Hvorfor har i dyr? Hvorfor har i dyr?
God aften GG
Jeg har lige lavet et emne inde på Hestegalleri.dk om hvad folk vil med deres ridning osv osv...
Og så ville jeg da også lige høre, hvad i vil med jeres gnaver, for eksempel vil du gerne udstille dine hamstere, eller have kaninen der slog verdens rekorden i Længde og højde hop ;)?
Og hvorfor har i over hovedt dyr?
Udstiller i? Syntes i bare de er søde, og syntes det er hyggeligt at have et sødt ligge pels dyr i et bur?
jan 2011
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 50 Svar: 419
apr 2010
Følger: 32 Følgere: 36 Gnavere: 7 Emner: 72 Svar: 2.537
mar 2012
Følger: 6 Følgere: 6 Gnavere: 5 Emner: 44 Svar: 309
Mine hamstere fordi jeg synes de er søde, og der er lidt liv i huset, og de er super dejlig at hygge og nusse med
apr 2010
Følger: 28 Følgere: 113 Gnavere: 4 Emner: 31 Svar: 267
mar 2012
Følger: 14 Følgere: 14 Gnavere: 7 Emner: 41 Svar: 340
Men primært er kaninerne kommet i stalden fordig de smager godt og fordig det bedste kød er det hvor man ved at dyret har haft det godt
jun 2011
Følger: 31 Følgere: 29 Gnavere: 10 Emner: 29 Svar: 322
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
Derudover et citat fra min hjemmeside:
Grunden til at jeg har valgt de dyrearter og racer jeg har haft og har nu, er fordi jeg gerne vil lære mere om denne art eller race. Jeg har dem primært for at lære om deres pasning, pleje og adfærd - så jeg senere hen kan formidle om dem.
Mine dyr er hobbydyr. Jeg sidder ikke og kæler med dem hele dagen, de bliver taget ud af buret når de skal motionere, tjekkes for sygdomme og vises frem til interesserede personer. Dog "snakker" jeg med dem under fodring og rengøring af bure, men dem der står for kæleriet er primært mine forældre.
Mine forældre mener nemlig at dyrene skal kæles med så ofte som muligt, men det er som sådan ikke et behov mine dyr har. Det hjælper dog på den måde at jeg har nogle tillidsfulde og håndvante dyr.
Og det med håndtering gælder ikke mine hamsterunger - de bliver håndteret ofte for at vi kan få nogle gode kæledyrs hamstere.
Men observering er hvad jeg "bruger" mine dyr mest til. Kan simpelthen sidde i en hel dag og kigge på deguerne eller kaninerne. SÅ spændende, synes jeg.
Følger: 96 Følgere: 139 Gnavere: 24 Emner: 145 Svar: 6.127
okt 2011
Følger: 37 Følgere: 30 Gnavere: 2 Emner: 145 Svar: 747
Har lige læst alle jeres indlæg, og det lyder som om at dyrene bare glæder jer alle sammen
Ja det lyder nok lidt mærkeligt det med at dyrene glæder jer, jeg er syg og min hjerne kunne ikke lige slynge noget bedre ud ;)!!
maj 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Gnavere: 12 Emner: 37 Svar: 409
Jeg elsker at stræbe efter hele tiden at give mine dyr det allerbedste og se dem trives, mærke deres hengivenhed, nusse deres bløde pels, iagttage deres adfærd overfor hinanden osv.
apr 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Gnavere: 5 Emner: 5 Svar: 79
apr 2010
Følger: 19 Følgere: 17 Gnavere: 5 Emner: 46 Svar: 219
Hesten (har og ikke en pt) giver mig luft og kærlighed og mulighed for at klare tankerne. Katten er min bamse der giver kærlighed. Hunden er en man kan tage med ud på tur som feks i skoven eller stranden osv... Kaninerne hmm... tja de er vel også en form for bamser der er dejlige bløde.
maj 2010
Følger: 17 Følgere: 88 Gnavere: 5 Emner: 79 Svar: 4.006
Nu fordi jeg er bidt af en gal chinchilla, og jeg har nogle mål med avl og at få info ud.
