4.062 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

> Simse <
> Simse < Hjælpe-administrator

Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127

Øv, lopper/lus på hamsteren. Øv, lopper/lus på hamsteren.

Ja, igår fandt jeg lige et par lopper eller lus på Herman smiley
Jeg hælder mest til lus, da lopper hopper - hvor lus kravler, ikke sandt?
Men de små sorte dyr kravlede hurtigt i pelsen, de hoppede heller ikke når man havde dem i hånden. (som jeg har oplevet at lopper gør, men måske er jeg forkert på den?)

Nå men nu er han altså sat i behandling, og håber virkelig ikke at Blyfri har fået dem. De parrede jo her den anden dag - men jeg sprayede alle hamsterne d. 9. for at forebygge mod utøj (og Herman dagen efter, da han ikke var min hamster før d. 10. og ville ikke bare spray ham, nu hvor han blot var på besøg).
Det hjalp så åbenbart ikke på Herman, da det skal virke inden 24 timer.
Så han fik en behandling igen igår, og så håber jeg det virker! og at de små dyr ikke har fundet frem til mine deguer.
Jeg ved nemlig ikke om jeg kan spray dem, uden at de slikker på det - de nusser jo hinanden meget, og er ret sikker på at det er usundt for dem at indtage.

Andre der har haft lus eller lopper på deres hamstere? (eller andre gnavere?)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.
  • Hænge to lamper op 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv, lopper/lus på hamsteren.
  • #1   15. sep 2012 har haft lus på 2 marsvin, havde lige købt en af drengene også viste det sig at han havde taget lus med ind, så de kom i behandling og der har ikke været noget med nogle af dem siden, men det er også fordi at jeg begyndte efter det at spraye alle dyr der kommme ind med noget mod lus og lopper, og andre skadedyr.
    men jeg ville nok være enig med dig og sige at det var lus, for har aldrig oplevet en loppe der ikke hopper hvis man har den.

• Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Svar: 3
    #2   16. sep 2012 Lopper kan generelt ikke overleve på et hamster, så, hvis det er lopper bør de forsvinde af sig selv i løbet af relativt kort tid, hvis du ikke har katte/hunde også.

\Mikkel
    http://loppemidler.eu

• > Simse <

#3   17. sep 2012 De skal behandles 3 gange med 14 dages mellemrum.

Jeg har dog ingen vært til lopperne her hjemme, men både hunde- og kattelopper bider, overlever og formere sig på guldhamstere og vinterhvide dværghamstere.

• Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    sep 2012

#4   17. sep 2012 >både hunde- og kattelopper bider, overlever og formere sig på guldhamstere og vinterhvide dværghamstere.

Det var jeg ikke klar over. Dem jeg kender der har haft lopper på hamstere er sluppet af med dem ved udelukkende at behandle hunde/katte i hjemmet. Har også læst flere dyrlæger skrive at de ikke formere sig på hamstere.

• > Simse <

#6   17. sep 2012 Jeg har min information herfra (link fjernet)

Desuden havde hamsteren været hos os i 4 dage før jeg indså at den havde lus eller lopper, og det vrimlede med dem - kun på den heldigvis. Har endnu ikke set det på de fire andre hamstere eller på deguerne.
    (men de andre hamstere har jo også fået for at forebygge før den 5. kom ind i hjemmet)

• Mikkel K
    Mikkel K Tilmeldt:
    sep 2012

#7   18. sep 2012 Men, hvis det er lus og ikke lopper giver det jo god mening. Lopper kan sikkert også godt overleve på hamsteren - spørgsmålet er om de kan formere sig.

Kommentér på:
Øv, lopper/lus på hamsteren.

Annonce