ud, jeg tænker om det er normalt at de fælder enormt meget lige her inden vinter (næsten)? Han er 4, snart 5, kan det have noget og gøre med alderen?:-) Jeg aner ikke selv lige noget om dette enme, så jeg håber at nogen andre her inde kan hjælpe mig!:-D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fælder enormt meget? Nu her i september?
  • #1   15. sep 2012 Ja, det er helt normalt. Du kan evt. give mig ham lidt (frisk) ananas.
    Og ellers bare børst/stryg pelsen af, og pil de helt løse totter af. smiley

Hvis han fælder voldsomt, og han slikker sig ren, kan det give en grim forstoppelse. - Det modvirker ananasen også. smiley

• #3   15. sep 2012 Ja det er normalt, de fælder for at få sommerpelsen af

• #4   15. sep 2012 Jo ældre en kanin bliver, jo hårdere tager det somregel på kaninerne at fælde. Men det er helt normalt at fælde nu. Mine kaniner fælder også en del. Specielt mine hanner.

• #6   15. sep 2012 Okay, tak alle sammen, min er også en han, og han har aldrig fældet så meget som han gør nu smiley
    Ja, det er ikke sjovt når man renser buret når den fælder så meget :-I Men hold da helt op en fantastisk pels de har, det er så blødt, og det bliver varmt på 0,5 smiley

• #7   15. sep 2012 min fælder også for vildt... annanasjuice, er det ikke kun hvis de har forstoppelse? Hvordan skulle det hjælpe på fældning medmindre de æder alt pelsen sefølig og FÅr forstoppelse af det.... men hvis man reder dem burde det jo ikke ske og så kan jeg ikke se hvad gavn juice gør?

• #8   15. sep 2012 Susan - Hvis det er mig du skriver til, så skrev jeg nu også frisk ananas. smiley
    Desuden kan man næsten ikke undgå at kaninen slikker noget pels af sig (og dermed i sig). Ananas indeholder nogle enzymer som nedbryder pelsen i maven på kaninen.

• #9   15. sep 2012 har du et link til mere info om dette? pels og negle osv er meget hårde materialer som ikke engang vores mavesyre kan nedbryde, så det lyder ret interessant det der hvis en frugt virkeligt skulle kunne opløse hår... (gad vide om det er den aktive ingrediens i hårfjerningscremer?*SS*)

• #10   15. sep 2012 Jeg må indrømme, at det blot er "løse rygter", men jeg har læst flere og mange har haft succes med det.
    Jeg havde en kanin sidste år, som havde pøller der hang som perler på snor. Ananas i to dage, og så var de fine igen. smiley

Men der er nogle ganske kloge (kanin)hoveder, der skriver lidt om det her:

(link fjernet)

(link fjernet) (

Så har jeg sakset lidt fra nogle af de forskellige indlæg.

"Det er enzymet bromelain, der kan opløse hårboller. Jeg har læst, at det ikke må være konsververet saft og ej heller frosset saft. Begge dele skulle ødelægge enzymerne."

"(...)Så her har de fået ananas i stykker et par gange, og synes det har hjulpet på humøret. Men samtidigt har jeg også pelset ham hverdag, for at hjælpe over fæld."

"Hårboller kan også blokere og give forstoppelse. Kattemalt eller frisk ananas, er godt at give, men det skal selvfølgelig ske tidligt i forløbet, for er kaninen helt skidt, er det selvfølgelig til dyrlægen!"

P.s. Man skal have en bruger på kaninliv, for at komme ind på linket.

• #11   15. sep 2012 ok, ja jeg har ingen bruger der, bad om at blive slettet fordi Jørgen gav mig fnidder.... jeg tror jeg skal have googlet lidt mere om emnet for jeg har ikke kunnet finde ud af om der er MEGEt bromelain i annanas eller der evt er meget i andet grønt? men det er korrekt bromelain nedbryder proteinkæder og hår er bla lavet af protein så teorien er sådan set i orden kan jeg se....

• #12   15. sep 2012 Jeg må være svar skyldig, ang. indhold af bromelain i andet grønt smiley

• #13   15. sep 2012 hvis ellers man kan stole på wikipiedea så er det specielt for annanasfamillien at de indeholder den blanding af enzym... så det må vel betyde det ikke findes andre steder? Jeg har tit undret mig over hvorfor man ikke kan bruge frisk annanas i en lagkage (cremen bliver flydende og klam at se på ved kontakt med annanas), det er sgu nok pga de enzymer...

• #14   15. sep 2012 Jeg tænker kiwi, nu du nævner det med lagkagen.
    Hvis man eksempelvis skal lave en kiwimousse med husblas (ad - undskyld:)), skal man tilsætte et eller andet, da kiwi (også) indeholder nogle enzymer, der ødelægger husblassens evne til at gelere/"stivne".

• #15   15. sep 2012 jeg vidste det ikke med kiwi, kun med annanas.... gik lige ind på www.oetker.dk og der stod der var visse enzymer i nogle frugter der ødelagde virkningen. De skal have et kort opkog før man kan anvende dem ammen med gelatine. Det gælder: frisk ananas, figen, ingefær, kiwi, kokos og papaya (ifølge hjemmesiden. Gad vide om de alle indeholder proteinnedbrydende stoffer (og ville kunne bruges som "hårfjerner" i tarmsystemet?), det må kunne googles...*SS*

• #16   15. sep 2012 det gør de ifølge denne side: http://sassycondiments.wordpress.com/2010/08/31/what-do-pineapples-papaya-kiwi-figs-have-in-common/ dog ike samme stof som i annanas.... og jeg kan ikke finde noget om hvilke der virker mest effektive... men sjovt de kan mørne kød også, det er da egentligt en viden man kan bruge i madlavningen: i en gryderet fx hvor kødet godt må være godt mørt kunne man lade kødet ligge lidt med lidt frugt først.... nok ikke lige kiwi, men papaya måske, det bruger man jo også i indisk madlavning er det vist?

• #17   15. sep 2012 Hm. Der står også lidt her (i starten af indlægget - dog ikke specielt "videnskabeligt" - men hva', det behøver vel ikke være raketvidenskab det hele. :D): http://www.binkybunny.com/FORUM/tabid/54/aft/112985/Default.aspx
    Hehe.. Nu er jeg veganer, så det problem er jeg ude over.
    Tror tråden kom lidt på vildspor. *GG*

• #18   15. sep 2012 ups ja kom vist til at ævle ud af noget offtopic der.... men interessant viden i hvert fald...

Kommentér på:
Fælder enormt meget? Nu her i september?

Annonce