Jeg er mest interesseret i dyr der stadig har en hel del af deres naturlige adfærd tilbage. Der er noget tiltrækkende ved at have noget naturligt der hjemme, man kan observerer privat.
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 212
Jeg startede med at have dyr i mit liv da jeg var lille, fordi jeg desværre altid har haft det svært med at knytte mig til andre mennesker, og fandt det mere tillidsvækkende at have med dyr at gøre.
apr 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 12 Svar: 212
feb 2011
Følger: 22 Følgere: 20 Gnavere: 12 Emner: 16 Svar: 76
Mine marsvin har jeg fordi de giver mig noget, som ingen andre dyr kan
Hesten har jeg, fordi jeg altid har drømt at have en hest, men også det unikke bånd der følger rytter & hest.
Har alle mine dyr på hyggeplan & de er mine børn
Kunne aldrig leve uden dyr, de giver bare noget mennesker ikke kan, og de er der ligemeget hvad..
jun 2012
Følger: 11 Følgere: 11 Gnavere: 11 Emner: 263 Svar: 3.868
Vi elsker at bare sidde og kigge på dem lege i deres bur. Vi har lavet et skabsbur til dem hvor det er rigtig nemt at kigge ind eller åbne op og nusse med dem.. Nogle er nemmere at gøre tamme end andre har vi konstateret, Bølle og Snebold er meget tamme, i sær Bølle.. Tulle var også rigtig tam og et rigtig hygge hamster.. Vores nyeste hamster Trille vil ikke røres ved, men hun er ikke bange for os hun spiser fra vores hånd..
Ørkenrotterne kan vi heller ikke tage op..
Men altså dyrerne gør os glade, og når vi har haft en dårlig dag eller er lidt triste, så snakker vi med vores dyr..
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 4 Svar: 3
apr 2010
Følger: 52 Følgere: 98 Gnavere: 52 Emner: 63 Svar: 1.481
Kaniner: Fordi jeg fik en kanin i fødselsdagsgave efter mange års plagen. Har kaniner fordi jeg elsker dyret, kan godt lide at sidde og hygge med kaninen, have den i snor osv., og så bruger jeg dem til avl og kæl :). Skal også snart til udstilling med i hvert fald en.
Rotter: Har jeg, fordi jeg lige pludselig fik trang til en ny art, så lidt et impulskøb. Men jeg har ikke fortrudt, og venter på at jeg kan få 3 nye hjem :p. En gang rotter, altid rotter.
Fugl: Igen, et impulskøb. Så et program på animal planet, om folk der lærte sine fugle tricks. Og det så da super sjovt ud! Forsøgte/forsøger lidt med Saphira, men er gået i stå.. Fortryder kun, at jeg købte en hun og ikke en han for hold kæft hun er arrig til tider!
Hund: Deler jeg med mutti og fatti :p. Har haft hund siden jeg var heeeelt lille :).
Pony: Min helt store hobby! Jeg elsker heste, og har altid drømt om at blive stor springrytter. Dog er min en pony på 134,5, og hun er bidløs. Men, min ridelærer siger der er blevet lavet ny regel om, at man som voksenrytter (16+) må starte pony, så længe det ser harmonisk ud! (Hurra for jeg kun er 162) Så nu skal jeg træne n_n.
apr 2010
Følger: 13 Følgere: 71 Gnavere: 28 Emner: 77 Svar: 4.995
apr 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Gnavere: 16 Emner: 81 Svar: 821
okt 2012
Følger: 8 Følgere: 3 Gnavere: 1 Emner: 55 Svar: 350
De er en del af min Livstil
Jeg har kaniner, (forstå mig ret) for at få tiden til at gå. Før sad jeg på mit væresle og så tv og spillede computer og var doven. Nu er jeg ude i frisk luft mindst en time om dagen, er blevet mere aktiv, glad, bliver naturlig træt osv.
Så er det også rart at have nogle at snakke med når man er nede. Der er altid et eller andet man kan lave med dem (Gøre rent, muge ud, hygge, børste osv.)
Jeg regner med at kunne bruge nogle af dem på hop, avl og slagt
Hvorfor har i dyr?